• 1
  • 2
2006-01-18, 23:24
Medlem
Hivars avatar
Östen Warnebring har hittats död på ett hotellrum i Spanien. Han har alltid haft en så kallad fyllekran. Är det bekant om han söp hårt?
Citera
2006-01-19, 07:24
Medlem
Crazy Ivans avatar
Säkert. Låter som en alkisdöd. Hotellrum på Gran Canaria.
Citera
2006-01-19, 08:10
Medlem
stefan9998s avatar
Tidningarna spekulerar om att det var hjärtattack. Att Östen var svår på alkoholen låter mest som en grundlös spekulation. Låten "Du borde köpa dig en tyrolerhatt" var en oförglömlig (tyvärr) klassiker.
Citera
2006-01-19, 08:18
Medlem
Lyckholms avatar
Jag vet inte vad han dog av, men flygresan ner kanske tog hårt på honom. Äldre människor kan ta ganska mycket stryk av att sitta några timmar på ett syrefattigt flygplan. Kombinera det med magsjuka eller något så kan det gå riktigt illa.
Citera
2006-01-19, 08:38
Medlem
Mr Magoos avatar
ÖW var hård på sponken, det är sant. Såg honom på Teneriffa, bra i arslet inte en gång utan hela tiden.
Citera
2006-01-19, 09:53
Medlem
ABBORREs avatar
Bra i arslet? oj, jo han ser lite sliten ut på en del nytagna bilder
Citera
2006-01-19, 11:11
Medlem
erikbes avatar
De flesta av hans hits lär ju ha kommit till på fyllan

"Det var lääänge schen jag plocka nåra blommor, så jag tror jag drar iväg och gör det nu...hick"
Citera
2006-01-19, 11:16
Medlem
Richmonds avatar
Det stämmer att Östen var ganska törstig, om det var det som tog livet honom låter jag vara osagt.
Citera
2006-01-19, 15:10
Medlem
Mysonoxens avatar
Såg honom bara en gång och då verkade han lite rund under fötterna, det var på Jägersro i Malmö på ett galoppderby som måste varit 1995, 1996, en av två gånger jag sett en galopptävling, då mina polare i Malmö fick en idé att vi skulle gå och se galopp jag liksom de föredrar annars travet.

Hur som helst var Östen där och snackade och han pratade om sin vän greve von Rosen (var han inte nazist förresten, eller finns det fler??? ) som tydligen hade nåt med galopp att göra.

Hursomhelst. R.I.P. Östen Warnebring

(Ingen höjdartid för skånska artister nuförtiden, först Birgit Nilsson och nu Östen Warnebring, vem blir nästa? Peps?)
Citera
2006-01-19, 17:09
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Såg honom bara en gång och då verkade han lite rund under fötterna, det var på Jägersro i Malmö på ett galoppderby som måste varit 1995, 1996, en av två gånger jag sett en galopptävling, då mina polare i Malmö fick en idé att vi skulle gå och se galopp jag liksom de föredrar annars travet.

Hur som helst var Östen där och snackade och han pratade om sin vän greve von Rosen (var han inte nazist förresten, eller finns det fler??? ) som tydligen hade nåt med galopp att göra.

Hursomhelst. R.I.P. Östen Warnebring

(Ingen höjdartid för skånska artister nuförtiden, först Birgit Nilsson och nu Östen Warnebring, vem blir nästa? Peps?)

Jag har också "hört" att han krökade, men tänk vad förfärligt att som offentlig person bli offer får sådana rykten, särskilt om det är oförskyllt.

Nej. Man är inte nazist bara för att man känner någon från Tyskland. Erik von Rosen var förvisso bekant med Herman Göring, men det gör honom inte automatiskt till nazist. Det kan vara klädsamt att vara sparsam med nazistbeskyllningar i dessa tider.
Citera
2006-01-19, 17:10
Medlem
Jag har för mig att han i början av nittiotalet fick en ordentlig hjärtattack som botades med blodförtunning så han fick stroke som följd av den fick han och balans och tal problem. Men han lyckades att återkomma men nackdelen med hjärtattacker är att de har en tendens att återkomma. Kommer han från kylan har till värmen där nere och inte dricker vatten lär hjärtat säga ifrån. Det är hur som helst synd att en så bra underhållare försvinner.
Citera
2006-01-19, 17:25
Medlem
M2ks avatar
Östen Warnerbring drabbades av en hjärtattack redan 1985, och 1997 tvingades han till en akut by-passoperation.
- Hade jag inte opererats skulle jag åkt dit för gott, sa Östen efter det lyckade ingreppet.

OT: Östen Warnerbring efterlämnar fem barn. Han var gift två gånger - med Anita Warnerbring i Malmö och
med Kerstin Warnerbring i Vellinge.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=508669
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här