Citat:
Ursprungligen postat av
CountMyshkin
Mitt svar på rubrikens fråga: ja, och han deklarerade ett öppet "krig" mot CNN. Dumt gjort eftersom def är media, och inte politiker, som styr världen och folk läser oftast bara rubriker och vilket hotell man än checkar in på i världen så nog finns alltid CNN på någon av tv-kanalerna.
Ett begrepp "fake news" infördes och många tror nog att det är Trump eller Putin som står för det och Sara Huckerbee Sanderson tycker folk skall titta på O’Keefe video. Det finns alltid (minst) två sidor av en story och någonstans mitt emellan finns sanningen.
Att hålla sig väl med media är A och O och därför mediatränas alla i officiella ledande befattningar. Inte bara politiker utan lagledare för Sveriges hockeylandslag osv gör det. En del behöver dock mer träning än andra och Trump är en av dem.
Verkligen? Nu vet jag inte vad mediaträning går ut på... Men häromdagen skrev Jan Sherman om medias behandling av Trump mm, och att de tappar i trovärdighet, så när media försvinner upp i det blå, så är det nog inte så bra att följa dem dit upp, se bara på Löfven när han gullar på bilder med tex Virtanen och nån dömd Våldtäktsafgahn osv...
Då är det bättre att ha en egen moralisk kompass och integritet och inte bara spela med tills ända in i kaklet...
Media börjar ju klappa ihop av inre motsättningar, se på Sofia Olsson Olsen som nyligen klappade ihop pga att det är ganska besvärligt att hantera dubbla måttstockar utan att det blir några kollissioner... Och numera är det väl multipla måttstockar.
En för egna medarbetare
En för invandrare
En för Svenskar
En för SD
En för övriga politiker
En för näringlivshöjdare
Dessa kan sedan delas upp ytterligare, och det som kan utläsas av uppdelningen är allas olika värde, som ju bryter mot den påstådda allenarådande värdegrunden...