2017-12-15, 14:58
Medlem
Kapten-Booms avatar
Vilket är det mest förnedrande jobbet ni någonsin har haft?

Själv arbetade jag i livsmedelsbutik som ung, det var ett rent helvete då arbetsgivaren krävde att de anställda skulle vara mer eller mindre tjänare till kunderna samt aldrig reagera om en kund betedde sig illa. En kund kunde komma in och kasta pengar på en kollega och vråla "GE HIT ETT PAKET CIGG" och vid en sådan situation skulle personalen bara buga och ta emot. Det fanns tydliga direktiv att aldrig säga emot en kund, hur illa denne än betedde sig (inte så konstigt att de utformade riktlinjer då sådana förekom i butiken i princip hela tiden), och om en anställd skulle få för sig att säga "så där får man inte bete sig" eller "vad kallade du mig?" (vid en förolämpning) fick denne en rejäl utskällning av chefen. Slutade efter bara någon sommar då jag inte stod ut med ett sådant skitjobb.

Har ni några historier från era mest förnedrande arbeten?
Citera
2017-12-15, 15:01
Medlem
franges avatar
Telefonförsäljare. Jobbade 4 veckor av enda anledning att de hade grundlön på ca 12k/mån och resten var per sälj. Har för mig att jag lyckades sälja 1st på hela månaden. Försökte inte särskilt seriöst, om vi säger så...
Citera
2017-12-15, 15:09
Medlem
Captaintrebuchets avatar
hm, när jag jag jobbade i matbutik var jargongen att vi skulle krämma kunderna så de inte började slåss och råna.
Citera
2017-12-15, 15:14
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Lastbilschaufför.
Gnäll från precis alla håll, kunder, chefer, kollegor, lagerpersonal, leverantörer, servicepersonal, you name it.

Ingenting hade att göra med min egen insats, allt hade att göra med en bransch med mikroskopiska marginaler och det faktum att man som chaufför dels stod längst ned på stegen och dels att man hade stora kontaktytor.
Nej fy fan vilket jobb och fy fan vilka jävla kunder!
Citera
2017-12-15, 15:28
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Telefonförsäljare. Jobbade 4 veckor av enda anledning att de hade grundlön på ca 12k/mån och resten var per sälj. Har för mig att jag lyckades sälja 1st på hela månaden. Försökte inte särskilt seriöst, om vi säger så...

Har en bekant som också jobbat som det, han skulle som telefonförsäljare ringa runt och kränga på folk konstverk över telefon. Just det, konstverk! Prisklassen låg i spannet 2-3 tusen kronor, och folk hade alltså inte ens sett produkten innan säljarna skulle tjata att de skulle köpa. Det tyckte min vän var rätt förnedrande, kan man säga.
Citera
2017-12-15, 15:31
Medlem
Jobbade i en stor mataffär som student. Var helvete på somrarna där de vägrade ta in mer personal även fast de fast arbetarna som ersattes kunde jobba 3ggr snabbare än inhyrda studenter.
Man fick skit hela tiden då det aldrig funkade.

Sen telefonförsäljare i en kort period också som student men sket i det rätt fort.
Citera
2017-12-15, 15:37
Medlem
Sqrbankens avatar
Haft en rad förnedrande jobb men det som sticker ut mest var nått feriejobb en sommar jag hade som fjunis. Skulle hjälpa en grinig vaktmästare att byta ut möblemang på ett plugg.
Citera
2017-12-15, 15:38
Avslutad
flippat burgare på burger king . nu kör jag lastbil och trivs som fisken i vattnet men få transport jobb är bra .
Citera
2017-12-15, 15:44
Medlem
Mitt första jobb va mc Donalds, fy fan vilket skit... satte mig direkt i skolbänken igen efter det och blev bergsingenjör!
Citera
2017-12-15, 15:46
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Vilket är det mest förnedrande jobbet

Har ni några historier från era mest förnedrande arbeten?

Jobbar som kock, fast på annat ställe idag. Men för inte så längesedan så arbetade jag i ett kök där en arbetskamrat funderade på att bli polis. Jag undrade varför. Jag sa till han, du kommer ständigt att befinna dig bland folk som klagar och har problem, psykiska, mentala, sociala. De hatar dig och kommer aldrig att vara tacksam för något som du gör.
Så svarade han, vad är det för skillnad, jag jobbar ju här? Men sen är det naturligtvis skillnad på alla kök. Det var inte en jättedålig arbetsplats förutom allt jävla gnäll från inkompetenta medarbetare.

Mest förnedrande? När jag jobbade som diskare på ett kinaställe en väldigt kort period och hon som ägde det skyllde på att jag orsakat stopp i avloppet på ett handfat för att jag sköljt ur disktrasa som man torkar av borden med. Ja hon lär ju konka snart när restaurangerna går sämre och sämre.
Citera
2017-12-15, 16:38
Medlem
bluntcunts avatar
Har haft några skitjobb. Men det sämsta var nog när jag var 19 och jobbade som dörr till dörr-försäljare för ett riktigt skräpföretag.
Vi jobbade på 100% provision, fick ingen reseersättning och var tvungna att ha kostym på oss. Man kände sig som ett Jehovas Vittne när man gick runt i diverse småstäder och försökte sälja på folk elabonnemang.
Sa upp mig efter två veckor, under vilka jag hade hunnit tjäna ihop cirka 800 efter skatt och lagt ut över 1000 kronor på bussresor och ytterligare ett par tusen på ett kostym. Fyfan.
Citera
2017-12-15, 16:41
Medlem
Städerska på hotell. Slavarbete.speciellt när man skulle städa i rum där det satt ett gäng killar/gubbar, fulla och va sliskiga som fan mot en. Skitlön och inget ob på helger förrän efter typ 17.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in