Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-21, 01:44
  #1
Medlem


Hej ber er först här om ursäkt för den här texten då jag inte är helt nykter just nu.
Men jag behöver er hjälp för jag tänkte ta en endast liten dos av lsd första gången någonsin imorgon på eftermiddagen/kvällen alltså endast en halv lapp plus kanske en bong hit för att få lite mys utan att behöva gå helt go overkill. Hade tänkt mig det här då som en slags uppvärvning inför vår lilla fest på nyår där jag hade tänkt att gå mer hardcore med polaren som har redan erfarnheter av psykadeliska droger till skillnad från mig även om det mest rör sig om svamp för hans del. Men skulle vilja vara förbereda mig själv först på egen hand, inför vår fest på nyår genom att ha en liten försmak av lilla lucy.

Dock har jag hört att LSD kan göra det väldigt svårt att sen av avbryta trippen för att sen gå och lägga sig sen. Problemet är jag dessutom redan nu är en insomniac i vanliga fall tyvärr och kan knappt sova alls utan benzo, imovane eller gräs. Jag undrar då ifall tex imovane är tillräckligt starkt att för mig kunna avbryta trippen under the comedown så att jag sen kan komma till sängs imorgon och alltså kunna få ut det jag vill av lsd trippen men ändå sova bra sen.
Citera
2017-12-21, 03:31
  #2
Medlem
Gefreiters avatar
Är du nybörjare?

Jag rekommenderar STARKT att inte gå på med en bong under ruset då det kan ha väldigt oanade följder. Har själv gjort misstaget att under ett riktigt behagligt hallucinogenrus röka en pytteholk och det fick mig att snedtrippa å det grövsta.
Citera
2017-12-21, 04:00
  #3
Medlem
Spud-boys avatar
Har själv ingen direkt erfarenhet av att röka på under en tripp. Men jag skulle oxå avråda det..

Jag har trippat kanske 10ggr(aldrig LSD dock) under hela mitt liv(aldrig nån riktigt kraftig tripp dock).

Men jag minns en gång, typ 2-3e gången jag tog svamp, då trippen började bedarra och jag 'called it a wrap', så att säga. Då när jag går hemåt i höstmörkret och är lite efter-flummad så tänder jag en (svag)joint med hash i. Då blev känslan plötsligt bara platt och nedrig - typ som en coca cola som plötsligt blir varm och avslagen.. Mustigheten i det hela, försvann direkt, typ..
Citera
2017-12-21, 13:46
  #4
Medlem
Trippade 600mics Lucy igår, min högsta dos hittils. Jag blev faktiskt utmattad och sömnig mot slutet, har aldrig hänt förr. ;P Hursomhelst så tog jag två zolpidem och somnade till slut, men de var inte lika effektiva som de brukar vara då LSD dosen är lägre. Tog mig kanske en timme o somna? Hjälpte inte att min näve i luften såg ut som en utomjording... Jag tog Imovane förrut men bytte för att slippa dagen efter smaken, men det lär ju funka lika bra. Angående gräs, har inte lyckats snetrippa på det men upplevde fler ljudhallucinationer än vanligt, då på sativa, har inte testat med indica.
Citera
2018-01-21, 10:23
  #5
Medlem
Pyra666s avatar
THC drar igång trippen som en motorsåg och har inte den lugnade effekten som det annars har.
Ett tips. Vänta med att trippa till en dag då du känner dig helt utsövd och är stabil.
Citera
2018-02-26, 13:03
  #6
Medlem
hej, brukar ej svara: men för mig känns Ditt approatch som närmast hädiskt !
Att ta LSD är INTE ngt party,
och att börja blanda i benzo,sömnpiller är helt fel,
en LSD session kan sitta i, i 17 tim upptill,
eftrjobbet är jätteviktit, ja menar, typ: en förlossning kan Du inte bara somna ifrån utan att
fostret kommit ut /grof pratar mkt om förlossningens närhet till LSD)

När jag höll på, då kunde jag gå naturpromenader till en sjö,dricka the och äta solrosfrön,
kika på soluppgången.

Grof säger att det i vår tids syra oftast kan vara inblandat amfetin.

Jag rekommenderar som sagt var att ej blanda in hash i lsd-sessionen,
det blev bara flamsig yta när jag jorde så !

