Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
H*mpus som bodde med och har barn med K*tinka.
*=a

Nej han har inget barn med K. Det är ju S som har barn med K.
Citera
2019-04-10, 08:28
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
H*mpus som bodde med och har barn med K*tinka.
*=a
Tack! När K*atinka vittnade undrade jag hur det stod till mellan öronen. Hon tog två lån, sammanlagt över 200 000kr, och skickade till P. Med löfte att han skulle månadsvis betala detta, vilket han inte gjorde.
Citera
2019-04-12, 13:26
Medlem
sonpuigs avatar
Varför fick de inte livsstidstraff?
Citera
2019-04-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonpuig

Diverse olika rabatter, ringa ålder, hjälpt polisen etc. Sedan ska ju allt bevisas "bortom allt rimligt tvivel".
Citera
2019-04-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Tack! När K*atinka vittnade undrade jag hur det stod till mellan öronen. Hon tog två lån, sammanlagt över 200 000kr, och skickade till P. Med löfte att han skulle månadsvis betala detta, vilket han inte gjorde.

Jag tror du har blandat ihop K*atinkas vittnesförhör med någon annans. Jag har lyssnat igenom förhöret från rättegången och där nämner hon inte att hon har tagit några lån på 200 000 kr. Men du kanske har läst/hört det någon annanstans?
Citera
2019-04-13, 00:06
Medlem
Kan inte läsa artikeln då den är bakom en paywall för ulricehamns tidning. Men tydligen så överklagar tydligen f*lix till HD, ska vi hoppas på att han släpps eller livstid?

http://www.ut.se/ulricehamn/ulricehamnaren-har-overklagat-yxmordet-till-hd-begick-garningen-under-fangenskap/

nån som kan läsa hela och posta delar här?
Citera
2019-04-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danjileha
Kan inte läsa artikeln då den är bakom en paywall för ulricehamns tidning. Men tydligen så överklagar tydligen f*lix till HD, ska vi hoppas på att han släpps eller livstid?

http://www.ut.se/ulricehamn/ulricehamnaren-har-overklagat-yxmordet-till-hd-begick-garningen-under-fangenskap/

nån som kan läsa hela och posta delar här?

"Hoppas på att han släpps eller livstid"!

Frågar du mig, så är svaret, Alcatraz, enkel biljett.
Citera
2019-04-18, 19:10
Medlem
Är det någon som vet nå't om Felix förhållande till droger veckorna innan mordet?
Citera
2019-04-18, 19:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonpuig
Det undrar jag också -- helt sjukt att de som hade åldern inne inte fick livstid.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
Diverse olika rabatter, ringa ålder, hjälpt polisen etc. Sedan ska ju allt bevisas "bortom allt rimligt tvivel".
Det var bevisat -- annars hade de inte dömts.
Citera
2019-04-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
"Hoppas på att han släpps eller livstid"!

Frågar du mig, så är svaret, Alcatraz, enkel biljett.
Är det bara Felix som överklagat till HD? Dom andra fick ju också sina straff höjda i HR.
Citera
2019-04-18, 19:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Är det bara Felix som överklagat till HD? Dom andra fick ju också sina straff höjda i HR.
Det är nog bara Felix eftersom det inte finns något för de andra att överklaga. Felix kan ju hoppas på ett prejudikat som säger att om man känner sig lite pressad så skall man frias....

Jag gissar att HD inte kommer ta upp det.
Citera
2019-04-18, 20:09
Medlem
Varför jag undrar i post 1124 är att i FUP:en på sidan 1068 säger Felix följande!
"Just nu är jag inte påverkad av droger men det kan vara så att det finns droger kvar i mitt blod för jag tog kokain i lördags"
Det är alltså tre dagar före mordet!
Då befann han sig i Ulricehamn!
Så därför undrar jag om han använde mer droger än vad som kommit fram isf kan han ju varit skyldig någon pengar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in