2017-12-24, 16:18
Medlem
Medveten om att det finns tjänster som skapar ett RSS-flöde på sidor utan RSS. Dessvärre är min erfarenhet att i alla fall gratistjänsterna fungerar dåligt och är ofta kortlivade.

Twitter och Facebook är en annan lösning som fungerar i vissa fall, men har inga konton där och vill inte ha heller.

Har för mig jag hittade något projekt på GitHub för något år sedan när jag sist försökte hitta något, där man skulle kunna skapa egna RSS-flöden överallt, eller nått, men det hittar jag inte tillbaka till, plus att jag fick det aldrig att fungera, eller om det inte fungerade som jag vill, kommer inte riktigt ihåg.

Finns det något ytterligare sätt att hålla sig uppdaterad med webbsidor utan RSS som jag missat?
Citera
2017-12-24, 16:29
Medlem
CD-skivas avatar
Skriv en egen scraper. Har du någon programmeringsbakgrund?
Citera
2017-12-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CD-skiva
Skriv en egen scraper. Har du någon programmeringsbakgrund?
Web scraper har jag inte tänkt på. Dessvärre nästan obefintliga programmeringskunskaper. Har du några tips på hur man kan börja gå tillväga?

Samtidigt tycker jag det borde finnas en färdig webscraperlösning någonstans då jag knappast kan vara ensam om att inte vilja ha sociala medier, samt vill hålla mig uppdaterad med webbsidor som saknar RSS.
Citera
2017-12-24, 21:24
Medlem
Vilken sida vill du ha ut flöde ifrån? Om jag har 2-3 timmar till övers och känner mig motiverad nog så kanske jag vispar ihop lite kod.
Citera
2017-12-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Vilken sida vill du ha ut flöde ifrån? Om jag har 2-3 timmar till övers och känner mig motiverad nog så kanske jag vispar ihop lite kod.
Tack för erbjudandet, jättesnällt, men jag tror kanske att jag har hittat ungefär vad jag letar efter på GitHub https://github.com/thp/urlwatch.

Men med det sagt. Programmet jag hittade verkar vara lite overkill för mina behov då jag egentligen bara letar efter något där jag själv kan lägga till URLs i en fil som sedan kollar efter ändringar och rapporterar dessa någon gång om dygnet. Typ ett riktigt lättviktsprogram där till och med jag kan lära mig att förstå koden och eventuellt justera den efter mina egna behov. Så om du själv är intresserad av något liknade och börjar koda något åt det hållet så hade det varit kanon om du delade med dig av det här i tråden.
Citera
2017-12-25, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Tack för erbjudandet, jättesnällt, men jag tror kanske att jag har hittat ungefär vad jag letar efter på GitHub https://github.com/thp/urlwatch.

Men med det sagt. Programmet jag hittade verkar vara lite overkill för mina behov då jag egentligen bara letar efter något där jag själv kan lägga till URLs i en fil som sedan kollar efter ändringar och rapporterar dessa någon gång om dygnet. Typ ett riktigt lättviktsprogram där till och med jag kan lära mig att förstå koden och eventuellt justera den efter mina egna behov. Så om du själv är intresserad av något liknade och börjar koda något åt det hållet så hade det varit kanon om du delade med dig av det här i tråden.

Jag har redan kodat liknande, bland annat en funktion som inhämtar nyheter från 300+ nyhetskällor bestående av olika myndigheters hemsidor, domstolars, aktiekurser och råvaru-kurser från Avanza, från nyhetssajters osv. Uppdateras automatiskt var 5e minut. Tänker dock inte dela med mig av något här i tråden. Vad jag vill säga är att det du söker troligen är något jag kan fixa snabbt på någon tråkig dag då jag känner för det och inte har något annat för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in