Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-15, 12:33
  #1
Medlem
Hej,

Som rubriken lyder hade jag tänkt att skicka lite skor genom att starta en webshop. Har en jag tänker sammarbeta med men inte startat verksamheten ännu. Jag gör lite arbete nu innan och ser om det är möjligt.

Har sökt väldigt hastigt men inte riktigt hittat något bra sätt att skicka som är kostnadseffektivt.

Några tips på sidor där man kan se vad kostnaden blir?
Citera
2017-12-15, 14:02
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Det beror på hur mycket skor som skall skickas till dig åt gången.

En container rymmer ganska många par skor
Citera
2017-12-15, 14:05
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Det beror på hur mycket skor som skall skickas till dig åt gången.

En container rymmer ganska många par skor

Detta, containertransport är det vanligaste.
Citera
2017-12-15, 14:12
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Detta, containertransport är det vanligaste.

Den enda "nackdelen" jag kan tänka mig är just att det är en container.. som rymmer mycket... och man vill ju helst få sålt allt osså haha
Citera
2017-12-15, 15:21
  #5
Medlem
Jag kommer själv att befinna mig i Thailand och vill inte ha något stort lager utan kommer att ha webshoppen och dela den i Sverige. Det kunder jag väl får (förhoppningsvis) kommer förmodligen bara köpa enstaka skor.

Så det handlar egentligen om att skicka enstaka skor, alltså inte skor som fyller en container .

Eller så kanske jag missförstod er att man kan skicka enstaka skor i någon annans container, haha.
Citera
2017-12-15, 15:33
  #6
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Den enda "nackdelen" jag kan tänka mig är just att det är en container.. som rymmer mycket... och man vill ju helst få sålt allt osså haha
Det gar att kopa "utrymme" i en container, dvs tex. en pall hos fraktforetag.
Nasare som koper billigt i sydostasien och kranger pa marknader i Svedan verkar ha
en del problem nar det ska betalas tull och framfor allt om det handlar om gods som
ar markeskopior.

Om man tar sig en titt pa tex. MBK. i Bkk sa har valdigt mycket av det som saljs av kopior
av klader,klockor,solglasogon,handvaskor av tex. Oakley,Gucci,Armani,Fred Perry och Nike
forsvunnit.

For ett par manader sen fanns det Bjorn Borg och Calvin Klein kalsonger samt
Fjallraven ryggsackar pa MBK. Hur det ser ut idag vet jag inte.

Elektronik sags kunna kopas billigt i Shanghai
Citera
2017-12-15, 16:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det gar att kopa "utrymme" i en container, dvs tex. en pall hos fraktforetag.
Nasare som koper billigt i sydostasien och kranger pa marknader i Svedan verkar ha
en del problem nar det ska betalas tull och framfor allt om det handlar om gods som
ar markeskopior.

Om man tar sig en titt pa tex. MBK. i Bkk sa har valdigt mycket av det som saljs av kopior
av klader,klockor,solglasogon,handvaskor av tex. Oakley,Gucci,Armani,Fred Perry och Nike
forsvunnit.

For ett par manader sen fanns det Bjorn Borg och Calvin Klein kalsonger samt
Fjallraven ryggsackar pa MBK. Hur det ser ut idag vet jag inte.

Elektronik sags kunna kopas billigt i Shanghai

Ja tänker det med om tull. Men skickar man enstaka skor till olika adress från olika avsändare kan det väl knappast kunna få nys om det.
Det skulle lika väl vara så att jag skickar ett par skor till en vän helt gratis. Bör väl inte vara någon tull då?
Citera
2017-12-15, 16:24
  #8
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy07
Ja tänker det med om tull. Men skickar man enstaka skor till olika adress från olika avsändare kan det väl knappast kunna få nys om det.
Det skulle lika väl vara så att jag skickar ett par skor till en vän helt gratis. Bör väl inte vara någon tull då?
Man kan fylla i Gift pa fraktsedeln om man skickar med tex. Thai Post.
Men att halla pa o skicka enstaka paket till olika adresser blir en del merjobb att
aka runt och hamta upp paket pa olika adresser.
Ska man starta upp en webshop sa blir det valdigt manga paket med olika modeller och storlekar...

Sen hur det blir nar paketen har anlant ar ocksa ett gissel da PostNord skoter hanteringen nar godset har
anlant till Svea rike med tex. Thai Post.

Skickar man med tex. DHL sa blir det dyrt
Citera
2017-12-16, 02:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Man kan fylla i Gift pa fraktsedeln om man skickar med tex. Thai Post.
Men att halla pa o skicka enstaka paket till olika adresser blir en del merjobb att
aka runt och hamta upp paket pa olika adresser.
Ska man starta upp en webshop sa blir det valdigt manga paket med olika modeller och storlekar...

Sen hur det blir nar paketen har anlant ar ocksa ett gissel da PostNord skoter hanteringen nar godset har
anlant till Svea rike med tex. Thai Post.

Skickar man med tex. DHL sa blir det dyrt


Så var är en bra lösning anser du?

Är det container som gäller?
Citera
2017-12-16, 18:03
  #10
Medlem
Hoppas du tänkt igenom ordentligt. Skor är väldigt svårt att kränga, olika storlekar, returer
om skor inte passar, osv.
Citera
2017-12-17, 01:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Hoppas du tänkt igenom ordentligt. Skor är väldigt svårt att kränga, olika storlekar, returer
om skor inte passar, osv.

Jag tror inte det är så värst planerat. Som det ser ut gillar han Thailand och vill bosätta sig här, och har försökt komma på något bra sätt att försörja sig, och kommit fram till att skor är lätta snabba pengar
Citera
2017-12-17, 03:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Jag tror inte det är så värst planerat. Som det ser ut gillar han Thailand och vill bosätta sig här, och har försökt komma på något bra sätt att försörja sig, och kommit fram till att skor är lätta snabba pengar

Fint, tack för att du besvarade hans fråga . Det stämmer mycket väl!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2899090

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback