• 1
  • 2
2017-12-22, 04:48
Bannlyst
ja har länge funderat på detta. om man gjorde ett statligt lotteri en gång om året där man tog 1 krona från alla som fick pengar utbetalda den 25te november så får man ihop en del miljoner kronor. Alltså då menar jag från de som får lön till de som får bidrag så tar man 1 krona o lottar sedan ut till en person. nu har jag lagt tråden i ekomi för ja anser att den större frågan e "hur får vi de o funka ekomiskt" men om ni vill disskutera annat som e relaterat till detta så får ni gärna det då det är ett spännande konsept
Citera
2017-12-22, 05:40
Medlem
Vad menar du med "fungera"?
Citera
2017-12-22, 05:45
Medlem
Lilabanans avatar
Det är väl inte så mycket oklarheter i lotteriet per se- men jag har några frågor.

Skulle alla som får lön i Sverige vara tvungna (likt en skatt) att betala denna 1-krona till lotteriet? Annars kan du inte räkna med någon större spridning om du inte, som sagt får detta till något obligatoriskt. Då får du prata med pappa staten som kommer ge dig avslag.

Hur mycket vinst tror du att du kan göra på detta om du skulle få till det?

Hur du skulle att få det att funka rent ekonomiskt är som sagt, om du kan få ditt lotteri att bli statligt. Kronan betalas som en skatt ungefär.
Citera
2017-12-22, 06:57
Medlem
Drama-Llamas avatar
Varför skulle staten vilja ägna sig åt detta?
Citera
2017-12-22, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Det är väl inte så mycket oklarheter i lotteriet per se- men jag har några frågor.

Skulle alla som får lön i Sverige vara tvungna (likt en skatt) att betala denna 1-krona till lotteriet? Annars kan du inte räkna med någon större spridning om du inte, som sagt får detta till något obligatoriskt. Då får du prata med pappa staten som kommer ge dig avslag.

Hur mycket vinst tror du att du kan göra på detta om du skulle få till det?

Hur du skulle att få det att funka rent ekonomiskt är som sagt, om du kan få ditt lotteri att bli statligt. Kronan betalas som en skatt ungefär.

jag pratar mycket riktigt om att göra det obligatoriskt o ja undrar om DET skulle fungera alltså att man utan att fråga tar 1 krona o bara 1 krona oavsett ens livs citation till lotteriet

o de vore ett statligt projekt så skatten e inga problem
Citera
2017-12-22, 07:47
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseHHHH
jag pratar mycket riktigt om att göra det obligatoriskt o ja undrar om DET skulle fungera alltså att man utan att fråga tar 1 krona o bara 1 krona oavsett ens livs citation till lotteriet

o de vore ett statligt projekt så skatten e inga problem

Du talar som om du bara kan ringa högsta hönset på Lotteriinspektionen och få det klart

Lägg din tankekraft på något vettigt istället. Varför svarar jag ens i den här tråden...
Citera
2017-12-22, 08:31
Medlem
Okej, låt säga att det blir verklighet. Ska vinnaren få hela vinstpotten då? Eller ska en del av pengarna få gå till administrativa kostnader etc? Kan tänka mig att staten kan gå med förlust om de inte får använda en del av pengarna för att täcka sina utgifter som rör lotteriet. Är det ett lotteri där slumpen avgör så blir det ingen vinstskatt, däremot kan arrangören få betala lotteriskatt. Vilket kan göra att staten förlorar mer pengar. Vad är poängen med ett sådant lotteri om staten ska gå med förlust? Vad händer om man exempelvis får sin lön den 27:e istället, får man inte vara med i lotteriet då?
Citera
2017-12-22, 09:16
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Kan tänka mig att staten kan gå med förlust

Huset vinner alltid
Citera
2017-12-22, 12:48
Medlem
Ratozs avatar
TStycks inte medveten om att alla löner och ersättningar inte betalas ut den 25e.
Citera
2017-12-22, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
TStycks inte medveten om att alla löner och ersättningar inte betalas ut den 25e.

nej men de va bara ett exempel, man kan göra datumet till sista november lika bra
Citera
2017-12-22, 13:33
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseHHHH
nej men de va bara ett exempel, man kan göra datumet till sista november lika bra

Typ ingen får betalt då.
Citera
2017-12-22, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Typ ingen får betalt då.

men din tröga jävel, säg att man bestämmer att alla som får betalt bidrar med en krona oavsätt när betalningen kommer

fattar du nu din asperger jävel eller måste ja göra en sån där chart som ni gillar o behöver för att förstå saker o ting
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in