• 2
  • 3
2017-12-27, 08:10
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Ingen skribent på DN (efter Ribbing) är värd att lita på som objektiva, alla har en vänsteragenda.
Jag sa upp DN för några år sedan, bland det bästa jag gjort.

Från och med 1 januari 2019 är det lag på att betala pengar till DN. DN är obligatoriskt för alla medborgare. 1300 kronor per år. Har du fruga blir det dubbla avgiften 2600 kronor.
Läser du inte tidningen, spelar ingen roll, du ska betala ändå skitstövel!
Citera
2017-12-27, 08:13
Medlem
Seriöst. Var är allt det där hatet Södermalmarna talar om? Jag är dagligen här på Flasback och jag ser det inte. - Nån som kan länka?

En sak vet jag och det är att tonårstjejer i skolorna i Malmö får höra ordet hora 20 ggr om dagen.
Citera
2017-12-27, 08:23
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Seriöst. Var är allt det där hatet Södermalmarna talar om? Jag är dagligen här på Flasback och jag ser det inte. - Nån som kan länka?

En sak vet jag och det är att tonårstjejer i skolorna i Malmö får höra ordet hora 20 ggr om dagen.

Och kommunhuset fick också höra ordet, den anställde är anmäld för att ha sagt ordet. "Negerboll"
Citera
2017-12-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, det är bra att läsa in sig på gruppen. Följande tråd ger en rätt tydlig bild av den tämligen vidriga grupp som #jagärhär är: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Bilden av #jagärhär blir tydligare och tydligare med tiden. Enklast kan vara att börja läsa tråden från slutet och följa den bakåt i tiden.

Först tyckte jag att gruppen lät som en bra idé, det behövs definitivt ett bättre samtalsklimat på nätet. Men det blev snart uppenbart att gruppen snarare ökar polariseringen och skapar ”hat” där inget fanns från början.

Det är värt att notera att gruppen liksom saknar substans. De kan INTE förklara VAD de egentligen menar med ”hat” och ”hot”. Det blir dock allt tydligare att det är saklig kritik som uppfattas som ”hat” och ”hot” i många fall. Deras argumentation är i allt väsentligt en upprepning av floskler, nonsenskommentarer och personangrepp. De arbetar med att spamma kommentarsfält för att trycka undan meningsmotståndare och massanmälningar för att få folk avstängda på sociala medier.

Erik Helmerson har skrivit en djupt ohederlig ledare som uppenbart stöder en antidemokratisk åsiktsgrupp med stöd i etablissemanget. Erik Helmerson ägnar sig här åt propaganda och desinformation. Han har rimligen förbrukat en stor del av sitt förtroendekapital med denna ledare. Det duger INTE att skylla på okunnighet – SÅ okunnig får inte en ledarskribent på DN vara.

Läs katerinamagasin.se där Katerina Janouch publicerar skärmdumpar från Mina Dennerts och JÄH's konversationer på nätet. Oerhört skrämmande läsning. Borde vara tillräckligt för såväl Helmerson som övriga medlemmar att hoppa av JÄH och istället förklara krig mot sekten. JÄH är ett synnerligen allvarligt hot mot vår yttrandefrihet och demokrati, och skall bekämpas med alla lagliga medel vi känner till.
Citera
2017-12-31, 10:24
Medlem
Citat:
På vilka grunder bedömer du att han är ”ärlig och uppriktig”?

Ledaren handlar om ”Oförklarlig vrede mot #jagärhär” trots att förklaringen getts gång på gång. Och förklaringen ÄR att gruppen inte alls arbetar på det sätt som man uppger i sin marknadsföring, se inläggen ovan. Gruppen är en åsiktsgrupp med djupa förankringar i medier, politik och offentliga verksamheter. De arbetar, tämligen framgångsrikt, med att sprida propaganda och tysta opposition på sociala medier.

