Rocco blir nog kvar ett tag till iaf, åtminstone tyder en intervju med honom i lokalblaskan om det.
Citat:
Hur fick ni tag i mat?
– Vi hade en egen koloni, odlade grönsaker och så vidare. Det blev även en hel del fiske. Vi fick anstränga oss väldigt mycket för att överleva.
Rocco får frågan om han under inspelningen av programmet hade nytta av sin 30 år långa fotbollstränarkarriär i FC Europa. Då utbrister han igenkännande i skratt.
– Haha, verkligen. I FC Europa är jag van att hantera alla olika typer av karaktärer; människor som är stressade, förbannade, trötta, hungriga ... och lata, haha. Allt detta ingick i paketet under "Farmen".
Inspelningen ägde rum i somras från början av juli till början av september, på en gård utanför Gnosjö i Småland.
Hamnade du i många konflikter under programmets gång, eller var du mer tillbakadragen?
– Jag är en mycket rutinerad man och kan hantera alla situationer. Jag var tuff, men rättvis. Ingen fick köra över mig, jag vet vad jag gör. Jag tycker att vi lyckades bra där allihop.
Efter tiden på "Farmen" återgick livet till vardag för Rocco. Det vill säga att arbeta på Västmanlands Städ & Flytt och träna FC Europa-lag i olika åldrar.
http://www.vlt.se/noje/tv/rocco-fran...overtalade-mig