Flashback bygger pepparkakshus!
2006-01-18, 22:18
Bannlyst
Tycker mig se en allt hårdare ton mot oss på flashback som läser mer än vi skriver eller som är nya på forumet. jag undrar varför? är det någon slags kodex att man måste se ner på newbees?
Citera
2006-01-18, 22:23
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enebykicker
Tycker mig se en allt hårdare ton mot oss på flashback som läser mer än vi skriver eller som är nya på forumet. jag undrar varför? är det någon slags kodex att man måste se ner på newbees?

visst förkommer det en viss trångsynhet mot nya användare och det är självklart ganska dåligt, men å andra sidan är det lättare att avfärda en användare med endast 20 poster som tramsar än en erfaren anvendare som man vet vart man har. Rådet är alltså att vara seriös i början för att bli accepterad, för om du postar vettiga saker så är det nästan säkert att ingen hackar på dej, däremot om tramset tar överhanden (som det har gjort i allt för många fall nu på senaste tiden vad det gäller nya användare) så möts man också av total arrogans.
Citera
2006-01-18, 22:38
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Kan bero på att det finns folk med få inlägg/nyreggade som håller på med sånt här trams: http://www.flashback.org/showthread.php?t=288852
Citera
2006-01-18, 22:49
Medlem
Citat:
Dina inlägg verkar inte tillhör intelligensreserven mest begåvade direkt och förtjänar visst förakt.

Prova att höja nivån så blir det nog bättre!
Citera
2006-01-19, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Dina inlägg verkar inte tillhör intelligensreserven mest begåvade direkt och förtjänar visst förakt.

Prova att höja nivån så blir det nog bättre!

Nu förstår jag inte vad du syftar på?
Citera
2006-01-19, 01:30
Medlem
Engelbreckts avatar
Många nya användare håller en ganska låg nivå. Alla gör naturligtvis inte det, men den täta förekomsten av dem gör många FBare överdrivet känsliga i sina bedömningar av relativa nykomlingars inlägg.

Dessutom är det ett ganska hårt debattklimat på FB som det tar ett tag att vänja sig vid. Dessutom, som om det inte vore illa nog redan, så har varje underforum något av en egen sub-kultur med oskrivna regler och förväntningar. Att gå in och öppet kritisera i Graffiti eller I&I leder garanterat till mer eller mindre rasande mothugg.

Man vänjer sig...
Citera
2006-01-19, 01:49
Medlem
NoTruces avatar
Jag kan hålla med om att det på senaste tiden börjat skrikas "troll" så fort man möter en relativt nyregistrerad användare med åsikter som går emot ens egna. Detta håller inte. Sedan kan jag också hålla med Engelbreckt: Man bör inte gå i clinch med personer i I&I, Underground, Droger samt Grafitti. Dessa forum finns ju av en anledning, och fast jag själv kanske inte håller med debattörerna där måste de ju få finnas. Jag märkte själv hur nära jag var att kritisera ex. de användare som använder droger innan jag insåg hur poänglöst det egentligen var.
Citera
2006-01-19, 01:54
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Det finns en viss pennalism inbygd i systemet, det är sant och visst. Och kanske är det inte så himla kul ibland för dom som är nya. Men det tillhör till viss del stämmningen och jargongen på forumet, och är en del av charmen. Och sen är det ju så att nya ofta gör fel för att dom helt enkelt inte vet hur det går till. Å andra sidan är det ju ganska kul att kunna sätta sig på andra när man själv har blivit lite större och skrika "Noob" till varenda tomte som inte har läst faq:en ordentligt. Ta det inte så allvarligt, det tillhör bara den kamratuppfostran som finns mellan användarna. Blir det riktiga allvarligheter och någon som tar illa upp på allvar, kontakta närmaste moderator eller tryck på "report post".
Citera
2006-01-19, 08:20
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte vad du syftar på?
Nä, det var ju det jag skrev.
Citera
2006-01-19, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
...
Dessutom är det ett ganska hårt debattklimat på FB som det tar ett tag att vänja sig vid.
...

Driver du med folk? Vilket hårt debattklimat?
Citera
2006-01-19, 10:26
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlow
Driver du med folk? Vilket hårt debattklimat?

Han kanske menar dom flitigt förekommande personangreppen, de skriftliga tjuvnypen, alla karaktärsmord. Just den typen av inlägg som brukar kvastas på mer rumsrena forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in