2018-02-02, 12:02
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Kanske bara var spelat, men var ju ett klipp där JP blev helt sopslut efter ha sågat av en planka.
Samma klipp där Stella och tjocken skulle räkna till tre och släppa ner väggen för grisbygget. (Tror jag)

Ja att han är bra värdelös har nog inte undgått något men när det väll gäller så tror jag ändå han kommer ge gärnet! Han är ju livrädd för att bli vald, undrar hur han känner nu när han vet att han kommer & bli vald som andre kämpe med största sannolikhet.
Citera
2018-02-02, 12:05
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Även om Manne är ointressant socialt sett är han inte en ganska stark spelare? Såg har han visat att han kan (fast det var ju emot Rocco iofs). Han är läsbegåvad och tar hem husförhöret mot alla de övriga svagbegåvade.

Men så har vi kruxet att det kommer in utmanare iofs. Och de kan nog slå de flesta som nu är inne på Farmen. Det kan nog bli någon i utmanargänget som tar hem Farmen. Fast inte den kacklande hönan naturligtvis.

Lite tråkigt ändå kan jag tycka att det blir utmanare som ror hem skiten.
Jag måste nog ta tillbaka det där att jag hoppas att Helena tar hem alltihopa.
Jag vill nog att det blir Stella ändå, som har hängt med från början .

Jo, Manne kan nog vara stark i de grenar du nämner. När jag sa att Gustav svar starkast i gruppen så menade jag på något slags mentalt plan, på att hålla ihop den egna gruppen och kriga mot den andra, även om han gör det på ett barnsligt och lågt sätt. Han har ju axlat någon slags ledarroll i sin grupp. Men Manne eller någon av de andra kanske klarar av det också, fast de inte gör så mycket väsen av sig nu.

Oftast håller jag också på de som har varit med längst, men den här säsongen har det bara varit en massa inkompetenta knäppgökar som inte förtjänar att vinna som har varit med från början. Möjligtvis att Robin är en värdig vinnare, men eftersom jag inte gillar flyktingkramare vill jag inte se att han vinner. Helena kan vara en vinnare, lite för tidigt att säga än men hon verkar vara normal och är en bonjänta som kanske kan mycket om det lantliga farmenlivet. Killarna i skogen är ett oskrivet bland, får se vad de går för när de kommer till Farmen. Stella ser jag inte som någon värdig vinnare, hon är okunnig, dryg och dessutom ganska lat.
Senast redigerad av RZLA 2018-02-02 kl. 12:07.
Citera
2018-02-02, 12:10
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja att han är bra värdelös har nog inte undgått något men när det väll gäller så tror jag ändå han kommer ge gärnet! Han är ju livrädd för att bli vald, undrar hur han känner nu när han vet att han kommer & bli vald som andre kämpe med största sannolikhet.

Han gillar ju att skryta om vilket taktikproffs han är.
Så vem vet, han kanske kan överraska i alla grenar.
För övrigt känns grinden som en 50/50 för de flesta deltagarna, då det är rätt vanligt att folk positionerar sig så jäkla efterblivet.
Citera
2018-02-02, 12:16
Medlem
Citat:
Vem tror ni han väljer Mulle eller JP? Han satt ju i ringer & sa att han minnsan ville ha en fajt, kan han ha menat mulle?

Han har störst chans att vinna om han väljer JP, men är ganska säker på att JP väljer sågen då & då är det 50/50 tror jag.

Han kan ju ha menat vem som av de två i andra gänget. Mulle ser fysiskt starkare ut men är kanske lite konditionssvagare, medan JP eventuellt är mer uthållig. Svårt val, men jag tror han väljer JP.
Citera
2018-02-02, 12:35
Medlem
Vobblers avatar
Vilket gäng, nu börjar det hetta till ordentlig. Det är ju som vilket behandlingshem som helst när folk börjar gå bananas efter ett tag. Avtändningar och abstinens i en salig blandning.

Fan vet om man har någon favorit, det växlar fram och tillbaka. Men den vettigaste är väl norrbaggen.
Citera
2018-02-02, 13:12
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Han gillar ju att skryta om vilket taktikproffs han är.
Så vem vet, han kanske kan överraska i alla grenar.
För övrigt känns grinden som en 50/50 för de flesta deltagarna, då det är rätt vanligt att folk positionerar sig så jäkla efterblivet.

