Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-16, 10:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholms-snubbe
Fan, de nog sant det du säger. Men vet du (eller någon annan) någon möjlig alarmklocka för när man måste trappa ner?

Som regel brukar jag röka regelbundet i veckorna, men för att jag är student så har jag bestämt mig för att ta en paus var 4:de vecka och det brukar hjälpa mot dålig bieffekter. Samt blir du mycket mer hög efter pausen. Testa detta, kan vara väldigt hjälpsamt!
Citera
2018-04-04, 03:14
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Det är skadligt till vis mån. Ingen kommer hålla med för när de tänker på skadligt tänker de på överdos och skit. Fortsätter du röka så ofta som flera dagar i veckan kommer du må dåligt, bli mindre social, sakerna du gör medans du är bäng kommer inte vara i närheten av lika roligt igen.
Förlåt, vad? Jag håller med om att många saker är betydligt roligare när jag är hög men det betyder ju inte att sakerna är roliga nog när jag inte är det. Lite som att en hamburgare, det är ju alltid helt okej. Inget fel på en burgare liksom. Men lägger man på ost och bacon så blir det ännu bättre.

Att man blir mindre social har jag heller aldrig förstått. var det kommer ifrån. Eller att man skulle må dåligt för att man röker ofta. Man kanske inte vill umgås med människor som inte röker, eller i alla fall inte med människor som inte accepterar att man själv röker men inte fan blir man eremit av cannabis.
Det kan ju vara så enkelt att man vill umgås med likasinnade eftersom man vet att dom inte kommer att moralisera eller kanske till och med bussa snuten på en.

Jag är exempelvis med i en internationell cannabisgrupp på Bookface och det dyker ständigt upp inlägg som i stort sett går ut på att "Hey, jag är på besök i [staden], är det nån här i gruppen som vill hänga?". Sjukt osocialt.
Citera
2018-04-07, 08:30
  #15
Medlem
elmerengues avatar