Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-21, 23:20
  #1
Medlem
mmas avatar
Hej!

Min handkontroll har börjat krångla lite, så antar att jag måste köpa ny snart.

Ska man köpa original eller såna lite dyrare gaming-kontroller? Har dom nån fördel?

Lirar spel som gta, cod osv
Citera
2017-12-22, 10:45
  #2
Moderator
tobess avatar
Fördelen med en gaming-controller är förstås att många av dom har extra "paddlar" på baksidan som gör att du i t.ex. i FPS-spel kan mappa det så att du kan hoppa med hjälp av paddlarna på baksidan och därmed aldrig behöver ta bort tummarna från de joystickarna.

Vissa svär vid att dom gör dom till bättre spelare. Kollar man på vad dom som spelar professionellt använder är det t.ex. nästan uteslutande SCUF-kontrollers. Men det kan förstås ha lika mycket att göra med sponsoravtal o.s.v. än att de faktiskt är det bästa som finns att tillgå.

Hursomhelst så skulle jag säga såhär; om du spelar tävlingsinriktat och/eller möjligen vill ha en liten "edge" över de som använder en vanlig kontroller. Köp t.ex. en SCUF. Om du räknar till skaran "casual gamers" så köp den vanliga och lägg resten av pengarna på något annat.
Citera
2017-12-22, 15:41
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
beror på hur mycke du vill lägga ut samt är du en gamer som spenderar minst 6h varje dag på spel så kan det va värt att köpa en dyrare. Annars är det bara köpa en vanlig ps4 dosa

ps4 har ju släppt en ny kontroll som ligger på 1600 skulle jag tro

https://c4.staticflickr.com/6/5808/3...ff280efd_b.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback