Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Även om Manne är ointressant socialt sett är han inte en ganska stark spelare? Såg har han visat att han kan (fast det var ju emot Rocco iofs). Han är läsbegåvad och tar hem husförhöret mot alla de övriga svagbegåvade.
Men så har vi kruxet att det kommer in utmanare iofs. Och de kan nog slå de flesta som nu är inne på Farmen. Det kan nog bli någon i utmanargänget som tar hem Farmen. Fast inte den kacklande hönan naturligtvis.
Lite tråkigt ändå kan jag tycka att det blir utmanare som ror hem skiten.
Jag måste nog ta tillbaka det där att jag hoppas att Helena tar hem alltihopa.
Jag vill nog att det blir Stella ändå, som har hängt med från början .
Jo, Manne kan nog vara stark i de grenar du nämner. När jag sa att Gustav svar starkast i gruppen så menade jag på något slags mentalt plan, på att hålla ihop den egna gruppen och kriga mot den andra, även om han gör det på ett barnsligt och lågt sätt. Han har ju axlat någon slags ledarroll i sin grupp. Men Manne eller någon av de andra kanske klarar av det också, fast de inte gör så mycket väsen av sig nu.
Oftast håller jag också på de som har varit med längst, men den här säsongen har det
bara varit en massa inkompetenta knäppgökar som inte förtjänar att vinna som har varit med från början. Möjligtvis att Robin är en värdig vinnare, men eftersom jag inte gillar flyktingkramare vill jag inte se att han vinner. Helena kan vara en vinnare, lite för tidigt att säga än men hon verkar vara normal och är en bonjänta som kanske kan mycket om det lantliga farmenlivet. Killarna i skogen är ett oskrivet bland, får se vad de går för när de kommer till Farmen. Stella ser jag inte som någon värdig vinnare, hon är okunnig, dryg och dessutom ganska lat.