Citat:
Ursprungligen postat av
burzi
Läs katerinamagasin.se där Katerina Janouch publicerar skärmdumpar från Mina Dennerts och JÄH's konversationer på nätet. Oerhört skrämmande läsning. Borde vara tillräckligt för såväl Helmerson som övriga medlemmar att hoppa av JÄH och istället förklara krig mot sekten. JÄH är ett synnerligen allvarligt hot mot vår yttrandefrihet och demokrati, och skall bekämpas med alla lagliga medel vi känner till.
Läste den artikeln igår. Synnerligen läsvärd även om den var väl lång.
Läser man den artikeln blir det helt omöjligt att inta en positiv attityd till #JÄH om man är det minsta förnuftig. Allting finns ju där. Skärmdumpar. Bevis. #JÄH verkar ha samlat en liten kärna av de allra vidrigaste och mest intellektuellt ohederliga människorna i Sverige.
Läs artikeln och förfasas över att det här är en grupp med tentakler in i både gammelmedia och regering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nya tweets från Erik Helmerson diskuteras just nu här:
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Det är svårt att förstå varför en journalist som Erik Helmerson väljer att agera såhär.
Han är så arrogant, närmast hånfull, och talar så tydligt MOT faktiska förhållanden. Minsta kritiska granskning visar detta. Det är rimligen ett högt spel där Erik Helmerson riskerar sitt förtroendekapital. För mig är det ofattbart.
Efter att det denna höst kommit fram att de allra, allra "godaste av de goda" bland gammelmedias s.k "journalister" inte var annat än simpla snuskgubbar, tafsare och till och med våldtäktsmän, så hade jag en naiv förhoppning om att de seriösa journalisterna skulle resa sig och säga att det är nog nu.
Icke.
Snarare verkar kårandan ha hårdnat ytterligare och våra sk "journalister" lägger in en ny växel när det kommer till att läxa upp det svenska folket och tala om för oss i en mästrande ton hur vi ska tycka och tänka.
Helmerson är ett tydligt exempel på detta. Någon man trodde var lite vettig, men när journalisthybrisen utmanas så visar man direkt sin sanna natur. Då kryper arrogansen och den mästrande hånfullheten omedelbart fram.
Finns det några seriösa journalister kvar över huvud taget?
Några som inte bränt alla propparna i skåpet fullständigt?
Jag blir mer och mer tveksam.
Om det finns några så är det hög tid att de gör lite väsen av sig.