Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 20:52
  #1
Medlem
slemhogs avatar
Är det bara jag som använder mig av det geniala med skattejämkning och lånar pengar gratis av Skatteverket?

I år fick jag skattejämkningbeslut på 19% och kommer låna 12-1300 kr/mån gratis fram tills restskatt ska ut i Maj efter intjänandeåret.
Annars har man till November på sig att betala men då får man betala en låg ränta från Maj-Nov.

Det är ju annars möjligt att skattejämka så man har 5% skatt och lånar större summor pengar.

Jag har kört såhär några år och betalar restskatt sen på 15 000 kr och kan snabbare spara ihop till stora inköp eller investeringar.
Dom som har dyra små konsumtkreditlån och små marginaler för tillfället kan ju betala av dom genom denna metod.

Har inte hittat några nackdelar med detta förfarande, finns det några?
__________________
Senast redigerad av slemhog 2017-12-13 kl. 21:17.
Citera
2017-12-13, 21:15
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Är det bara jag som använder mig av det geniala med skattejämkning och lånar pengar gratis av skatteverket?

I år fick jag skattejämkningbeslut på 19% och kommer låna 12-1300 kr/mån gratis fram tills restskatt ska ut i Maj efter intjänande året.
Annars har man enda till november på sig att betala men då får man betala en låg ränta från maj till nov.

Det är ju annars möjligt att skattejämka så man har 5% skatt och lånar mycket större summor pengar.

Jag har kört såhär några år och betalar restskatt sen på 15 000 kr, och får mer pengar till att göra stora investeringar snabbare istället för ta banklån.
För dom som har dyra små konsumtkreditlån kan ju betala av dom genom detta sätt.

Har inte hittat några nackdelar med detta förfarande, finns det några?
Ja, det är nog bara du som är sån storfräsare som gör stora investeringar i nivå med ett bankomatuttag.
Citera
2017-12-13, 21:31
  #3
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ja, det är nog bara du som är sån storfräsare som gör stora investeringar i nivå med ett bankomatuttag.

Inte alls, men det gör jag snabbare kan få ihop kontantinsatser till bostadsinvesteringar tex kombinerat med mitt eget höga sparande.
Du är bara negativ och sarkastisk för att du just insåg att mitt förfarande är smart och inte du, som lånat ut ditt kapital gratis till skatteverket i ca 1 år i förskott under flera decenniers bidragstagande och sitter med ett gäng dyra konsumentkrediter på finax och smslåna.nu med 32% ränta.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2017-12-13 kl. 21:34.
Citera
2017-12-13, 21:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Är det bara jag som använder mig av det geniala med skattejämkning och lånar pengar gratis av Skatteverket?

I år fick jag skattejämkningbeslut på 19% och kommer låna 12-1300 kr/mån gratis fram tills restskatt ska ut i Maj efter intjänandeåret.
Annars har man till November på sig att betala men då får man betala en låg ränta från Maj-Nov.

Det är ju annars möjligt att skattejämka så man har 5% skatt och lånar större summor pengar.

Jag har kört såhär några år och betalar restskatt sen på 15 000 kr och kan snabbare spara ihop till stora inköp eller investeringar.
Dom som har dyra små konsumtkreditlån och små marginaler för tillfället kan ju betala av dom genom denna metod.

Har inte hittat några nackdelar med detta förfarande, finns det några?

Det vill ju till att man har något att jämka med.

Dessutom betalar de flesta normala arbetstagare en skatt på cirka 22% efter jobbskatteavdrag, så här har du ju verkligen hittat en guldgruva när du hamnar på 19%.
Citera
2017-12-13, 21:38
  #5
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det vill ju till att man har något att jämka med.

Dessutom betalar de flesta normala arbetstagare en skatt på cirka 22% efter jobbskatteavdrag, så här har du ju verkligen hittat en guldgruva när du hamnar på 19%.

