Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Kaninkokerskans reaktion i slutet på dagens Torpet avslöjar lite om vem som kommer näst..
Hon tycker om sig själv men sedan vet jag inte.
Hon saknar självinsikt och har avancerat till toppen på min obehagslista.
Vi får väl se om hon har Jesus med sig när nästa tävlingsmoment kommer eller om han är upptagen på annat håll igen.
Citera
2018-01-30, 20:27
Medlem
Rocco fortsätter att leverera , sicken kung
Citera
2018-01-30, 20:28
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
vem tänker du? minns inte vilka kirsi tyckte om

Tror det blir Gustav som blir 1a kämpe och spelar ingen roll av JP eller Mulle han väljer så blir det karusell i Grinden .. Dock spekulationer men hoppas kan man ju göra.

Skulle dock inte bli förvånad om Gustav hugger Manne eller Pawel i ryggen bara för att gå vidare.
Citera
2018-01-30, 20:29
Medlem
bombaccis avatar
Helt ok avsnitt av torpet med. Första gången som Robin öppet tog ställning mot Kishi. Förstår han. Hon snackar mycket och skriker som en alkis, men när det väl kommer till kritan så fixar hon ju inte jobbet. Rocco är jobbig med men han får ju saker o ting gjorda åtminstone, medan Kishi skriker o skryter men gör väldigt lite. Hoppas hon blir nästa person som får kämpa för sin plats på torpet.
Citera
2018-01-30, 20:31
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Tror det blir Gustav som blir 1a kämpe och spelar ingen roll av JP eller Mulle han väljer så blir det karusell i Grinden .. Dock spekulationer men hoppas kan man ju göra.

Skulle dock inte bli förvånad om Gustav hugger Manne eller Pawel i ryggen bara för att gå vidare.

Tror du JP är så mycket starkare än Gustav? Känns inte som det finns någon riktig fysiskt stark man på gården den här omgången. Tror Mulle är starkast men av Gustav och JP så är det nog ganska jämt.

Hade varit lite kul om han valt någon av småpojkarna annars och Gustav blev mest hatade snubben på Farmen
Citera
2018-01-30, 20:31
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Ja hon saknar självinsikt och har avancerat till toppen på min obehagslista.
Vi får väl se om hon har Jesus med sig när nästa tävlingsmoment kommer eller om han är upptagen på annat håll igen.

Hon och Rocco verkar vara lika goda kålsupare. En gammal jugge med en taskig kvinnosyn som tyvärr många juggar har (umgåtts en hel del och inte alla är skit såklart). Dock tror jag TV4 klipper bort en hel del av hans tugg för han verkar inte tänka innan kaksaxen glappar.

Kaninkokerskan kortfattat = Idiot i klimakteriet
Citera
2018-01-30, 20:34
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tror du JP är så mycket starkare än Gustav? Känns inte som det finns någon riktig fysiskt stark man på gården den här omgången. Tror Mulle är starkast men av Gustav och JP så är det nog ganska jämt.

Hade varit lite kul om han valt någon av småpojkarna annars och Gustav blev mest hatade snubben på Farmen

Tar JP tex grinden och använder rätt tekning för sin längd då tror jag Gustav tar ett par ärevarv runt ladan,men som sagt så är det spekulationer som jag hoppas slår in.

Som det verkade på Kaninkokerskan så var det någon från hennes "lag". Dock klipper ju TV4 värre än Rocco och ICA-Jerry tillsammans .
Citera
2018-01-30, 20:34
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Kul att hästen drar. Stella får röra lite på sig.

Ja det var nog första gången hon faktiskt fick anstränga sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Undrar om hästen vände och kom tillbaka till Stella självmant. Tror nog att den fångades in av andra.

Tänkte också så när jag såg det. Nog för att hästar är flockdjur, men att den skulle komma tillbaka så snabbt efter att den sprungit iväg känns bara osannolikt.

Sen blev hon trampad på fossingen av snellhäst
Jag såg inte riktigt om hon faktiskt hade hoven på foten eller inte?
Senast redigerad av Asklord 2018-01-30 kl. 20:39.
Citera
2018-01-30, 20:37
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Ja det var nog första gången hon faktiskt fick anstränga sig.

Tänkte också så när jag såg det. Nog för att hästar är flockdjur, men att den skulle komma tillbaka så snabbt efter att den sprungit iväg känns bara osannolikt.

Sen blev hon trampad på fossingen av snellhäst :cry:
Jag såg inte riktigt om hon faktiskt hade hoven på foten eller inte
?

Har själv blivit trampad av en häst som höll på och skena när han skulle spela Allan för sina polare i ett hägn. Gav den en dask i arslet och han stack som en avlöning. Nej han kom inte självman utan fick hämtas in av ett antal på häst. Envisa jävlar hästar.
Citera
2018-01-30, 20:37
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hade varit intressant att se hur tv4 fixat det hela om Lina gått fram till Gustav och pawel och sagt "ni får fortsätta med det där sen, ni får komma och hjälpa oss att bära nu"

om Gustav tjafsat kunde hon sagt att hon är storbonde. Om Gustav börjat skrika o fånat sig o inte hjälpt till. Då borde det ju bli bestraffning från tävlingsledningen, kanske diska Gustav. Annars kan man ju bara strunta i storbonden, o det enda storbonden kan göra är att hota med att väja personen till förstekämpe.

Ja, precis så!

Nu var hon ju iofs rätt mesig i sitt formulerade mot Gustav och pawel, "eeh skulle ni ha lust att hjälpa till här lite" typ..
Men kontentan var ju ändå att hon ville ha hjälp med att bära, då ska farmarna lyda blint!
Om inte produktionen kliver in och påminner om det, i det läget så kan dom ju lika väl skita i att ha med det..
Första gången, en skriftlig varning.
Andra gången, lämna farmen med omedelbar verkan.
Kan jag tycka
Citera
2018-01-30, 20:42
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Ja, precis så!

Nu var hon ju iofs rätt mesig i sitt formulerade mot Gustav och pawel, "eeh skulle ni ha lust att hjälpa till här lite" typ..
Men kontentan var ju ändå att hon ville ha hjälp med att bära, då ska farmarna lyda blint!
Om inte produktionen kliver in och påminner om det, i det läget så kan dom ju lika väl skita i att ha med det..
Första gången, en skriftlig varning.
Andra gången, lämna farmen med omedelbar verkan.
Kan jag tycka

Ja det låter lämpligt. Åtminstone om det är tydligt att det är en "order" från storbonden. Få som blir diskade från farmen om man bara undviker att börja slåss. Enda jag kommer på som blivit diskad pga ordervägran är Sebastian Dawkins.

Hoppas att någon sätter dit fånen Gustav riktigt ordentligt. Han som ska vara så "förståndig" när han är storbonde men sen så blir han en liten sur fjortis igen.

Oerhört jobbigt att behöva umgås med personer som får vredesutbrott stup i kvarten så länge det inte går som de vill. Dessa personer har oftast lite lätt narcissiska drag. Har träffat på en del sådana genom livet, Gustav påminner lite om dem.
Citera
2018-01-30, 20:43
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Nu har jag ingen erfarenhet av hästar men om man börjar springa efter kor ska man hålla nere tempot lite och bara hålla koll på dom annars stressar man upp dom(eller om dom tycker att det är kul och vill tävla?) och närma sig lugnt och försiktigt när tempot går ner.

Precis så! Men även om man inte har någon erfarenhet av djur så borde man väl inse att en människa inte så lätt springer ifatt en häst? Och då borde den logiska slutsatsen vara att man går/småjoggar för att bara hålla kolla på vart djuret tar vägen.
Fast det är klart, logiskt tänkande är nog ingen av farmarnas starka sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in