Grinden handlar ju bara om att pusha först & inte stå & vänta & ”känna” in, utan direkt bara skjuta på åt a helvete, kommer den andra i obalans så är han kört, mycket teknik & balans även i grinden tycker jag. Men såklart väger man 120 mot 60 så är inte oddsen så god.
Citera
2018-02-02, 13:25
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Hon sa ju också att det var hennes plan att åka ut. För att Gustav ska vinna. Hon är en dålig förlorare. Hon presterade dåligt i båda tävlingarna och vill väl rädda sin stolthet. Kul igår i torpetprogrammet när de slog in spikar. Hon vände upp sin bräda och alla spikar satt 20 cm åt höger. Sen snackade hon om att det är en gren där bra minne är avgörande. Ja antingen det eller så mäter man som Robin gjorde hon blev utklassad.

För övrigt ser hon ut som tjejen i "to catch s predator" med Chris Hansen. Den där tjejen som spelar 13-åring för att förföra pedofiler.

Daniella förstod inte heller att det blir spegelvänt när man vänder brädan. "Ringarna" de skulle spika i låg inte helt rakt heller vilket ytterligare försvårar för den som bara memorerar.
Citera
2018-02-02, 13:27
Medlem
Citat:
Gustav gapar, skriker & svär så inte så konstigt att Linda valde honom, hur får du det till att hon är en orm?

Men kan hålla med om det sista du skriver.

Hon liknar till kynne och även lite till utseende min fru. :-)

En sådan där som vill ha trevligt och skratta, skenbart inte så smart för en del för den bjussar inte på kunskaper i onödan, men har en stark integritet när det gäller. Det var nog den hårdaste motiveringen till förstakämpeval på mycket länge. En gås med ståltänder.

Hon är absolut min favorit ännu så länge.

Han i skogen som irriteras på den yngre för han är så kompetent och själv döljer sin kompetens av taktiska skäl. :-) Han känns som en trevlig typ ändå.
Citera
2018-02-02, 13:31
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Grinden handlar ju bara om att pusha först & inte stå & vänta & ”känna” in, utan direkt bara skjuta på åt a helvete, kommer den andra i obalans så är han kört, mycket teknik & balans även i grinden tycker jag. Men såklart väger man 120 mot 60 så är inte oddsen så god.

Hade jag vägt mindre än min motståndare i grinden hade jag lurat honom att jag tog i i början (men i själva verket inte teyckte alls) så att denne avancerade framåt väldigt snabbt och på så sätt tappade balansen. Sedan hade jag satt in all kraft framåt och haft större chans än om jag från början gått in med full kraft.
Citera
2018-02-02, 13:46
Medlem
exoticspices avatar
Har inte JP lärt sig att hålla handen för munnen när han nyser? Han nyser rakt ut i luften när det dessutom ligger mat framför honom på bordet.
Citera
2018-02-02, 13:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hade jag vägt mindre än min motståndare i grinden hade jag lurat honom att jag tog i i början (men i själva verket inte teyckte alls) så att denne avancerade framåt väldigt snabbt och på så sätt tappade balansen. Sedan hade jag satt in all kraft framåt och haft större chans än om jag från början gått in med full kraft.

Det är svårt eftersom motståndaren då kanske istället sätter i fullkraft.
Citera
2018-02-02, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Daniella V6? vad menas?

Den här filmscenen/det faktum att henns framtänder ser ut som två tuggummin var inspirationen bakom:

https://www.youtube.com/watch?v=nNfhhsRZcH4

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87

Då får du nog hoppas ordentligt för de stöttar sig ju också mot grinden.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hade varit guld att se, speciellt i team med den sympatiska och bygg-kunnige norskjäveln som backat Rocco. Gustav tror ju han är byggmästare av farmen just nu bara för att han klarar av att slå i en spik och hafsar ihop grejer snabbt och fult. Men han inser inte att de närmsta konkurrenterna för byggmästarrollen är typ plankhållar-manne eller skurt som mest är intresserad av vila.

Hade personligen hellre sett Kristi kvar med Tourettes isf (bort med norskjäveln av anledningar som jag redan gått in på). Tror Patatis är man nog att hantera de båda medan de skulle gå och bli frustrerade och ingen skulle kunna bygga bättre än juggen. Dynamiken där hade varit ganska intressant tror jag. De "måste" hålla sig goda vänner med honom för att få belöningar medan det tär inombords.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in