Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-21, 06:43
  #1
Avstängd
Film, målning, musik, spelar ingen roll så länge det är konst. Jag letar efter någonting att sugas in i så djupt att jag helt glömmer bort allt som har med verkligheten att göra. Jag hittar inget själv. Jag har sett en och annan bra film och lyssnat på en och annan bra skiva. Men jag har inte riktigt fått den där ultimata "konstorgasmen".

Har ni några förslag på saker som sträcker sig långt över det extraordinära? Konst som är att jämföra med heroin. Konst som tar en till en annan värld och verkligen fängslar en.

Problemet är att konst är subjektivt så det här kan bli en svår diskussion. Men Sagan om ringen är slående både bildmässigt och ljudmässigt och sagomässigt, det är ett riktigt mästerverk. Jag letar kanske efter liknande, men helst så ska det vara enkelt.. kanske bara en bild man kan stirra på och försvinna djupt in i en annan värld.
Citera
2017-12-21, 06:58
  #2
Medlem
EghtLeggeds avatar
Ganska intressant fantasivärld tycker jag:
https://goo.gl/images/261XVo
Citera
2017-12-21, 07:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
Film, målning, musik, spelar ingen roll så länge det är konst. Jag letar efter någonting att sugas in i så djupt att jag helt glömmer bort allt som har med verkligheten att göra. Jag hittar inget själv. Jag har sett en och annan bra film och lyssnat på en och annan bra skiva. Men jag har inte riktigt fått den där ultimata "konstorgasmen".

Har ni några förslag på saker som sträcker sig långt över det extraordinära? Konst som är att jämföra med heroin. Konst som tar en till en annan värld och verkligen fängslar en.

Problemet är att konst är subjektivt så det här kan bli en svår diskussion. Men Sagan om ringen är slående både bildmässigt och ljudmässigt och sagomässigt, det är ett riktigt mästerverk. Jag letar kanske efter liknande, men helst så ska det vara enkelt.. kanske bara en bild man kan stirra på och försvinna djupt in i en annan värld.

Besok konstmuseum. Jag blev knockad i Goteborg n'r de hade en utstallning Det Nordiska Ljuset.
En tavla av Rickard Berg slog fullkomligt undan mina fotter.
http://emp-web-34.zetcom.ch/eMuseumP...ype=detailView
Nordic Summer Evening.

Annars kan du lyssna pa Jussis Helga Natt. Nar Jussi punchar hoga C blir jag alltid gratfardig.
https://www.youtube.com/watch?v=ofKk_Etapq4
Prova dykning. Det ar faktiskt en helt anna v'rld.
Djupsnoakning i Aiguille du Midi ger en underbar kick.
Eller varfor inte tva kvinnor i bingen. Cheers mate

P.S en eldstrid i combat var en adrenalinkick utan dess like.
Hmmm. Tack for att du f[r mig att minnas. Kvinnor har alltid varit min grej. Manga manga minnen i manga manga resor.
Att resa och uppleva ar ocksa guld
Jag s'ger att resa ger den storsta kicken.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2017-12-21 kl. 08:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback