• 1
  • 2
2017-12-20, 23:34
Medlem
Tim00Blooms avatar
Hej! Har varit sen i början av juni till nu i en psykos. Under denna period har jag fått min flickvän att göra slut och stalkat henne efteråt. Haft svåra tvångstankar, massivångest och varit impulsiv samt gjort saker okontrollerat, som till exempel kontaktat mitt ex. Nu, när jag kommit ur tillståndet och fått berättat hur jag varit och kan nyktert se tillbaka, får jag mycket ångest och skuld. Hur fasen kan/kunde jag beter sig så ologiskt?

Hur förlikar man sig med känslan att man betett sig så mot mitt ex och även mot mig själv? Hin var min stora kärlek.
Citera
2017-12-21, 06:39
Medlem
Ryggradsluss avatar
Hur har du betett dig? Hon förstår säkert när hon vet bakgrunden din.
Citera
2018-01-06, 14:59
Medlem
shariqduponts avatar
Du skärper dig och går vidare i livet.

Be om ursäkt och lämna ditt ex ifred. Fokusera på dig själv nu istället för att göra ditt ex och dig själv till ett offer.

Sluta vara patetisk!!
Citera
2018-01-06, 19:04
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Hur förlikar man sig med känslan att man betett sig så mot mitt ex och även mot mig själv? Hin var min stora kärlek.
Varför inte förklara allting för ditt ex och sen be om förlåtelse? Möjligheten finns förstås att hon inte förlåter, att hon inte förstår men då kan du ändå känna att du gjort det du kan. Tids nog kanske hon förstår och förlåter.

Sen tror jag att det är viktigt att du försöker att skilja på vad som är du och vad din sjukdom påverkar dig att vara. Kanske läsa på lite mer och acceptera att du är sjuk? Kanske söka hjälp?
Citera
2018-01-07, 01:58
Medlem
Pungsvings avatar
Börja med pingis.
Citera
2018-01-07, 12:48
Medlem
Största utmaningen är att klara av sin stolthet, att faktiskt kunna säga förlåt och kunna se i ögona på dem andra efter allt man har gjort.
Citera
2018-01-07, 14:10
Medlem
Tim00Blooms avatar
Köpt Embla bedövningsalva. Tänkte försöka köra in en kniv i halsen. Klarar inte av skammen, skulden och ångesten mitt beteende skapat. Oförlåtligt att utsätta någon man älskar så som jag gjort. Beteendet strider mot alla mina principer. Alltid betett nig snällt mot allt och andra. Och då beter jag mig så. Försöker ursäkta beteendet genom att hela 2017 var extremt tungt psykiskt med flera incidenter innan uppbrottet som tömde mig mentalt. Bland annat att min far och syster höll på att dö. Dock bör trots det beter sig bättre.
Citera
2023-08-07, 20:11
Medlem
Tim00Blooms avatar
Bumpar tråden.

Jag har fortfarande ångest över hur jag betedde mig mot mitt ex efter uppbrottet. Känner även sorg över att relationen slutade som det gjorde. Jag behöver hjälp att komma ur mina tankar. Jag har varit fast i tankarna i över sex år.
Citera
2023-08-07, 20:15
Medlem
Citat:
Bumpar tråden.

Jag har fortfarande ångest över hur jag betedde mig mot mitt ex efter uppbrottet. Känner även sorg över att relationen slutade som det gjorde. Jag behöver hjälp att komma ur mina tankar. Jag har varit fast i tankarna i över sex år.

Tycker att du borde söka hjälp hos vården, be om antidepressiva och samtalskontakt. Ledsen att höra du fortfarande mår så dåligt. Du måste gå vidare men du behöver nog ordentligt stöd.
Citera
2023-08-07, 20:28
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamiapappapia
Tycker att du borde söka hjälp hos vården, be om antidepressiva och samtalskontakt. Ledsen att höra du fortfarande mår så dåligt. Du måste gå vidare men du behöver nog ordentligt stöd.

Jag behöver onekligen hjälp i form av någon form av behandling. Jag klarar inte att tar mig ur dessa tankar själv tyvärr.
Citera
2023-08-07, 21:00
Medlem
Ziggy.Stardusts avatar
Ta kontakt med vårdcentralen och ge dig själv en boost med antidepressiva eller vad läkaren föreslår. Känn hur livet kommer tillbaka och om du orkar - gå i terapi och prata igenom det som var. Du kommer komma starkare ur det här.
Citera
2023-08-07, 21:20
Medlem
Blaajj2.0s avatar
Citat:
Bumpar tråden.

Tränar du? Om du inte gör det så börja omedelbart. Börja löpa eller köp gymkort och kör styrketräning och träna HÅRT. Jag lovar dig att du känner dig fräschare och kan tänka klarare väldigt snabbt, kanske efter första sessionen till och med
Du måste fokusera på att försöka bli den bästa versionen av dig själv. Jag vet att det låter klyschigt men det fungerar. Gör en liten dagbok eller liknande kring dina resultat också, då stärker du självförtroendet ännu mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in