2017-12-28, 07:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Tror mer i så fall på att han stått vid kajkanten, pinkat och druttat i. Men av vad jag läst så sknaade han både plånbok/ID-handling och mobiltelefon. Så han kan ha blivit rånad, iknuffad och sedan simmat till pråmen för att undvika gärningspersonerna. Borde bli vållande till annans död i så fall.

Ja, att drutta i vid kissande är ju tyvärr inte helt omöjligt. Brukar ju vara en vanlig dödsorsak för försvunna män i fyllan i närheten av vatten. Har deltagit i många trådar i Försvunna personer där saknade män dött på detta sätt.

Avsaknad av plånbok och mobil kan absolut bero på brott alternativt en ovilja att bli identifierad vid självmord. Kan även vara så att han hade ett fodral för mobilen där bankkort och id-kort/körkort satt och att han tappade greppet om mobilen eller att den trillade ur fickan i vattnet.
Citera
2017-12-28, 07:39
Medlem
blir fan på riktigt oroad när jag ser hur folk tycker att det är "farligt" i området. det har aldrig hänt mig eller någon jag känner (född på södermalm 86) någonting speciellt i stan förutom när vi själva var en av anledningarna att saker skedde. sluta oroa er så mkt i onödan! han har väl kanske bara ramlat i vattnet av en klassisk fylla, kravlat sig upp där och dött av nedkylning.
Citera
2017-12-28, 08:08
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh11
Bakom nationalmuseum förekom tidigare prostitution, drogförsäljning, misshandel och rån.

Men, det är kanske vanligt förekommande överallt nu?

I området så finns (fanns?) en evakueringsmöjlighet från T-banan som tidigare gav "gatans barn" en ingång till en del av de underjordiska labyrinter som finns under Stockholm.
På 80-talet så kunde det tidvis vara lite drag i området. Hur det är idag har jag inte en aning om?
Citera
2017-12-28, 16:29
Medlem
Wheatons avatar
Vet inte om det framkommit men han heter Thom*s St*lky *=a, är från Gästrikland. Det är allt jag vet.
Citera
2017-12-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheaton
Vet inte om det framkommit men han heter Thom*s St*lky *=a, är från Gästrikland. Det är allt jag vet.
Ett s där emellan också väl?
Citera
2017-12-28, 20:33
Medlem
Wheatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ett s där emellan också väl?

Det kan det vara, är lite osäker på stavningen.
Citera
2017-12-28, 21:32
Medlem
Thom*s St*lsky (*a) från Gävle?
Citera
2017-12-28, 22:49
Medlem
Wheatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi

Ja vad jag har hört ska det vara så han heter, ingen jag känner själv.
Vad var han för en?
Citera
2017-12-28, 22:54
Medlem
Conse...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheaton
Säkert att det är han?
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Ganska lite förekommande i sociala medier, inte mycket info där.
På Twitter inga inlägg - enda han följt var 50 Cent (dock gammalt reggat konto). Han anger Sandviken där.
På Facebook 150 vänner, ingen aktivitet offentligt sedan 2014 då han uppdaterade profilbilden.
Via Ratsit att han är skriven i Gävle.
Har gått John Bauergymnasiet i Gävle 2008-2011.

Citat:
Ursprungligen postat av murvelmamma
blir fan på riktigt oroad när jag ser hur folk tycker att det är "farligt" i området. det har aldrig hänt mig eller någon jag känner (född på södermalm 86) någonting speciellt i stan förutom när vi själva var en av anledningarna att saker skedde. sluta oroa er så mkt i onödan! han har väl kanske bara ramlat i vattnet av en klassisk fylla, kravlat sig upp där och dött av nedkylning.
Som sagt, folk utan koll har skrivit och spekulerat i tråden om området. Generellt är det lugnt däromkring vid kajområdet nära pontonen (runtom vid Grand och Nationalmuseum). Exakt, onödigt att felinformera folk. (Att sedan allvarliga saker, dödsfall, kan inträffa trots allt - det kan hända var som helst egentligen - är en annan femma.)
Citera
2017-12-29, 19:54
Medlem
Allt pekar på att det är Thom*s som är den som har avlidit utanför national. Sorligt, han är urspurnligen från Sandviken men har även bott i Gävle som jag förstår. Han har även bott i staterna för att spela amerikansk fotboll.

Hans bästa kompis har även skrivit på sin facebook sida att han sörjer Thom*s död. Men han säger inte hur har han dött.
Senast redigerad av Nojzwtflol 2017-12-29 kl. 19:57.
Citera
2017-12-30, 02:13
Medlem
Conse...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojzwtflol
Allt pekar på att det är Thom*s som är den som har avlidit utanför national. Sorligt, han är urspurnligen från Sandviken men har även bott i Gävle som jag förstår. Han har även bott i staterna för att spela amerikansk fotboll.

Hans bästa kompis har även skrivit på sin facebook sida att han sörjer Thom*s död. Men han säger inte hur har han dött.
Vem var hans bästa kompis? Finns han med här?
https://www.facebook.com/thoma*stals*y/friends (s+k)
Senast redigerad av Conse... 2017-12-30 kl. 02:52.
Citera
2018-01-03, 16:33
Medlem
Lokaltidningen: "Gävlebo funnen död vid museum i centrala Stockholm"

http://www.gd.se/gavleborg/gavle/gav...rala-stockholm

"Polisen inledde en mordundersökning, men mycket tyder nu på att det inte ligger något brott bakom dödsfallet. ... Enligt de första rapporterna från Rättsmedicinalverket finns det ingenting som tyder på att mannen skulle ha bragts om livet. Stockholmspolisen väntar dock på några ytterligare provsvar innan man bestämmer sig för om utredningen ska läggas ned. "

Olycka eller egenförvållat vad polisen verkar tro.

Edit: artikeln låses om en knapp timme
Senast redigerad av byggare bob 2018-01-03 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in