2017-12-15, 16:52
Medlem
TooOldForThiss avatar
Jag har också arbetat en runda som butiksbiträde. Det var något av det värsta jag varit med om. Precis som du upplevde fick man ständigt tumma på sin värdighet i förmån för kundens rätt att bete sig som svin.

Chefen hade lyckats odla en riktigt sur företagskultur där butiken på ytan såg välmående ut, d.v.s. uppsatta omsättningsmål uppnåddes. Under ytan mådde personalen allt annat än bra eftersom man var förbrukningsvara. Verksamheten var viktigare än allt annat och verksamheten var kunden.

Externa kontrollanter anlitades som likt golare infiltrerade kundmötet och sedan på ett objektivt sätt rapporterade sin högst subjektiva upplevelse. Om kontrollantens syn på din prestation i kundmötet gav uttryck för att inte vara 100% byggd på glädje fick du återkoppling från chefen i form av en rapport som lämnades i lunchrummet för allas beskådan. Där förväntades du lämna ett par rader text där du förklarade varför du misslyckats, och ge ett löfte om botgöring.
Citera
2017-12-15, 17:04
Medlem
Gatukök. Är för traumatiserad för att återberätta det jag upplevde men låt oss säga såhär: samhällets absolut lägsta bottenskrap behandlade och såg mig som skit.
Citera
2017-12-15, 17:11
Medlem
Balonzos avatar
Delade ut Comviq kontantkort. Kändes riktigt skämmigt först när vi stod på Centralstationen i stora jävla comviq-jackor och såklart ville typ ingen förutom blattarna ha kontantkorten, så vi fick den briljanta idéen att åka till Rosengård och dela ut där istället på ett köpcentrum. Blev behandlade som kungar med gåvor!
Citera
2017-12-15, 17:50
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Delade ut Comviq kontantkort. Kändes riktigt skämmigt först när vi stod på Centralstationen i stora jävla comviq-jackor och såklart ville typ ingen förutom blattarna ha kontantkorten, så vi fick den briljanta idéen att åka till Rosengård och dela ut där istället på ett köpcentrum. Blev behandlade som kungar med gåvor!

Haha genialt.
Citera
2017-12-15, 18:12
Medlem
http://www.personalstyrkan.se/

Lurar folk på pengar helt änkelt..

Jobbade övertid 4 dagar på en månad av vilket jag fick bara 700kr för. ( Fyra lördagar )
( Grund lön 12000sek )
Skit!

Fast jobb nu
Citera
2017-12-15, 18:19
Medlem
Celticos avatar
Mitt första jobb på industri, det var inte så illa men när man har blivit behandlat som en prins under den svenska skoltiden, så slängs man ut i verkligheten bland nått smutsigt och folk man aldrig innan har haft nått att göra med, var lite chockande.

IT idag, inte mycket bättre, nu är det nördar man ska stå ut med. Alla jobb är skit. Alltid nån idiot som ska störa för dig.
Citera
2017-12-15, 18:31
Medlem
Brevbärare under jullovet på gymnasiet. Jobbade extra vissa nätter då vi sorterade julkort de hade inte ens såna där små elbilar de kör runt i nuförtiden utan man fick cykla med full packning.

Hann aldrig klart mina distrikt även om jag jobbade över. Fick dessutom en utskällning första dagen då en medelålders dam fick fnatt på att "vi" tydligen la hennes brev i grannens brevinkast istället.

Cheferna? Två medelålders kvinnor som bossade runt en. Den ena en överviktig tyngdlyftare och den andra en kedjerökande flata som såg ut att ha passerat bäst före 30 år tidigare.
Senast redigerad av hello877 2017-12-15 kl. 18:37.
Citera
2017-12-15, 18:35
Medlem
Mitt första jobb gick ut på att stå hela dagarna och dela ut påsar vid ingången på IKEA... Jag måste dock säga att det var en rejäl motivationsfaktor för mig till att studera vidare!
Citera
2017-12-15, 18:44
Medlem
thejams avatar
Var påväg att börja på donken för några år sedan men fick ett annat jobb precis innan det, kan tänka mig att det tagit priset annars.

Måste vara Espresso House eller ICA, av uppenbara anledningar. Att befinna sig längst ner på stegen måste väl alla göra någon gång, så jag får vara glad att min tider där är över. For now iallafall
Citera
2017-12-15, 19:11
Medlem
Spelar ingen roll vad man har för yrke.

Finns inget äckligare och mer förnedrande jobb än att vara telefonförsäljare.
"Jobb som jobb" my ass. Du är en skitstövel så länge du accepterar skiten.
Citera
2017-12-15, 19:35
Medlem
Blingons avatar
Tillbringade en del tid på en dagverksamhet. De tillverkade vetekuddar (det gör nämligen nästan varenda jävla svensk kommunal dagverksamhet i hela landet). Ni vet, sådanadär vetekuddar som man lägger i mikron och värmer upp på 3.5 minuter på full effekt, för att sedan placera på en kall kroppsdel. Och efter en stund så blir man varm och glad.

Nåväl, Blingon sätter sig vid bordet och in kommer ansvarig personal (en fullfjättrad kommunalt anställd batikhäxa givetvis) med en McDonaldsbricka med utspridd vete. "Ja, vi måste sortera bort skalen först. Och det gör vi för hand, minsann!". Sedan pekade kärringen på en stor jävla säck vete på 20 kg och gick.

Ersättningen: 6 kr per timme. Skattefritt!
Citera
2017-12-15, 19:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Telefonförsäljare. Jobbade 4 veckor av enda anledning att de hade grundlön på ca 12k/mån och resten var per sälj. Har för mig att jag lyckades sälja 1st på hela månaden. Försökte inte särskilt seriöst, om vi säger så...
Det är inte förnedrande, du passar helt enkelt inte som säljare. Väldigt få som gör det. Själv jobbade jag för några år sedan som telefonsäljare och drog in en hyfsad heltidslön på tre timmars arbete varje vardagskväll. Inte ett dugg förnedrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in