Det går att välja hur många procent skatt man vill betala och går att betala 5% skatt. Det blir rätt mycket pengar man kan låna gratis i ca 1 år till kontantinsats för bostadsinvesteringar eller för dom med små marginaler som kanske har många dyra konsumentkrediter eller smslån dom kan betala av och få 0% ränta.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2017-12-13 kl. 21:41.
Citera
2017-12-13, 21:43
  #6
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Har inte hittat några nackdelar med detta förfarande, finns det några?
Ja, det verkar komplicerat. Är det inte enklare att se till att ha så mycket pengar att du inte behöver låna?
Citera
2017-12-13, 22:13
  #7
Medlem
cacas avatar
En dåres matematik!
Citera
2017-12-13, 22:18
  #8
Medlem
Fenjal888s avatar
Du lyckas alltså komma undan löpande med pengar varje månad som du till slut betalar tillbaka en gång per år. Ca 15k. Är inte detta kaffepengar i sammanhanget? En normal människa har väl en buffert i alla fall?
Citera
2017-12-14, 00:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Du lyckas alltså komma undan löpande med pengar varje månad som du till slut betalar tillbaka en gång per år. Ca 15k. Är inte detta kaffepengar i sammanhanget? En normal människa har väl en buffert i alla fall?

Tänk på att om man investerar dessa 15k, och med vetskapen att ca 4% kan man plocka hem utan att förlora orginalinvesteringen så har OT hittat ett sätt att tjäna ca 600 kr per år, "riskfritt"! Nästan tillräckligt för att köpa 200 kapslar Nespresso.
Citera
2017-12-14, 00:24
  #10
Medlem
knut_1s avatar
Tycker det låter smart. Eftersom du gör det rullande, så blir det ju ett evighetslån eller till den dag du lägger ner det. Vinsten blir ju avkastningen på detta evighetslån. Bra upplägg !
Citera
2017-12-14, 00:31
  #11
Medlem
VemBudars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Är det bara jag som använder mig av det geniala med skattejämkning och lånar pengar gratis av Skatteverket?

I år fick jag skattejämkningbeslut på 19% och kommer låna 12-1300 kr/mån gratis fram tills restskatt ska ut i Maj efter intjänandeåret.
Annars har man till November på sig att betala men då får man betala en låg ränta från Maj-Nov.

Det är ju annars möjligt att skattejämka så man har 5% skatt och lånar större summor pengar.

Jag har kört såhär några år och betalar restskatt sen på 15 000 kr och kan snabbare spara ihop till stora inköp eller investeringar.
Dom som har dyra små konsumtkreditlån och små marginaler för tillfället kan ju betala av dom genom denna metod.

Har inte hittat några nackdelar med detta förfarande, finns det några?

Japp, gör samma och köper utländska värdepapper för pengarna. Ser inga nackdelar annat än en smått förhöjd risk, eller vad man ska säga.

Slemhog har verkligen lärt sig att hustla systemet får man säga :-)
Citera
2017-12-14, 04:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Är det bara jag som använder mig av det geniala med skattejämkning och lånar pengar gratis av Skatteverket?

I år fick jag skattejämkningbeslut på 19% och kommer låna 12-1300 kr/mån gratis fram tills restskatt ska ut i Maj efter intjänandeåret.
Annars har man till November på sig att betala men då får man betala en låg ränta från Maj-Nov.

Det är ju annars möjligt att skattejämka så man har 5% skatt och lånar större summor pengar.

Jag har kört såhär några år och betalar restskatt sen på 15 000 kr och kan snabbare spara ihop till stora inköp eller investeringar.
Dom som har dyra små konsumtkreditlån och små marginaler för tillfället kan ju betala av dom genom denna metod.

Har inte hittat några nackdelar med detta förfarande, finns det några?

Jag har inte tänkt riktigt färdigt på det men det här kan vara ett tips av rang, många som kan få ner sin månadskostnad med många tusenlappar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback