Så här står det till, tappade mitt bankkort för inte länge sedan. Fick ett samtal just nu att mitt bankkort är hittat (i en affär). Men är så att jag inte varit nära det området på väldigt länge.
Borde jag spärra kortet? Känns ju lite snett att någon lämnade in det på ett ställe som inte är nära där jag tappade bort det.
Så här står det till, tappade mitt bankkort för inte länge sedan. Fick ett samtal just nu att mitt bankkort är hittat (i en affär). Men är så att jag inte varit nära det området på väldigt länge.
Borde jag spärra kortet? Känns ju lite snett att någon lämnade in det på ett ställe som inte är nära där jag tappade bort det.
rekommenderar att ta ut ett nytt så fort som möjligt, finns ingen anledning att gå och noja över detta.
Eftersom man på många ställen inte behöver ange kod för köp under 150kr begriper jag inte varför man inte spärrar omgående när man upptäcker att kortet är förlorat.
Upphittade betalkort är asbra att använda i parkeringsautomater.
Brukar fläska på med så många dygn jag bara kan.
De är även bra att ha utomlands
Klart TS inte ska spärra kortet, då går det ju inte att handla på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!