2017-12-19, 16:18
Medlem
Jag rökte cannabis första gången i högstadiet men var inget stort fan av de. Trots det så rökte jag ändå med nån kompis kanske en gång i månaden och det fortsatte ända till studenten och jag började gilla det mer och mer men rökte inte mer.

Men nu för ungefär en månad sen så började jag röka med ett gäng kompisar och vi ses och röker kanske 4-5 gånger i veckan. Detta har ändrat mitt liv och jag har förbättrat mig som person skulle jag säga. Det har hjälpt mot min ADHD, är extremt impulsiv som person och de ofta jag försäger mig eller missuppfattar sociala situationer. Det har hjälpt mig med studierna då jag får mycket gjort under kvällarna jag är hög. Upplever dock det som att jag blivit en mindre social person och har ett mycket mindre intresse för att lära känna nya människor.

Det jag undrar är alltså om detta är sunt. Att jag började så hårt, alltså att jag bara började röka 4-5 gånger i veckan och känner mig förändrad.

Fick iden till inlägget då en traumatisk händelse igår när jag var hög hade mig uppe hela natten tänkande på livet.
Citera
2017-12-19, 16:31
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Det är bara du själv som kan avgöra om det är vettigt eller inte. Dock finns det ju bättre sätt att hantera ADHD som metylfenidat eller amfetamin eller kanske hård daglig träning. Men det kan bara du avgöra.
Citera
2017-12-19, 16:45
Medlem
Det alltid det man hör, ''bara du själv kan avgöra''. Det jag känner är att jag vill fortsätta och de enda som skulle få mig att sluta skulle va om det var skadligt. Har folk i mina kretsar som fått sina liv förstörda av denna tillsynes ofarliga drogen.

Och om metylfenidat och amfetamin, jag har ett syskon som psykiskt blivit totalt förstörd av concerta. Så de inte något jag tänker testa själv.
Citera
2017-12-19, 17:04
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholms-snubbe
Det alltid det man hör, ''bara du själv kan avgöra''. Det jag känner är att jag vill fortsätta och de enda som skulle få mig att sluta skulle va om det var skadligt. Har folk i mina kretsar som fått sina liv förstörda av denna tillsynes ofarliga drogen.

Och om metylfenidat och amfetamin, jag har ett syskon som psykiskt blivit totalt förstörd av concerta. Så de inte något jag tänker testa själv.

Det är skadligt till vis mån. Ingen kommer hålla med för när de tänker på skadligt tänker de på överdos och skit. Fortsätter du röka så ofta som flera dagar i veckan kommer du må dåligt, bli mindre social, sakerna du gör medans du är bäng kommer inte vara i närheten av lika roligt igen.
Citera
2017-12-19, 17:05
Medlem
100pennors avatar
Cannabis används som medicin i USA för adhd så skulle rekommendera att leta runt efter bra forskning om hur pass bra cannabis behandlar adhd. Har själv adhd och tycker cannabis gör en lagom skön, sjukt skönt att sitta och att skriva en uppsats efter några bloss. Jag röker dock nästan bara på helger så vet inte hur det påverkar en i större mängder.
Citera
2017-12-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Det är skadligt till vis mån. Ingen kommer hålla med för när de tänker på skadligt tänker de på överdos och skit. Fortsätter du röka så ofta som flera dagar i veckan kommer du må dåligt, bli mindre social, sakerna du gör medans du är bäng kommer inte vara i närheten av lika roligt igen.
Fan, de nog sant det du säger. Men vet du (eller någon annan) någon möjlig alarmklocka för när man måste trappa ner?
Citera
2017-12-19, 17:25
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Fan, de nog sant det du säger. Men vet du (eller någon annan) någon möjlig alarmklocka för när man måste trappa ner?

Svårt det där.. när jag började hade jag kompisar som hatade det (alltså kompisar jag vuxit upp med och lekt i en 15 år med) Har ingen kontakt med dom i dag för dom fixade ''riktiga'' liv medans jag fortsatte att slacka och slacka mer pga av röka. Detta hände mig och jag vet med säkerthet att andra inte har fått uppleva det men det kan hända.

Har nog tyvärr inga tips att ge dig angående varningsklocka. I såna fall vore det ju om du slutade göra andra saker för att röka, ljuger om din rökning, lägger pengar på röka fast du kanske har det dåligt med pengar. Tänker på röka när du vaknar hur gott det vore att ta en morgon joint, samtidigt som du tänker likadant innan du ska lägga dig.

Röka är inte farligt så men det kan göra en till något man inte vill vara, skulle nog säga att det ''farligaste'' är att ha mycket röka och att man är ensam, finns inget som slår de stunderna som när man var yngre och rökte utomhus med riktiga kompisar.
Citera
2017-12-19, 17:26
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Trappa ner? Sluta med elendet och må bättre i framtiden
Citera
2017-12-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Trappa ner? Sluta med elendet och må bättre i framtiden
Är du någon slags konservativ aktivist eller talar du av erfarenhet?
Citera
2017-12-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Svårt det där.. när jag började hade jag kompisar som hatade det (alltså kompisar jag vuxit upp med och lekt i en 15 år med) Har ingen kontakt med dom i dag för dom fixade ''riktiga'' liv medans jag fortsatte att slacka och slacka mer pga av röka. Detta hände mig och jag vet med säkerthet att andra inte har fått uppleva det men det kan hända.

Har nog tyvärr inga tips att ge dig angående varningsklocka. I såna fall vore det ju om du slutade göra andra saker för att röka, ljuger om din rökning, lägger pengar på röka fast du kanske har det dåligt med pengar. Tänker på röka när du vaknar hur gott det vore att ta en morgon joint, samtidigt som du tänker likadant innan du ska lägga dig.

Röka är inte farligt så men det kan göra en till något man inte vill vara, skulle nog säga att det ''farligaste'' är att ha mycket röka och att man är ensam, finns inget som slår de stunderna som när man var yngre och rökte utomhus med riktiga kompisar.
Faaan vad jag relaterar till dedär. Jag har haft samma kompisar i hela mitt liv men nu skaffar de också ''riktiga'' liv och umgås med ytliga människor jag inte är de minsta intresserad av(alltid vart en outsider bland folk där jag växt upp, då jag är mer en estetisk typ). Men om man ska tillbaks till gräs....

Har bestämt mig nu för att trappa ner. Kanske till 1-2 gånger i veckan. Tack för att du delat med dig!
Citera
2017-12-19, 20:12
Medlem
JavalangIIs avatar
4-5 gånger i veckan lär väl knappast förstöra ditt liv, men det låter otroligt dyrt att röka så mycket och så tycker jag personligen att jag inte skulle vilja slösa bort så mycket tid med att vara så "handikappad" som man blir efter att ha rökt. Utan att dra någon 70-talspropaganda om att det förstör hjärnan, det är inte det jag menar. Bara att det inte verkar särskilt meningsfullt att sitta och röka ner sig nästan varje dag.

Hur gammal är du? Vilken livssituation befinner du dig i?

Edit: som någon sa, testa träning istället. Det är mycket hälsosammare och mer hållbart i längden.
Citera
2017-12-28, 10:48
Bannlyst
Beror ju helt på, får du abstinens utan?går det åt flera tusen i månaden åt ditt bruk? Jag har personligen rökt så och mer härtill och jag utveckla stark ångest av det tillslut så jag råder dig att ta det lugnt även om du i nuläget inte märker något negativt med det så kommer det att komma
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in