2018-02-17, 14:19
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Tre sidor med bara massa skit om griskultingar, gäääääsp.

Mulle var en favorit i början men har sjunkit som en sten. Stefan verkar vara en psykopat och jag hoppas någon kör ut honom med huvudet före. Hoppas Robin kommer in och sopar banan med alla nötter därinne.

Jag tror Mulle stampade ihjäl griskultingarna för att sabba för Dee som tagit hand om kultingarna. Så hon ska se dålig ut. Tror att Mullig stod och njöt och tittade på, med det där självbelåtna flinet hon har när hon bettér sig som ett rövhål.

Robert. Han är så gullig! Sexig och manlig, men ändå gullig och dumsnäll.
Citera
2018-02-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Jag tror Mulle stampade ihjäl griskultingarna för att sabba för Dee som tagit hand om kultingarna. Så hon ska se dålig ut. Tror att Mullig stod och njöt och tittade på, med det där självbelåtna flinet hon har när hon bettér sig som ett rövhål.

Robert. Han är så gullig! Sexig och manlig, men ändå gullig och dumsnäll.

Gullig och manlig. Tillbaka till diskussionen om griskultingarna.
Citera
2018-02-17, 15:09
Medlem
bagarn29s avatar
Mulliga fyran vill försöka lura resten av farmarna att Mulle ska välja Stefan men han tänker välja Robert.
Tror ni att det blir så?
Om ni hade varit i Mulles ställe vem hade ni valt som andrekämpe.
Citera
2018-02-17, 15:12
Medlem
scillavanillas avatar
Vad har de kaninerna till? Trodde de skulle bli mat?
Citera
2018-02-17, 15:45
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Mulliga fyran vill försöka lura resten av farmarna att Mulle ska välja Stefan men han tänker välja Robert.
Tror ni att det blir så?
Bra fråga!
Jag tror att J-P är beredd att offra Mulle för att bli storbonde och få medaljongen, i spelet kan man inte lita på honom. Han borde välja J-P som inte har någon medaljong (han borde tacka), och de är väl lika i Kunskap, om inte Mulle är en bättre gissare, tror de är samma 50/50 i Grinden.
Alternativt skulle han välja Linda, tror de har ungefär lika i Kunskap. Så J-P eller Linda.

Förmodligen blir det nu Robban, men tror 66/33 att Robban tar honom i kunskap om det inte är att mäta upp mjölk etc som gäller.
Citera
2018-02-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
På en riktig bondgård tror jag att folk anstränger sig så alla små nyfödda djurungar ska få leva.
Grishuset som de byggt var säkert både dragigt och kallt-
inget bo av hö-där suggan kunde få värme runt om kultingarna heller.
Så klart hade vana djurskötare ansträngt sig mer, kanske matat kultingarna med annan ersättning än att dia suggan. Kultingarna skulle ha fått omvårdnad för att klara sig.
Har man inte känsla för små djur så kan det väl bli så här. Kanske hamnade några på tallrikarna- tror inte att de självdog allihopa.

Nej, man kan inte "dadda" för svaga individer när det kommer till djurhållning.
Det är att göra djuret en riktig björntjänst.
Speciellt grisar har en väldigt organiserad "hackordning" och en svag individ i en sådan grupp skulle bokstavligen ätas upp av de andra.
Sedan är ett annat problem med just suggor att de ganska ofta är klumpiga och helt enkelt lägger sig på sina kultingar.
Citera
2018-02-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror ni att det blir så?

Sannolikt har Mulle störst chans mot Linda eller JP, men då hans ego inte fixar att få stryk av en tjej så lära han inte välja Linda. Tror inte han väljer JP då de är i samma gäng om än inte så tighta.

Det blir troligen Robert som han blir utklassad av.
Citera
2018-02-17, 17:15
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Bra fråga!
Jag tror att J-P är beredd att offra Mulle för att bli storbonde och få medaljongen, i spelet kan man inte lita på honom. Han borde välja J-P som inte har någon medaljong (han borde tacka), och de är väl lika i Kunskap, om inte Mulle är en bättre gissare, tror de är samma 50/50 i Grinden.
Alternativt skulle han välja Linda, tror de har ungefär lika i Kunskap. Så J-P eller Linda.

Förmodligen blir det nu Robban, men tror 66/33 att Robban tar honom i kunskap om det inte är att mäta upp mjölk etc som gäller.
JP tror han kan åka på en räkmacka och få en amulet genom att de väljer han till storbonde och där med inte behöva gå upp i en tvekamp, då han förmodligen kommer att åka med huvvet före oavsett gren.
Citera
2018-02-17, 17:22
Medlem
Leipreachans avatar
Trädet som gick av, var det inte det samma träd som Robban och Stina borrade i efter lönnsirap?
Citera
2018-02-17, 19:01
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Trädet som gick av, var det inte det samma träd som Robban och Stina borrade i efter lönnsirap?

Nej, de är på en annan farm i år.

Var inte Timmy med på ett hörn också?
Citera
2018-02-17, 20:00
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Nej, de är på en annan farm i år.

Var inte Timmy med på ett hörn också?

Klantigt av mig. Trodde dom var på samma farm. Jo, jag tror att Timmy var med
Citera