Vidare avslutar Erik Helmerson sin ledare såhär:
Ytterligare en fråga, jag ställde den flera gånger men tror inte att jag fick svar: Exakt vad är det som behöver sägas i den offentliga debatten men som #jagärhär förhindrar?
Det är synnerligen ohederligt av Erik Helmerson eftersom det gång på gång påtalas att människorna i #jagärhär, och deras gelikar, förhindrar en konstruktiv debatt kring HUR alla konkreta problem i samhället ska kunna lösas. Se vidare följande tråd för många exempel på konkreta problem som skapas av den dysfunktionella förvaltning som #jagärhär, och deras gelikar, skyddar, försvarar och stärker: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?
Precis, i den svenska mjuka diktaturen går medlöpare maktens ärenden och sysslar som vanligt med att beskriva en uppdiktad karta. Det var solm när DDR påpekade att man var demokratiska, eftersom det till och med fanns inskrivet i landsnamnet. Det är bra att vi vet var vi har Heimersson. Men vad annat hade vi kunnat förvänta oss? Han arbetar på DN.
Citera
2017-12-31, 10:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Precis, i den svenska mjuka diktaturen går medlöpare maktens ärenden och sysslar som vanligt med att beskriva en uppdiktad karta. Det var solm när DDR påpekade att man var demokratiska, eftersom det till och med fanns inskrivet i landsnamnet. Det är bra att vi vet var vi har Heimersson. Men vad annat hade vi kunnat förvänta oss? Han arbetar på DN.
Nya tweets från Erik Helmerson diskuteras just nu här: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Det är svårt att förstå varför en journalist som Erik Helmerson väljer att agera såhär. Han är så arrogant, närmast hånfull, och talar så tydligt MOT faktiska förhållanden. Minsta kritiska granskning visar detta. Det är rimligen ett högt spel där Erik Helmerson riskerar sitt förtroendekapital. För mig är det ofattbart.
Citera
2017-12-31, 11:26
Medlem
Citat:
Nya tweets från Erik Helmerson diskuteras just nu här: (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Det är svårt att förstå varför en journalist som Erik Helmerson väljer att agera såhär. Han är så arrogant, närmast hånfull, och talar så tydligt MOT faktiska förhållanden. Minsta kritiska granskning visar detta. Det är rimligen ett högt spel där Erik Helmerson riskerar sitt förtroendekapital. För mig är det ofattbart.
Han ÄR PK. Det är så de gör/gjort (modus operandi). Absurt är ordet, men Sverige har varit absurt i minst ett par decennier. På grund av sådana som Heimersson. Det var länge sedan han valde sida. Nu måste han löpa hela linan ut.
Citera
2017-12-31, 11:56
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Läs katerinamagasin.se där Katerina Janouch publicerar skärmdumpar från Mina Dennerts och JÄH's konversationer på nätet. Oerhört skrämmande läsning. Borde vara tillräckligt för såväl Helmerson som övriga medlemmar att hoppa av JÄH och istället förklara krig mot sekten. JÄH är ett synnerligen allvarligt hot mot vår yttrandefrihet och demokrati, och skall bekämpas med alla lagliga medel vi känner till.

Läste den artikeln igår. Synnerligen läsvärd även om den var väl lång.

Läser man den artikeln blir det helt omöjligt att inta en positiv attityd till #JÄH om man är det minsta förnuftig. Allting finns ju där. Skärmdumpar. Bevis. #JÄH verkar ha samlat en liten kärna av de allra vidrigaste och mest intellektuellt ohederliga människorna i Sverige.

Läs artikeln och förfasas över att det här är en grupp med tentakler in i både gammelmedia och regering.

Citat:

Efter att det denna höst kommit fram att de allra, allra "godaste av de goda" bland gammelmedias s.k "journalister" inte var annat än simpla snuskgubbar, tafsare och till och med våldtäktsmän, så hade jag en naiv förhoppning om att de seriösa journalisterna skulle resa sig och säga att det är nog nu.

Icke.

Snarare verkar kårandan ha hårdnat ytterligare och våra sk "journalister" lägger in en ny växel när det kommer till att läxa upp det svenska folket och tala om för oss i en mästrande ton hur vi ska tycka och tänka.

Helmerson är ett tydligt exempel på detta. Någon man trodde var lite vettig, men när journalisthybrisen utmanas så visar man direkt sin sanna natur. Då kryper arrogansen och den mästrande hånfullheten omedelbart fram.

Finns det några seriösa journalister kvar över huvud taget?
Några som inte bränt alla propparna i skåpet fullständigt?

Jag blir mer och mer tveksam.

Om det finns några så är det hög tid att de gör lite väsen av sig.
Citera
2017-12-31, 14:29
Medlem
Mikojans avatar
Illavarslande att en tidigare rätt ärlig tyckare som Helmerson går med i svenska Stasinästverket JÄH. Var övertygad om att han var en av få msm-journalister som faktiskt gick att läsa.
Så är det inte längre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in