2018-09-14, 19:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anstaltslivet
Detta har inget med mordet att göra men vill bara säga det att 400euro i häktet är inte som 400euro ute på gatan i din plånbok. Sitter du häktad länge & med restriktioner och ingen skickar pengar till dig eller inte får ringa och fixa pengar så förstår jag mycket väl att han flippar ur helt för sina pengar. När man sitter inlåst så 24/7 på 8kvm i ett rum där det säkert inte ens går dra upp persiennerna och det är 24-25 svettiga grader så är det enda man kan göra för att behålla lugnet kvar är att se fram i mot promenad, frukost,lunch,middag,kvälls mat & titta på tv och äta gott av sådant man handlar i kiosken som ofta är dyrare där än på pressbyrån här ute. Du får häktesbidrag på 70kr/veckan och ska handla i en kiosk som är dyrare än normalpriser här ute då kan du förstå själv att dom 400euro är ingen skit sak! Där inne blir alla små saker stora för du har inget annat än massa tid över att grubbla och bli arg för du stör dig på plitar eller poliser eller vad det nu än kan vara... sen är säkert denna killen dum i huvudet i övrigt men jag förstår hans frustration och flipp om polisen sjabblat bort hans pengar vilket tyvärr är ganska vanligt att dom gör, medvetet eller omedvetet det kan bara polisen svara för. Men det är ofta det kan försvinna tusenlappar i samband med hämtning till häktet av polisen eller ihusrannsakan av polisen och pengarna står aldrig med i några beslag eller utredningar senare dom är helt plötsligt bara borta... mycket konstigt..blev oftopic men ville bara förklara detta!

Jaa, tack för förklaringen. Jag har en anhörig som var kriminell.....död nu, genom egen försorg, bilolycka. Så jag vet lite i alla fall, om att vara intagen. Förjävligt när polisen tar helt ärliga pengar, ja. Men i denna lille idiots fall, jag uppfattade det som om att han hade de 400 euro på sig, när han greps, och då ska dem beslagtas tycker jag, om han inte kan bevisa att de verkligen är hans pengar. Brottsrubricering är väl utpressning och rån......vem sjutton går med 400 euro i fickan i Sverige, och 400 euro räcker ju inte långt om man är på "semester" i ett land med eurovaluta, och skulle häktespersonalen gå till Forex och växla åt honom då?

Sedan så hade han väl en Rolexklocka att titta på.....då, och då.....som lite plåster på såren.
Citera
2018-09-14, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Idiot.

Sanningen svider alltid.
Citera
2018-09-14, 19:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Citatet av undercoverninja i mitt inlägg ovan. Där ligger 5 länkar.

Jag ser bara fyra länkar
Citera
2018-09-14, 19:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Reagerade på det fetade jag också.
Låter litesom att dom faktiskt känner varandra på något vis.
Iaf känner till varandra sedan innan.

Eller hur. Om någon varit kidnappad och tvingad till dessa saker, så är de ju liksom målsägare och då fattar väl alla att de kommer att "snacka".......

"Golar" gör ju bara de som sviker de andra......
Citera
2018-09-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till att de står som målsägare så låter det konstigt.
Att han inte hade vårdnaden är nog givet - däremot bör han stå på faderskapet eftersom de tas upp i den delen.

Magnus är far till barnen och det finns det papper på, båda barnen är bortadopterade, därför det ställer till sig i målsägandet så att säga. Han är och har alltid varit sk "Pappa till barnen".
Citera
2018-09-14, 20:41
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag ser bara fyra länkar
Ja helt rätt.
Jag satt på jobbet och skrev lite stressat.

De som uppenbarligen har koll på hur man ska bete sig i förhör för att inte dra på sig följdfrågor och hamna i en åtevändsgränd är P och till viss del I.
P svarar på ca 0% av frågorna.
"Ingen kommentar " på allt. I är babbe och helt obildad så han börjar kaxa sig men lämnar "ingen kommentar" på det mesta.
Resten kacklar ju som en hel hönsgård och Felix är den som lägger detalj efter detalj.
Han var med hela vägen från att de dök upp på gunnaredsterassen till att själv hålla i yxan och mörda M med många hugg direkt mot huvudet till att sedan fly landet.
Sen när han börjar misstänka att P och I tänker ta honom av daga också bajsar han på sig och hoppar ut i 40 km i timmen på en avfart.
Det sista är en av delarna jag misstror.

Så jävla patetisk kan man fan inte vara om man har kylan att döda en (sk) vän medans hans polare skrattande hejar på; "döda hela hjärnan " "haha han lever än"
Nej han dealade sig till att bli avsläppt.
Sen golar han.
Nej den snubben skulle jag inte köpa en cykel av alltså.

Sen hade M installerat en kamera med inspelning i trappan innanför dörren.
De formaterade förmodligen datorn innan de lämnade gunnaredsterassen, bevisröjning.
Men många delar av deras brott är riktigt klantiga.
Tycker det tyder på att minst en av GM har grandios självbild.
Senast redigerad av Youfuckingbitch 2018-09-14 kl. 20:46.
Citera
2018-09-14, 20:47
Medlem
Har nåhon lust att klippa in några intresanta förhör och lägga in i tråden? Använder en väldigt seg dator nu som precis duger till flashback och kommer döda hela datorn om jag ska öppna filerna och scrolla. Glöm inte att lägga det inom SPOILER så slipper andra störas av det. Vore skitschysst!
Inte ens tangentbordet hänger med riktigt så ni kan tänka er på vilken nivå det ät.
Senast redigerad av Person.Persson 2018-09-14 kl. 20:49.
Citera
2018-09-14, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
Magnus är far till barnen och det finns det papper på, båda barnen är bortadopterade, därför det ställer till sig i målsägandet så att säga. Han är och har alltid varit sk "Pappa till barnen".
Det låter mer sannolikt än att han inte skulle stå för dem .. så tack för info ...

Edit:
Jag har sett många bilder på honom med barnen och kan inte ansluta mig till de som säger att han inte var pappa ... Han var pappa för sina barn.
Senast redigerad av micro113 2018-09-14 kl. 20:57.
Citera
2018-09-14, 21:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Spekulation

Som flera antyder. Ligger massa mer bakom detta. Troligen narkotikaodling sen smuggling. Aldrig sett ett FUP där alla har diagnos. Spekulerar baserat på FUP.
Senast redigerad av Pandalina4 2018-09-14 kl. 21:36.
Citera
2018-09-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det låter mer sannolikt än att han inte skulle stå för dem .. så tack för info ...

Edit:
Jag har sett många bilder på honom med barnen och kan inte ansluta mig till de som säger att han inte var pappa ... Han var pappa för sina barn.

Jajamensan, han har alltid varit pappa för sina barn.
Citera
2018-09-14, 21:25
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Som flera antyder. Ligger massa mer bakom detta. Troligen narkotikaodling sen smuggling. Aldrig sett ett FUP där alla har diagnos.
Har du möjligtvis mer info?
Citera
2018-09-14, 21:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Har du möjligtvis mer info?
Nej. Drar bara analys. Spekulerar. Ser överföringarna från Hampus. Ser förhör som inte går ihop. Borde skrivit att det är spekulation. Ska editera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in