Citat:
Ok, ganska självklart att icke-israeliska medborgare nekas bygglov på area C, det ska ju vara israeliskt område tills vidare enl. Osloavtalet. Nu är du så där extra förvirrad igen. Jag talar om etnisk rensning inte om markköp. Sen är det inte legitimt att "köpa" mark på ockuperat territorium där man har möjlighet att rigga processen genom egna lagar eller genom att trakassera tills de inte ser något val annat än att ge sig av och ta det pris de får. en finurlig metod är när IDF "av säkerhetsskäl" kör bort folk från mark runt en bosättning. Sen väntar man ett tag och noterar att marken är obebodd vilket gör att en får tas över av staten enligt israelisk lag. Då kan man expandera bosättningen och så behövs en ny säkerhetszon. Eller också vägrar man bara palestinierna bygglov så marken är värdelös för dem.
Som jag länkade till när det här kom upp tidigare hade han ministrar som öppet lobbade mot förslaget och försökte sabotera det. Rabin vart istället mördad.
Du tror du vet så mycket, men det gör du inte. (a) Lydda är ett exempel på där det var Israels armé som låg bakom och de "inofficiella grupper" du talar om i samband med andra massakrer typ Deir Yassin inkorporerades senare i IDF. Det är etnisk rensning även om folk flyr av rädsla för att bli mördade snarare än att faktiskt bli mördade.
Att skicka dit dem var ett krigsbrott. Men visst, palestinierna får väl köra som sionisterna: låta "inofficiella grupper" som islamiska jihad gå in och massakrera några bosättningar och låta mer reguljära trupper köra ut judarna ut några av de större bosättningarna och sen gå ut med propaganda om att samma sak kommer hända de judar som blir kvar, så får vi se hur många av bosättarna som väljer att "frivilligt" lämna Västbanken. Bättre så?
Som jag länkade till när det här kom upp tidigare hade han ministrar som öppet lobbade mot förslaget och försökte sabotera det. Rabin vart istället mördad.
Du tror du vet så mycket, men det gör du inte. (a) Lydda är ett exempel på där det var Israels armé som låg bakom och de "inofficiella grupper" du talar om i samband med andra massakrer typ Deir Yassin inkorporerades senare i IDF. Det är etnisk rensning även om folk flyr av rädsla för att bli mördade snarare än att faktiskt bli mördade.
Att skicka dit dem var ett krigsbrott. Men visst, palestinierna får väl köra som sionisterna: låta "inofficiella grupper" som islamiska jihad gå in och massakrera några bosättningar och låta mer reguljära trupper köra ut judarna ut några av de större bosättningarna och sen gå ut med propaganda om att samma sak kommer hända de judar som blir kvar, så får vi se hur många av bosättarna som väljer att "frivilligt" lämna Västbanken. Bättre så?
Börja inte nu igen, varje gång jag motbevisar ett större sammanhang så kommer du med enskilda incider... Det funkar inte så! X ≠ 100X
Haha, ett "krigsbrott" att judar flyttar tillbaks till Västbanken? Det var nog något av de dummaste sakerna jag någonsin hört!
Bosättarna flyttades inte av Israels regering, de flyttade själva. Och de gjorde det efter sexdagarskriget, under fredstid alltså. Dessutom så har du fel i att palestinierna tvingas gå med på dåliga pris; oftast köps marken för pris långt över marknadsvärdet. Oj, vilket "krigsbrott"... Jag är säker på att judarna som dog i förintelsen och japanerna som dog av atombomberna håller med dig.
Senast redigerad av Memestar 2017-12-28 kl. 11:12.
Senast redigerad av Memestar 2017-12-28 kl. 11:12.