Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-19, 12:57
  #1
Medlem
Tänkte skapa denna tråd för att ge folk en annan bild, än den vanliga fördomsfulla syn många har, på vilka sorts personer amfetaminmissbrukare kan vara.

1:Paul Erdös: En av 1900-talets största matematiker. Tillsammans med Leonard Euler, den mest produktive matematikern i historien. Under sitt liv han hann med att skriva runt 1500 matematiska artiklar. Han sade att "Amfetaminet hjälpte honom se lösningar på matematiska frågor på ett klarare vis" (Ej exakt citat). Han dog år 1996 av en hjärtattack.

2: Jean-Paul Sartre: En av 1900-talets stora intellektuella ikoner. Fransk existentialist filosof och författare. Flitig brukare av amfetamin kombinerat med aspirin. Tilldelades nobelpriset i litteratur. Experimenterade även med Meskalin.

3: Johnny Cash: Legendarisk Country musiker. Han var sinnessjuk och missbrukade amfetamin och benso, trots det förblev han ett musikaliskt geni.

Hinner inte skriva ned mer.... Men fyll gärna på med flera. Jag återkommer sedann. Både amfetamin och meth missbrukare kvalificeras!
Citera
2006-01-19, 13:49
  #2
Medlem
kfrejs avatar
Har för mig att ja läst här på FB att även Adolf Hitler fick injektioner av amfetamin
Citera
2006-01-19, 13:54
  #3
Medlem
Mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kfrej
Har för mig att ja läst här på FB att även Adolf Hitler fick injektioner av amfetamin
Du kan se att han gick på amfetamin i många klipp med honom. Står ofta och skakar med ena handen bakom ryggen.
Citera
2006-01-19, 13:57
  #4
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kfrej
Har för mig att ja läst här på FB att även Adolf Hitler fick injektioner av amfetamin
det får ju verkligen amfetamin att framträda i ljusa dager...
Citera
2006-01-19, 13:58
  #5
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kfrej
Har för mig att ja läst här på FB att även Adolf Hitler fick injektioner av amfetamin

Meta till och med om jag är rätt underrättad!
Citera
2006-01-19, 14:00
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
Winston Churchill, J.F. Kennedy och Anthony Eden använde också amfetamin...
Citera
2006-01-19, 14:19
  #7
Medlem
Mnstrs avatar
Lemmy gilla speed.

Sedan är det rent bull att Hitlers skakningar på handen var pga speed. Killen var slut på alla sätt å vis. Naturligtvis gjorde inte amfetaminet handen stadigare men att säga att man tydligt ser det å att det var därför han håller handen bakom ryggen, nä nä
Citera
2006-01-19, 14:47
  #8
Medlem
Dirtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
Du kan se att han gick på amfetamin i många klipp med honom. Står ofta och skakar med ena handen bakom ryggen.

Detta har inget med att han var påverkad av amfetamin. Han led av parkinson mot slutet av ww2

http://www.fpp.co.uk/Hitler/docs/Par...Sun170599.html

"While his shaky hands and other symptoms of the disease were well concealed, "it now seems apparent that Hitler also exhibited cognitive deficits of Parkinsonism towards the end of World War II," said Dr. Hutton, a Texas physician who treats Parkinson's patients and has a passion for studying how neurological disorders have affected historical figures."
Citera
2006-01-19, 15:03
  #9
Medlem
BrotherLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
det får ju verkligen amfetamin att framträda i ljusa dager...
Ja, han var ju en av världens genom tiderna bästa retoriker. Antagligen en del just på grund av amfetaminet.
Det är ju inte så att han först testade tjack, fick psykos och kom på att han måste döda alla judar, blir diktator o dödar alla judar.
Citera
2006-01-19, 15:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtan
Detta har inget med att han var påverkad av amfetamin. Han led av parkinson mot slutet av ww2

http://www.fpp.co.uk/Hitler/docs/Par...Sun170599.html

"While his shaky hands and other symptoms of the disease were well concealed, "it now seems apparent that Hitler also exhibited cognitive deficits of Parkinsonism towards the end of World War II," said Dr. Hutton, a Texas physician who treats Parkinson's patients and has a passion for studying how neurological disorders have affected historical figures."

Sedan 1943 (eller var det 41?) påbörjade han med sin gode kvacksalvare till doktors inrådan med daglig injicering av metamfetamin. Parkison är en neurologisk skada man kan få av amfetamin missbruk.

Men... Pliz GOD ironisera nu inte över mitt trådinitiativ. Låt oss nu förtränga att Hitler någonsin nämnts här ok.

Meningen var alltså att ge positiva exempel på personer som nyttjat tjack. Aight?

Eller någon som har något att invända om detta? Håll tråden seriös iaf.
Citera
2006-01-19, 15:28
  #11
Medlem
1: Cornelis Vreeswijk - kommentarer överflödiga.

2: Charlie Parker - Fin Jazz artist
Citera
2006-01-19, 15:34
  #12
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Meningen var alltså att ge positiva exempel på personer som nyttjat tjack. Aight?

Men dom som då råkar anse att Hitler är ett positivt exempel då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback