2018-07-14, 17:27
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Under vilken tid körde Magnus Hedman tjack, var det efter karriären?

Exakt, det var då det gick utför har jag för mig. Hans karriär nådde väl sin ände vid 2007 och efter det hade han ett par år då han både torskade för doping, sexköp och blev glad i tjacket...

Edit: Hittade länken jag tänkte på, 300 - 400 kronor per dag spenderade han på tjacket under två år enligt egen utsago... https://unv.is/expressen.se/noje/hedman-kopte-knark-for-200-000-kronor
Senast redigerad av Kalash 2018-07-14 kl. 17:34.
Citera
2018-07-14, 18:38
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalash
Exakt, det var då det gick utför har jag för mig. Hans karriär nådde väl sin ände vid 2007 och efter det hade han ett par år då han både torskade för doping, sexköp och blev glad i tjacket...

Edit: Hittade länken jag tänkte på, 300 - 400 kronor per dag spenderade han på tjacket under två år enligt egen utsago... https://unv.is/expressen.se/noje/hedman-kopte-knark-for-200-000-kronor

Där ser man, intressant! Det visste jag ingenting om.
Citera
2018-07-14, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Samtliga medlemmar i bandet "Brian Jonestown Massacre" samt John Lennon, Bob Dylan. För att nämna några.

Genom åren har 17 olika personer varit med i BJM. Jag är villig att sätta en slant på att åtminstone nån av dem inte pysslat med tjack.
Citera
2018-07-23, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Under vilken tid körde Magnus Hedman tjack, var det efter karriären?
Det måste varit efter fotbollskarriären.

EDIT: jag missade att detta redan klargjorts i tråden.
Senast redigerad av SvettigMumin 2018-07-23 kl. 20:59.
Citera
2018-07-23, 21:23
Bannlyst
Ozzy Osbourne har nämnt ett flertal gånger att han sysslade med speed i slutet på 60-talet. Jag vet inte i vilken omfattning men jag gissar att det var återkommande men aldrig en heltidssyssla som det var med spriten, barbituraterna, kokainet, cannabisen, LSD, heroinet osv från tidigt 70-tal tills nu. Han har mig verterligen aldrig slutat knarka utan enbart tagit uppehåll.

Det är också att föredra kokain framför amfetamin som turnerande musiker, i min mening, av fler skäl än jag kan räkna till.
Citera
2018-07-24, 17:26
Medlem
fleshrippers avatar
Philip K Dick, om ingen redan nämnt honom.

https://www.youtube.com/watch?v=4cK2MPgAHRk
Citera
2018-07-25, 17:04
Medlem
BettyBamBams avatar
Augustus Owsley Stanley den tredje, också känd som "Bear" syntetiserade och använde amfetamin innan han hittade psykedeliernas magiska värld och började förse större delen av Kalifornien med LSD och en del egna påfund som STP (Serenity, Tranquility and Peace) till självkostnadspris.

Han var även ljudtekniker åt The Grateful Dead och byggde deras The Wall of Sound som än idag kan ses som ett riktigt bra PA-system för stora konserter.

Om ni någon gång sett eller käkat en LSD-lapp med en dansande björn på så är det hans vän Bob Thomas som illustrerade Bear så.

Intressant figur! https://en.wikipedia.org/wiki/Owsley_Stanley
Citera
2018-07-29, 16:02
Medlem
Presentpappers avatar
Magnus Hedman som nämndes i tråden är idag nykter och ren som jag förstår det. Bra jobbat av honom!
Senast redigerad av Presentpapper 2018-07-29 kl. 16:08.
Citera
2018-08-02, 02:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Ozzy Osbourne har nämnt ett flertal gånger att han sysslade med speed i slutet på 60-talet. Jag vet inte i vilken omfattning men jag gissar att det var återkommande men aldrig en heltidssyssla som det var med spriten, barbituraterna, kokainet, cannabisen, LSD, heroinet osv från tidigt 70-tal tills nu. Han har mig verterligen aldrig slutat knarka utan enbart tagit uppehåll.

Det är också att föredra kokain framför amfetamin som turnerande musiker, i min mening, av fler skäl än jag kan räkna till.

Vill inte vara dryg, men Ozzy gillade inte heroin. Han har väl bara tagit den någon gång och bara mått dåligt av det. Om det kan man läsa i hans självbiografi bland annat. Tror också att det är en bidragande orsak till att han ännu är i livet, för hade han gillat horseet så kanske han inte skulle ha levt i dag.
Citera
2018-08-03, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vill inte vara dryg, men Ozzy gillade inte heroin. Han har väl bara tagit den någon gång och bara mått dåligt av det. Om det kan man läsa i hans självbiografi bland annat. Tror också att det är en bidragande orsak till att han ännu är i livet, för hade han gillat horseet så kanske han inte skulle ha levt i dag.
https://www.youtube.com/watch?v=HIFSACcTD1A

Vilken bok?
Citera
2018-08-04, 01:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
https://www.youtube.com/watch?v=HIFSACcTD1A

Vilken bok?
Hans självbiografi, "Jag är Ozzy". Han skriver att när han pratade med sin doktor om de droger som han har tagit så säger han att han bara tagit heroin en till två gånger. Doktorn blir då fundersam oh frågar om det är sant. Ozzy säger då ja, det är en jävla skitdrog. Man kräks för mycket.

Jävligt bra bok förresten, finns många bra historier från Ozzys liv.
Citera
2018-08-04, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hans självbiografi, "Jag är Ozzy". Han skriver att när han pratade med sin doktor om de droger som han har tagit så säger han att han bara tagit heroin en till två gånger. Doktorn blir då fundersam oh frågar om det är sant. Ozzy säger då ja, det är en jävla skitdrog. Man kräks för mycket.

Jävligt bra bok förresten, finns många bra historier från Ozzys liv.
Tack för klargörandet. Litar mer på dig som läst boken. Min slutsats kom från diverse hörsägen och diffusa intervjuer. Ganska slentrianmässigt av mig.

Först och främst planerar jag att läsa Tony Iommi's självbiografi då jag främst gillar Black Sabbath och egentligen inte bryr mig om Ozzy som soloartist. Heavy metal är en genre som aldrig egentligen lockat mig - utöver ett fåtal guldkorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in