Med vänlig hälsning pan
Citera
2018-02-26, 21:00
  #7
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandorak
hej, brukar ej svara: men för mig känns Ditt approatch som närmast hädiskt !
Att ta LSD är INTE ngt party,
och att börja blanda i benzo,sömnpiller är helt fel,
en LSD session kan sitta i, i 17 tim upptill,
eftrjobbet är jätteviktit, ja menar, typ: en förlossning kan Du inte bara somna ifrån utan att
fostret kommit ut /grof pratar mkt om förlossningens närhet till LSD)

När jag höll på, då kunde jag gå naturpromenader till en sjö,dricka the och äta solrosfrön,
kika på soluppgången.

Grof säger att det i vår tids syra oftast kan vara inblandat amfetin.

Jag rekommenderar som sagt var att ej blanda in hash i lsd-sessionen,
det blev bara flamsig yta när jag jorde så !

Med vänlig hälsning pan
Pan... kan din senaste tripp suttit i mer än 17 timmar tro med tanke på när tråden skapades och tiden för ditt svar? ;P
Citera
2018-03-14, 17:59
  #8
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Pan... kan din senaste tripp suttit i mer än 17 timmar tro med tanke på när tråden skapades och tiden för ditt svar? ;P

Hahahahahahah tack gubben, du gjorde min kväll 😂😂😂😂
Citera
2018-03-14, 18:38
  #9
Medlem
albinotomtens avatar
Andas, ta det lugnt och tänk positiva tankar innan du tar lappen.
Städa upp lägenheten inna och slå dig ner i soffan eller lägg dig i sängen och invänta och låt saker komma som det kommer. Vill du lyssna på musik, gå någonstans, eller göra vad som.. bara att göra det. Finns inget rätt eller fel.

Vänta med cannabis tills efter peaken eller ta hitten en bit innan så själva cannabisruset hinner lägga sig en aning.

Har rökt cb många gånger på lsd och tycker det är helt okej. Dock gillar jag inte tobak mitt i peaken så har du gräs rekommenderar jag att röka det rent om du nu skulle få för dig att röka lite cannabis. Trippen tar över cannabisruset och har aldrig upplevt att det ökat på effekten, snarare tvärt om - därför väntar jag oftast till afterglow. LSD-trippen kommer vara härlig som den är och tar du bara en halv tripp vill du inte riskera att förstöra något med CB speciellt nu när du bara kör en halv lapp.

Om du svävar iväg för mycket (negativt) påminn dig själv om att du trippar och att det inte är något fel på dig. Annars är det bara att låta tankarna flöda.


Tips: Förebered frukter eller andra saker du tycker är gott. Smaker är fantastiska under LSD, mer än munchies på CB. Ett annat tips är att skaffa ett block och färgglada pennor/färger och testa måla om du har den kontrollen. Det är trevligt att göra och kan bli väldigt udda/spännande saker man gör ett konstverk av + att det kan vara ett fint minne från din jungfrufärd.

Det händer ofta mycket när man trippar så hjärnan kommer vara trött efteråt. Har själv sömnproblem & GAD men sover som en bebis efter en tripp.

Lycka till
__________________
Senast redigerad av albinotomten 2018-03-14 kl. 18:45.
Citera
2018-03-15, 18:03
  #10
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandorak
hej, brukar ej svara: men för mig känns Ditt approatch som närmast hädiskt !
Att ta LSD är INTE ngt party,
och att börja blanda i benzo,sömnpiller är helt fel,
en LSD session kan sitta i, i 17 tim upptill,
eftrjobbet är jätteviktit, ja menar, typ: en förlossning kan Du inte bara somna ifrån utan att
fostret kommit ut /grof pratar mkt om förlossningens närhet till LSD)

När jag höll på, då kunde jag gå naturpromenader till en sjö,dricka the och äta solrosfrön,
kika på soluppgången.

Grof säger att det i vår tids syra oftast kan vara inblandat amfetin.

Jag rekommenderar som sagt var att ej blanda in hash i lsd-sessionen,
det blev bara flamsig yta när jag jorde så !

Med vänlig hälsning pan

LSD är inte blandat med amfetamin. Men det blir en utmärkt partydrog ifall man nu väljer att kombinera dem. Tar bort mycket av trippdimman i huvudet, man tänker klarare, trots syran.

Ang. cannabis och LSD, så skulle jag ta det jävligt lugnt med den kombon. Cannabis förstärker LSD dramatiskt enligt mig. Man kan nå nästan dubbla effekten skulle jag säga. Trippen blir väldigt mycket mer oberäknelig också (även om det förstärks väldigt mycket visuellt). Så jag brukar oftast röka lite på LSD, å andra sidan har cannabis alltid varit involverat i samtliga "bad trips" jag haft. Så jag brukar ta det lugnt och känna efter.
__________________
Senast redigerad av Bluepant 2018-03-15 kl. 18:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback