Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholms-snubbe
Fan, de nog sant det du säger. Men vet du (eller någon annan) någon möjlig alarmklocka för när man måste trappa ner?
Svårt det där.. när jag började hade jag kompisar som hatade det (alltså kompisar jag vuxit upp med och lekt i en 15 år med) Har ingen kontakt med dom i dag för dom fixade ''riktiga'' liv medans jag fortsatte att slacka och slacka mer pga av röka. Detta hände mig och jag vet med säkerthet att andra inte har fått uppleva det men det kan hända.
Har nog tyvärr inga tips att ge dig angående varningsklocka. I såna fall vore det ju om du slutade göra andra saker för att röka, ljuger om din rökning, lägger pengar på röka fast du kanske har det dåligt med pengar. Tänker på röka när du vaknar hur gott det vore att ta en morgon joint, samtidigt som du tänker likadant innan du ska lägga dig.
Röka är inte farligt så men det kan göra en till något man inte vill vara, skulle nog säga att det ''farligaste'' är att ha mycket röka och att man är ensam, finns inget som slår de stunderna som när man var yngre och rökte utomhus med riktiga kompisar.