2017-12-22, 21:51
Medlem
Tja alla Flashbackare! Ny här, kom mest för att lösa ett problem jag har. Var i Malmö för ungefär 2 år sen. Gick runt med familjen i gallerian Emporia i Malmö när vi hör en kille frågar oss om vi har 3 som operatör. Vi svarar ja och snackar med honom. Han jobbar för något slags företag som lurar kunder hos 3, Telenor etc. Så vi ställer oss med denna killen som heter Haris. Han och hans kollega berättar vad dem gör i företaget och hur många dem hjälpt under åren med att få ner sina kunders räkningar. Vi blir bländade av detta och låter Haris "hjälpa" oss.

Det tar någon timme och när han är klar säger han att han dragit ner våra mobilräkningar med flera hundra kronor och visade sina uträkningar. Vi tror på detta. Sen kommer det konstiga då han säger att han dragit ner räkningarna så mycket att jag och min bror kan få nya mobiler till samma kostnad som de vi hade vid det tillfället. Vi tycker det verkar skumt men accepterar det ändå. Månaden efter ligger räkningarna på ungefär 1000 kronor mer än föregående månad. Då har denna killen vid namn Haris grundlurat oss upp till månen. Nu behöver jag er hjälp.

Någon som blivit utsatt för samma sak? Kanske till och med samma företag? Samma kille kanske? Om ni har någon info om Haris eller om företaget skriv i kommentarerna. De höll till vid ett eget "bås" på bottenplanen av gallerian Emporia.

Innan ni idiotförklarar oss för att gått på något sådant här så vet vi redan att vi blev bländade av allt han sa och att vi får skylla oss själva. Men jag ber om er hjälp att hitta denna Haris åt mig.
Citera
2017-12-22, 22:11
Medlem
Och det kommer du på efter cirka 2 år? Kan du inte bättre? Vi Flashbackare är inte födda igår! Vad gäller det EGENTLIGEN? Så vi vet OM vi vill hjälpa eller inte!
Citera
2017-12-22, 22:13
Medlem
Ducken11s avatar
Tänker inte idiotförklara dig för att du blev lurad, de händer den bästa.
Du är en idiot som skriver den här tråden 2 år för sent.
Citera
2017-12-22, 22:40
Medlem
Finkans avatar
Så du börjar gnälla efter två år....

Varför läste du inte avtalet?
Citera
2017-12-23, 00:14
Medlem
Pallestroms avatar
Att hitta nån sån säljare efter två år....den typen av säljare är väl inte så långvariga
På sina jobb gissar jag.

Som alla andra undrar jag också: varför nu??
Citera
2017-12-23, 00:41
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolitietsX
Och det kommer du på efter cirka 2 år? Kan du inte bättre? Vi Flashbackare är inte födda igår! Vad gäller det EGENTLIGEN? Så vi vet OM vi vill hjälpa eller inte!

Min gissning är att TS är tjej och blivit gravid med en Haris. Hon vet bara var han jobbade för två år sedan och försöker nu dra en vals.

Eller så har TS blivit blåst på pengar av Haris, men då borde tråden startats tidigare tycket jag.

Finns säkert andra anledningar som är möjliga också så klart.
Citera
2017-12-23, 08:26
Medlem
yz44s avatar
Om det är det det verkligen gäller så är det väl bara att höra med telebolaget, om de inte direkt vet bör de kunna ta reda på det. Men jag lutar nog också mer åt graviditetsteorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in