• 3
  • 4
2006-01-27, 20:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Tysklands "politiska elit" lägger sig förstås en dag som denna kollektivt i fosterställning i riksdagen under en minnesstund och ber jämrande Yad Vashems Shoahprästerskap om förlåtelse för den hopfantiserade "Förintelse" Holocaustindustrin saluför och tvångsmatar världens folk med. Bundestagspresident Lammert och utrikesminister Steinmeier tog tillfället i akt att skarpt angripa Irans president Ahmadinejad för att denne inte tror på amsagorna om "miljoner gasade judar":

http://www.faz.net/s/homepage.html
Citera
2006-01-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Bundestagspresident Lammert och utrikesminister Steinmeier tog tillfället i akt att skarpt angripa Irans president Ahmadinejad l]

Naturligtvis. Tysklands historiska skam kräver detta. Inte för att omvärlden kräver det, men den finns ändå där.
Citera
2006-01-27, 22:11
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Naturligtvis. Tysklands historiska skam kräver detta. Inte för att omvärlden kräver det, men den finns ändå där.
Och när ska den zionistiska historiens skam blottläggas? Omvärlden kräver det!
Citera
2006-01-27, 22:34
Medlem
General Nogis avatar
Nu börjar rapporterna från alla skitnödiga minnesceremonier att strömma in. Här kommer en godbit:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=516762

Citat:
- Jag hjälpte faktiskt honom som ung pojke i Budapest, där jag arbetade som springpojke på hans kontor vid krigsslutet. Jag klarade mig, men många av mina vänner och släktingar hade inte samma tur. Den här dagen betyder väldigt mycket för mig, säger Gustav Kadelberger som kom till Sverige 1947.

Han uppskattar Göran Perssons initiativ till Forum för levande historia, och tycker att det är bra att regeringen och kronprinsessan dök upp, men hade hoppats på större uppslutning från allmänheten.

Det kanske bara är vädret, eller så kanske mer och mer folk tröttnat på den religiösa hysterin kring de sex miljoner mirakelmartyrerna... Hemska tanke!

Eller så är det! För att Förintelsen inte alls uppmärksammas i media! Därför får vi aldrig glömma! Vi måste! Minnas! Förintelsen! Mera! Vi måste! Bryta tystnaden! Om Elie Wiesels knäskada på tån! Anne Franks mensvärk! Och de sexhundrasextisex miljonerna! I Gehenna-Auschwitz eldgropar!!!
Citera
2006-01-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Eller så är det! För att Förintelsen inte alls uppmärksammas i media! Därför får vi aldrig glömma! Vi måste! Minnas! Förintelsen! Mera! Vi måste!

För de allra flesta handlar det om att påminna om rasismens grövsta uttryck. Judarnas var dom som främst drabbades av rasimens grövsta uttryck denna gång, men det fanns även andra som inte passade i General Nogis drömrike; handikappade, kommunister, socialdemokrater, mongolider, CP-skadade, liberaler etc
Citera
2006-01-28, 00:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
drömrike; handikappade, kommunister, socialdemokrater, mongolider, CP-skadade, liberaler etc

Att döma av dina sorgliga inlägg, bolt, som du har fräckheten att kalla "matnyttiga", är du mycket väl kvalificerad för medborgarskap i ditt "drömrike": du är lite av varje, eller hur?

FN:s korrupta hierarki böjer sig för den judeosuprematistiska hatpropagandan, Jerusalem Post rapporterar från en ceremoni i dag i New York:

http://www.jpost.com/servlet/Satelli...cle%2FShowFull

Citat:
"---Daniel Gillerman, Israel's ambassador to the UN currently holding the rotating vice-presidency of the body, addressed the diplomats and guests gathered for the UN's main commemoration ceremony in New York.

The guests, Holocaust survivors and their offspring, greeted Gillerman with roaring applause as he said "there will always be an Israel."

The meeting was held to commemorate the liberation of Nazi death camps on Jan. 27, 1945 and to mark the first "International Holocaust Remembrance Day."

Annan called on individuals and governments to counter the "bigots" denying the Holocaust. "There are bigots today that deny ... that the unique experience of the Holocaust occurred and that should be countered. You start with humiliations, you start with racism, you demean the other and before you know it has moved on to incredible levels," he said.

Kurt Julius Goldstein, a 91-year old German who spent 30 months in the Auschwitz concentration camp, said he survived thanks to Polish miners who smuggled a sandwich for him every night. "It is due to their solidarity that I am still alive." Goldstein said he enjoyed exchanging some of his feelings with Annan.---"

Text-TV säger att endast 300 pers dök upp för att höra det dåliga skämtet Helene Lööw yra på något torg i Stockholm under fredagskvällen...Ingen större folklig entusiasm för denna evinnerliga överhetspåbjudna korvstoppning om judarnas unika lidanden, får man säga.

SVT2 visade en rätt skickligt gjord men historiskt lögnaktig och vilt fabulerande film om den så kallade Wannseekonferensen under kvällen, med Kenneth Branagh som en charmerande Heydrich. För de naiva ter sig sådan filmpropaganda förmodligen som "sanning", beklagligt nog...
Citera
2006-01-28, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
För de naiva ter sig sådan filmpropaganda förmodligen som "sanning", beklagligt nog...

Jag tolkar ditt inlägg som att du, trots allt, respekterar denna minnesdag av befrielsen av Auschwitz och slutet(?) på den praktiska nazismen. Och samtidigt välkomnar begynnelsen av ett demokratiskt Europa (jag förutsätter att du gillar allmän rösträtt)
Citera
2006-01-28, 11:24
Bannlyst
Citat:
SVT2 visade en rätt skickligt gjord men historiskt lögnaktig och vilt fabulerande film om den så kallade Wannseekonferensen under kvällen, med Kenneth Branagh som en charmerande Heydrich. För de naiva ter sig sådan filmpropaganda förmodligen som "sanning", beklagligt nog...

Jo, då den var skickligt gjord.

Men jag antar att inte ens du vet exakt vad som utspelade sig under mötet. Eller har jag fel.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in