2017-12-24, 19:04
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Jag tycker hon väger för mycket för att vara skidåkerska, det blir tungt att släpa på dessa extra kilon. Marit Björgen tränar hårdare än Kalla, därför är allt på hennes kropp muskler. Jag tror Kalla skulle behöva öka träningsdosen, och börja äta lite nyttigare
Eftersom du har så stor kunskap om hur en skidåkare ska vara, varför blir inte du hennes tränare? Tönt.
Hon gör det som är bäst för hennes kropp och prestation i skidspåret, inget snack om den saken då hon varit en av de bästa damerna denna säsong!
2017-12-24, 19:15
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Jag tycker hon väger för mycket för att vara skidåkerska, det blir tungt att släpa på dessa extra kilon. Marit Björgen tränar hårdare än Kalla, därför är allt på hennes kropp muskler. Jag tror Kalla skulle behöva öka träningsdosen, och börja äta lite nyttigare

Du har delvis rätt, att hon har varit för tung. Men du har också fel för det har inte handlat om fett utan om för mycket muskler och på fel ställen. Hon har ju ett annat upplägg och annan tränare nu som tagit tag i det. Blir för mycket att syresätta annars.
2017-12-24, 19:17
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halbert
kommer hon här ut och erkänner sina Ätstörningar ?

https://www.expressen.se/sport/langd...mer-ma-daligt/

finns det andra antydningar om hennes eventuella problem ?

Du är en idiot som aldrig tränat konditionsidrott. Har jag rätt?
2017-12-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halbert
kommer hon här ut och erkänner sina Ätstörningar ?

https://www.expressen.se/sport/langd...mer-ma-daligt/

finns det andra antydningar om hennes eventuella problem ?
Håller med föregående talare, du är en idiot som inte ens har sprungit en meter tidigare. Så här är det att vara i mittfasen av träningsupplägget inför ett OS. Hon äter ju bra annars och spyr inte medvetet, hon tränar bara tills hon spyr, stor skillnad. Käften nu.
2017-12-24, 21:34
Medlem
halberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du aldrig tränat?
som charlotte kalla nä det har jag aldrig

Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
TS måste vara blind!

CK är en av de få kvinnliga åkarna som har en kvinnokropp! Hon har fina lökar och runda goa former.

Att ha den kapaciteten i en hälsosamt kvinnlig kropp är värt all beundran.

Jag har tidigare kritiserat hennes och andra svenskor att vara för lite "i trim" jämfört med benrangel som johaug och Weng.

Men jag lägger mig platt för Kalla som med en tjusig kropp och fin teknik ger njutning till 100% på TV.
var inte inne på hennes utseende eller hur hon åker

Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Har inget med ätstörningar att göra!

Kör man ett stenhårt pass som fyller kroppen med mjölksyra upp till ögonbrynen, så blir det lätt att man kräks efteråt.

Jag läste en intervju med Sven Nylander där han berättade att han spydde efter varje 400 m häcklopp han genomförde.

kanske så men borde man inte veta vart gränsen går om man håller på hela tiden äter efter osv, kollade upp snubben Sven han kanske led av nervositet . haft några "bekanta" som både anorektisk och hets med spya , en smög lite då då men man fattade efter mat osv konfronterade inte men hon hade större pukor än vanligt , andra full bullemi .. vegatarian men åt upp en plåt med kyckling klubbor min fisk protions efter sin som hon åt i hundra knyck . sen spyan ...
kan tänka mig att om man kommer till en uttagning eller liknade och man ar tränat men de sitter 3 andra kandidater som plöjer på och då kommer spyan . har inte sett spyan komma på dem tidigare på tävlingen. känns som man borde ta ut sig mer än mest då . men som sakt har aldrig tränat som kalla kanske kör det en lungare tävlings pass för återhämtningen ( taskig logic ) .

Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Du är en idiot som aldrig tränat konditionsidrott. Har jag rätt?
ja har aldrig tränat så jag spytt , om du ser det som bristande intelligens , varsågod

Citat:
Ursprungligen postat av Kryptopus
Håller med föregående talare, du är en idiot som inte ens har sprungit en meter tidigare. Så här är det att vara i mittfasen av träningsupplägget inför ett OS. Hon äter ju bra annars och spyr inte medvetet, hon tränar bara tills hon spyr, stor skillnad. Käften nu.

jag kan konstatera att jag aldrig har tränat som charlote kalla med andra ord om det nu inte är Bullemi i den här OS hetsen att prestera.
2017-12-24, 23:35
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Tjusig kropp är väl lite överdrivet, byggd som en stubbe. När karriären är över kommer hon se ut som Anna Book inom ett halvår.

Anna Book har ju trimmat till sig ser ut som en jakthund nuförtiden!
2017-12-25, 00:50
Medlem
Vad är ätstärningar för något?
2017-12-25, 08:26
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan

När han skriver med " foten i halsduken"
2017-12-25, 09:48
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan

Man spelar ett slags livsmedels-spel med dem tror jag?
2017-12-25, 10:15
Medlem
Tornedalsfinskor som Kalla har tendens att bli tjocka innan 30-årsstrecket. Återkom med bild när hon fyllt 30
2017-12-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad har Sven Kola med saken att göra? Att ge allt i strax under minuten är den jobbigaste grenen vad det gäller mjölksyra och där är inte skidlöparna.

Hur tror du att skidlöpare på hennes nivå tränar intervaller då?

Ätrstörningar handlar det nog inte om utan just det faktum att hon ska köra ett riktigt grispass där hon ska ge kroppen så mycket det bara går. Och då kommer hon efteråt må fysiskt dåligt vilket är helt normalt
2017-12-26, 13:38
Medlem
halberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Grattis TS du är dum i huvudet

Länkar till en artikel som inte nämner ett skit om några ev. ätstörningar

Lyckas man tävla på den där nivån med allt vad det innebär är det väl mer normalt att köra ett spypass på julafton, än inte. Kosthållning år liiiite annorlunda är Svennebanan också

så då påstår du alltså att bullemi till hör charlottas tränings upplägg som enligt dina utsagor är normala på grund av nivån ?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in