2017-12-19, 23:52
Medlem
Har det tidigare hänt i USA:s presidenthistoria att presidenten öppet bråkar och är kritiskt mot traditionella massmedia?

Är Donald. J Trump första presidenten i USA som ser media som folkets fiende nummer 1?
Citera
2017-12-20, 00:07
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Har det tidigare hänt i USA:s presidenthistoria att presidenten öppet bråkar och är kritiskt mot traditionella massmedia?

Är Donald. J Trump första presidenten i USA som ser media som folkets fiende nummer 1?

Milhouse Nixon och hans vicepresident Spiro Agnew gillade inte media. Men de var inte som Trump som gör en grej av att vara anti-media. Och egentligen vet jag inte om jag håller med om att Trump verkligen anser att media är public enemy #1. Han uppträder gärna i media men han gör det helt på egna villkor och är inte det minsta inställsam eller till lags. Han verkar inte ens försöka framstå som nåt annat än en bufflig super-amerikan och inte heller verkar han vara intresserad av samförstånd. Möjligt jag har fel, men det är så jag spontant tänker om din fråga. Har du förresten nåt konkret exempel på att han verkligen tycker att media är en fiende, utom att han säkert twittrat så nån gång?
Citera
2017-12-20, 00:21
Medlem
Lilabanans avatar
Vi lever i en ny och väldigt unik era. Information idag måste man vara väldigt försiktig med.

Trump har flera gånger erkänt att han kommer att vara Israels bästa vän, och han och Netanyahu verkar vara goda vänner.

Vilka äger media? Nästan bara judar! De köper allt. För de äger hela pengarsystemet. They can make you, and they can break you.

Gammelmedia kallas gammelmedia av en anledning. Vi ska börja söka information på nya sätt- se på den enorma ökningen av alternativ media kontra gammelmedia/MSM.

Men vad har MSM och 95% av alt. Media gemensamt?
-Ingen kritiserar någonsin Israel. Det kastas bara skit på andra. Men judar som bevisligen har ett GIGANTISKT inflytande inom media, politik och finans kritiseras inte.

Israel har ett krig mot Islam. De förtrycker Palestinierna dagligen och vill ha mer mark. Jag säger det: De har tagit över världen. Så enkelt är det.

Kort svar på din fråga TS. Nej, Men han målar ut gammelmedia för att förtroendet är så lågt. Men vi människor kommer alltid söka efter någon som kan servera oss nyheter och information.
Senast redigerad av Lilabanan 2017-12-20 kl. 00:28.
Citera
2017-12-20, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Vi lever i en ny och väldigt unik era. Information idag måste man vara väldigt försiktig med.

Trump har flera gånger erkänt att han kommer att vara Israels bästa vän, och han och Netanyahu verkar vara goda vänner.

Vilka äger media? Nästan bara judar! De köper allt. För de äger hela pengarsystemet. They can make you, and they can break you.

Gammelmedia kallas gammelmedia av en anledning. Vi ska börja söka information på nya sätt- se på den enorma ökningen av alternativ media kontra gammelmedia/MSM.

Men vad har MSM och 95% av alt. Media gemensamt?
-Ingen kritiserar någonsin Israel. Det kastas bara skit på andra. Men judar som bevisligen har ett GIGANTISKT inflytande inom media, politik och finans kritiseras inte.

Israel har ett krig mot Islam. De förtrycker Palestinierna dagligen och vill ha mer mark. Jag säger det: De har tagit över världen. Så enkelt är det.

Kort svar på din fråga TS. Nej, Men han målar ut gammelmedia för att förtroendet är så lågt. Men vi människor kommer alltid söka efter någon som kan servera oss nyheter och information.

Here we go again... Okej då, om det är Israel som styr världen, varför har de då en skitig ekonomi i jämförelse till EU länder? Varför har dem inte tagit över Palestina? Varför tvingar de inte USA att ge dem vapen för 100 miljarder dollar? Förstå något, dessa ”judar” som styr allt inte har något med civila eller Israel att göra just nu. Trump är en puppet för den militära industriella komplexen och inget mer.
Citera
2017-12-20, 09:35
Medlem
Mitt svar på rubrikens fråga: ja, och han deklarerade ett öppet "krig" mot CNN. Dumt gjort eftersom def är media, och inte politiker, som styr världen och folk läser oftast bara rubriker och vilket hotell man än checkar in på i världen så nog finns alltid CNN på någon av tv-kanalerna.
Ett begrepp "fake news" infördes och många tror nog att det är Trump eller Putin som står för det och Sara Huckerbee Sanderson tycker folk skall titta på O’Keefe video. Det finns alltid (minst) två sidor av en story och någonstans mitt emellan finns sanningen.
Att hålla sig väl med media är A och O och därför mediatränas alla i officiella ledande befattningar. Inte bara politiker utan lagledare för Sveriges hockeylandslag osv gör det. En del behöver dock mer träning än andra och Trump är en av dem.
Citera
2017-12-20, 09:43
Medlem
Ankdammsmans avatar
Nixon hade som redan nämnts ett ansträngt förhållande till medierna. Reagan var inte heller någon favorit i alla medieläger, även om han var coolare än Nixon (och Trump) och spelade spelet bättre. Slutligen kan Obamas och (Bill) Clintons antagonistiska relation till de framväxande höger-och alternativmedierna nämnas, liksom hur GW Bush ofta behandlades.

Ingen har kanske haft samma öppet fientliga inställlning som Trump, men det ska också ses mot bakgrund av Twittereran och hans extroverta personlighet.
Citera
2017-12-20, 11:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Mitt svar på rubrikens fråga: ja, och han deklarerade ett öppet "krig" mot CNN. Dumt gjort eftersom def är media, och inte politiker, som styr världen och folk läser oftast bara rubriker och vilket hotell man än checkar in på i världen så nog finns alltid CNN på någon av tv-kanalerna.
Ett begrepp "fake news" infördes och många tror nog att det är Trump eller Putin som står för det och Sara Huckerbee Sanderson tycker folk skall titta på O’Keefe video. Det finns alltid (minst) två sidor av en story och någonstans mitt emellan finns sanningen.
Att hålla sig väl med media är A och O och därför mediatränas alla i officiella ledande befattningar. Inte bara politiker utan lagledare för Sveriges hockeylandslag osv gör det. En del behöver dock mer träning än andra och Trump är en av dem.

Verkligen? Nu vet jag inte vad mediaträning går ut på... Men häromdagen skrev Jan Sherman om medias behandling av Trump mm, och att de tappar i trovärdighet, så när media försvinner upp i det blå, så är det nog inte så bra att följa dem dit upp, se bara på Löfven när han gullar på bilder med tex Virtanen och nån dömd Våldtäktsafgahn osv...
Då är det bättre att ha en egen moralisk kompass och integritet och inte bara spela med tills ända in i kaklet...

Media börjar ju klappa ihop av inre motsättningar, se på Sofia Olsson Olsen som nyligen klappade ihop pga att det är ganska besvärligt att hantera dubbla måttstockar utan att det blir några kollissioner... Och numera är det väl multipla måttstockar.

En för egna medarbetare
En för invandrare
En för Svenskar
En för SD
En för övriga politiker
En för näringlivshöjdare

Dessa kan sedan delas upp ytterligare, och det som kan utläsas av uppdelningen är allas olika värde, som ju bryter mot den påstådda allenarådande värdegrunden...
Citera
2017-12-20, 12:05
Medlem
ChristianXs avatar
Det är nog så enkelt att medierna satsade allt på en seger för Hillary och med det behandlade Trump som en chanslös pajas. Hade Trump varit en traditionell politiker så hade han slutit fred med dem för att det nog skulle gynna honom i förlängningen. Men Trump är inte en traditionell politiker utan en affärman och troligen en långsint sådan. Därför befinner de sig nu på hans shitlist. Med all rätt.

De som nämnts innan, t ex Nixon, har ju varit lite mer taktiska. Även Reagan hade väl rätt stora problem med medierna som ny president?
Citera
2017-12-20, 21:35
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin

Antipatin gentemot CNN är ett bra exempel. Särskilt ogillar han en person som heter Jeff Zucker som jobbar på CNN. Han ska ha skickat följande meddelande till Zucker.

Citat:
Jeff — Too bad you (CNN) couldn't be honest with how well I did in the debate," Trump said at the time in a letter. "The dumbest thing I ever did was get you the job at CNN — you are the most disloyal person. Just remember, I always seem to find a way to get even. Best wishes, Donald J. Trump.

http://www.washingtonexaminer.com/tr...rticle/2635786

Artikeln i Washington Examiner är ganska lång och det ges flera exempel på just enskilda personer han ogillar starkt. Det som är lite speciellt med Trump är att han uttrycker sitt ogillande rakt på, utan omsvep och utan minsta försök att vara diplomatisk. Han bara talar om vad han tycker om folk. I och för sig kan man tycka Trump agerar som en sur och trumpen barnunge, men jag gillar det, lite flashback över honom i det avseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in