2017-12-22, 13:57
Medlem
ppp333s avatar
Har ingen TV, men hade jag haft det skulle jag helt klart kollat på Weise. Att Arne är gammal är bara ett plus, tycker det är för mycket ungt i tv nuförtiden...(men det ligger väl i linje med tidsandan att sopa undan tradition och skapa ett "vitt nytt historielöst papper" antar jag..)

Behovet av tradition och kontinuitet suddar man inte bort hur lätt som helst dess bättre...men för säkerhets skull måste nog den som vill värna om julens ande skala bort opålitliga TV som källa till känsla av tradition och istället odla den äldre jultraditionen med högtidlighet och skönhet utan tv.
Kan tänka mig att det är många som börjar värna mer om våra högtider och som.värjer sig för urvattnad kommersialisering, politisk klåfingrighet och amerikanisering.

Postar denna att plocka fram på julafton.
Jussi Björling sjunger O Helga Natt han sjunger så oerhört vackert!!
https://m.youtube.com/watch?v=ofKk_Etapq4
Citera
2017-12-22, 13:58
Medlem
Citat:
Precis som i Sveriges Television sänds inslaget kl 14:58, och är också förinspelat.

– Ja, Arne gillar ju inte att det är förinspelat. Men vi frågade om det skulle vara okej att sända inslaget kl 14:58 och han svarade: "inget skulle göra mig lyckligare". Han har längtat efter att tända ljuset och önska alla där ute en riktigt god jul, säger presschefen.

https://www.expressen.se/noje/arne-w...t-pa-julafton/

För oss som gillar gamla traditioner är det ju en upplevelse som väcker minnen. Att det med är förinspelat gör inget. Traditioner är alltid traditioner, sedan är det ju bara att skifta kanal.
Citera
2017-12-22, 14:03
Medlem
Antiklimax

Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Arne Weise har blivit mer än lovligt gaggig. Det är därför han lånar ut sig till sådan här skit.

Med tanke på vad som nu kommit fram, förinspelat och bara 2 minuter innan 15: 00 och att han själv klagade på samma sak för bara några dagar sedan, så är något väldigt fel.
Synd jag inte har tv 3 för då hade jag kunnat bojkotta även dem.
Får titta på något annat, i stället:-(
Citera
2017-12-22, 14:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masana
Detta är oerhört goda nyheter, detta betyder att vi får se traditionell julfirande denna jul och slipper manshataren och extrem-feministen Lotta Lundgren. Tack Arne Weise!

Hur kommer ni att göra? Blir det extrem vänster SVT eller Arne på Tv3?
Det är bara en hallåa.
Tittar på bra på Kalle anka med barnen, och sen är TV avstängd.
Citera
2017-12-22, 14:13
Medlem
Det är ett ganska bisarrt val man ställs inför...SVT som i över 30 år har kört med Kommunistpropaganda - och hjärntvättar barn till en politisk åsikt via barnprogram. Nu värre än någonsin - i princip på DDRs nivå - och man skäms inte ens.

Eller TV3 som har reklam var 20:e minut i 10 minuter. Arne Weisse - 87 bast håller låda i 2 minuter förinspelad gaggighet.

Eller så skiter man i TV - drar ner sina favoriter från Pirate bay -och skapar en egen julorienterad hårddisk.
Citera
2017-12-22, 15:00
Medlem
Kul med Arne Weise men TV3:s tablå är ett skämt.

Vem tänker titta på "The Victoria's Secret Fashion Show" istället för Kalle Anka kl 15
Citera
2017-12-22, 15:27
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Kul med Arne Weise men TV3:s tablå är ett skämt.

Vem tänker titta på "The Victoria's Secret Fashion Show" istället för Kalle Anka kl 15
Ja, precis vem . Jag tycker att det börjar bli lite enformigt med att se samma sönderklippta kortfilmer varje år.
Citera
2017-12-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Ja, precis vem . Jag tycker att det börjar bli lite enformigt med att se samma sönderklippta kortfilmer varje år.

Tycker inte heller det är kul med samma (dessutom PK-klippta) "Jul-Kalle"- innehåll varje år. Det finns ju så otroligt många gamla Kalle & Co kortfilmer att välja på - varför inte variera lite? Men kanske svårt för hycklarna att hitta något som inte kan anses kränkande eller rasistiskt. Tänk tex om Kalle blev svart av sot - då måste det klippas bort. Eller om en indian eller kines dök upp - såna får ju inte finnas enligt PK-isterna. (Alla ska ju ha lika värde - och en "färgad" kan ju inte ha samma värde som en vit och måste därför bort).
Citera
2017-12-22, 17:09
Medlem
jugbandbluess avatar
jag delar vissa skribenters aversion mot "erik och lotta" men inte fan är det väl kvinnan i den duon som är mest störig?
Citera
2017-12-22, 20:33
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Liten hycklare den där Arne. Hans kritik mot SVT var väl att det var förinspelat och att det då inte gav samma närhet till dem som inte har någon att fira jul med. Fin intention och tanke från Arne.

Men nu ska han tända ett ljus själv som är förinspelat? Senil eller bara dum i huvudet?

Finns det inte någon youtuber som är bättre än både Arne och SVT? Typ Anna Anka eller jockiboy..........
Citera
2017-12-22, 20:53
Avstängd
Knivur-273s avatar
Arne är en mysfarbror, men i min familj har vi kommit över det där. Vi planerar inte dagen efter klockan 15.00 längre.

Jag tycker att Povel Ramel vore roligare

Svärmor såg en gång på kommunist-TV:n Ebba Grön "Tomten" eller vad låten heter. Det ville hon Icke se fler gånger, hon stängde av dumburken Jag är härdad, men jag förstod henne.

"Livet är ett Helvete"
Senast redigerad av Knivur-273 2017-12-22 kl. 21:00.
Citera
2017-12-22, 21:03
Medlem
elmhedens avatar
Min bild är att hela poängen med julvärden är att människor som sitter ensamma på jul på sätt och vis ändå har andra att dela det med, genom en gemenskap.

SVT väljer i år att låter de ensamma julfirarna sitta just ensamma och kolla på ett videoband de spelat in i förväg. Lågt. Inspelade segment köper jag, men total frånvaro på julafton. Igen, lågt.

Är Arne live (och jag har svårt att tro något annat med tanke på hans reaktion när han fick veta ovan nämnda sanning) är det en bra och tydlig markering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in