Jag brukar titta in på HD med jämna mellanrum. Dels för att jag till och från har varit bosatt i Sydsverige(dock ej i HD:s spridningsområde) och dels för att jag gillar stora delar av nordvästra Skåne som plats betraktat
Noterbart är att nuvarande chefredaktören på HD(jag har för mig att han kommer från Käääääälmarrr) verkar vara den absolut värsta sortens PK-tönt(min toleransnivå är något högre än genomsnittet på Flashback, skulle jag säga). Jag minns till exempel en krönika han skrev i och med att villaområdet Rydebäck söder om Helsingborg firade någon form av jubileum i år eller förra året. (det kan vara hela Sveriges mest homogena postort, det bor UTESLUTANDE medelklass där). Herr chefredaktör var nu inte överraskande själv bosatt där och skrev en i stora drag positiv krönika, som avslutades med att han nu bara väntar på att "VÄRLDEN" ska komma till Rydebäck.
Han behöver ju uppenbarligen själv inte ens byta kommun för att få se lite mer av VÄRLDEN liksom.

Det kanske är smidigare om han själv flyttar.
Nu nyligen ville man engagera läsarna på sociala medier genom att dela med sig av olika skäl att älska just nordvästra Skåne. Chefredaktören inledde sin krönika(
https://www.hd.se/2017-11-19/150-ska...del-av-varlden) om denna uppmaning på följande poetiska sätt. Ni kan ju hojta när det blir töntigt...
En löptur i ljusgrön bokskog på Söderåsen. Ett kvällsdopp med barnen på långa bryggan vid Fortuna Strand. En kebab med extra kött och vitlökssås på Amadeus.
Just det senaste är verkligen helt unikt för nordvästra Skåne. En kebab med extra kött. Det finns verkligen ingen annanstans och just därför är det så viktigt att få med i första stycket.