Citat:
Ursprungligen postat av
SomeOo
Det har varit en stressig hst och jag har tyvrr missat helt att skta mina tidigare ln hos CSN. Idag fick jag ett brev frn Kronofogden dr det str att skulden jag har hos CSN ska vara betald innan ett datum nsta vecka. Tyvrr r det omjligt fr mig att kunna betala skulden till dess men jag kommer kunna betala hela skulden runt den 5 januari. Eftersom det r s ondigt att dra p sig en betalningsanmrkning s frsker jag hitta en lsning.
Mina frgor r drfr.
Kan man bestrida a-ml (som jag antar csn skulder r)?
Om jag bestrider skulden nu men betalar den runt den 5 januari, lngt innan en rttegng, vad hnder d? Slipper jag en betalningsanmrkning? Avskrivs rttegngen?
Jag r vldigt tacksam fr svar!
Du kan bestrida A-ml. Men i detta fall r det ju ogjort arbete eftersom det inte r en tvistig fordran, du sger ju sjlv att du inte betalat..
Betalar du innan anmodat datum p brevet frn KFM s sekretessmrks skulden och du fr ingen anmrkning, detta frutsatt att det r ditt frsta rende (de tre senaste ren) hos KFM.
Vad det r fr rttegng du pratar om har jag ingen aning om. CSN-skulder dras inte till rttegng, svida du inte bestrider d. Men d r det ju pga dig.