• 1
  • 2
2017-12-15, 12:32
Medlem
Halva torget avspärrat när jag kom dit, hundförare, automatvapen, hör just nu en helikopter ovanför som jag väl får misstänka hör till insatsen, mm.

Någon som sett händelsen från början eller vet mer?
Citera
2017-12-15, 12:49
Medlem
Finns väl inga stålar på banker längre? Det mesta av stålarna existerar ju bara på data. Vad är det för jävla brytare som är i farten?
Citera
2017-12-15, 12:55
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Brukar finnas uttagsautomater vid banker dock, och en värdebil kan ha rånats kanske?
Citera
2017-12-15, 12:58
Medlem
fishANDchipss avatar
Gick förbi nyss. Men forex bank ligger ju också inom avspärrningen.
Citera
2017-12-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Gick förbi nyss. Men forex bank ligger ju också inom avspärrningen.

Tänkte också på det. Men polisen sprang mest in och ut på Nordea när jag var där.
Dom kanske har gemensamma personalutrymmen?
Citera
2017-12-15, 13:06
Medlem
roppans avatar
Märkligt att råna(?) en bank ett stenkast, bokstavligt talat, från en polisstation.
Citera
2017-12-15, 13:15
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDeodorant
Tänkte också på det. Men polisen sprang mest in och ut på Nordea när jag var där.
Dom kanske har gemensamma personalutrymmen?

Okay ja det är möjligt att dom delar personalutrymme men det låter ju i såna fall mer som att det är nordea.

Jag tror forex hanterar mer kontanter än nordea dock. Jag var där och växlade euro för en vecka sen och då kunde jag se väldigt mycket kontanter som tjejen fipplade med bakom disken. Det kanske är en kund som blivit rånad och personalen slog larm? Jag spekulerar bara.
Citera
2017-12-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Okay ja det är möjligt att dom delar personalutrymme men det låter ju i såna fall mer som att det är nordea.

Jag tror forex hanterar mer kontanter än nordea dock. Jag var där och växlade euro för en vecka sen och då kunde jag se väldigt mycket kontanter som tjejen fipplade med bakom disken. Det kanske är en kund som blivit rånad och personalen slog larm? Jag spekulerar bara.
Låter inte helt orimligt. Kom upp på polisens sida att det rubriceras som "grov stöld". Minns inte var värdegränsen går mellan grov stöld och rån dock.
Citera
2017-12-15, 14:02
Medlem
Misstänk bilbrand i närheten av vällingby. Står på aftonbladet.
Måste ju höra ihop,en misstänk flyktbil visst att det bränns många bilar men kl 12 mitt på dagen är inte det vanligaste.

Det skedde 2 bilrån i Järfälla igår kväll också ca 10 min från vällingby.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...-Ran-Jarfalla/
Senast redigerad av fredrikha92 2017-12-15 kl. 14:18.
Citera
2017-12-15, 14:55
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Aftonhoran:
Misstänkt grov stöld efter larm om bankrån
Citera
2017-12-15, 16:37
Medlem
fernebos avatar
Rubriceringen är nu grovt rån. Tre personer har varit inne i bankvalvet. I övrigt är det mesta oklart, eftersom polisen numera hemlighåller det mesta som händer.

Det hela låter lite märkligt. Det måste finnas nån viktig komponent vi inte känner till. Är det nån som har tvingats släppa in rånarna? Nån form av hot/kidnappningssituation?

Citat:
Tre personer ha varit inne i bankens valv, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Ingen är gripen misstänkt efter händelsen, som rubriceras som grovt rån.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-i-bankvalvet
Senast redigerad av fernebo 2017-12-15 kl. 16:40.
Citera
2017-12-16, 19:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Rubriceringen är nu grovt rån. Tre personer har varit inne i bankvalvet. I övrigt är det mesta oklart, eftersom polisen numera hemlighåller det mesta som händer.

Det hela låter lite märkligt. Det måste finnas nån viktig komponent vi inte känner till. Är det nån som har tvingats släppa in rånarna? Nån form av hot/kidnappningssituation?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-i-bankvalvet

De gick in i valvet och bröt ostörda upp ett antal fack.

Så när man numera hyr ett bankfack hos nordea så skulle man lika gärna kunna hyra ett skåp på den intilliggande simhallen.

En djävla skandal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in