Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-09, 16:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Jag har slagit min ena höft ur led och det är inget man härdar ut. Det gör så fruktansvärt att och man blir helt orörligt. Minsta lilla rörelse i kroppen gör att höften känns som att den ska explodera. Rekommenderar inte att gå till akuten.

Hur såg din rehab ut och hur långt efter olyckan började den, är du återställd?
Citera
2022-09-12, 01:06
  #14
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nba
Hur såg din rehab ut och hur långt efter olyckan började den, är du återställd?
Troligtvis så återställd jag blir. Det var vänsterhöften och jag har inte ont i den oftare än högern.
Citera
2022-09-12, 12:37
  #15
Medlem
Låter som artros, troligen rätt långt gången. Fixa tid på vårdcentralen, läkaren skickar dig på röntgen och är det så illa att det påverkar din sömn och rörlighet kan nog operation bli aktuell.
Citera
2022-09-12, 17:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Troligtvis så återställd jag blir. Det var vänsterhöften och jag har inte ont i den oftare än högern.
Så den hoppar inte ur då och då? Utövar du någon idrott eller motionerar, typ gym, slalom, cyklar?

Till mig sa dem att det är lättare att få artros när höften varit ur led.
Citera
2022-09-12, 20:46
  #17
Medlem
Jag skulle rekommendera att besöka en välrenommerad naprapat. De (bra) är väldigt insatta i såväl muskulaturen som skelettet.

Dölj dens råd.

Men som sagt, läs på eller hör med någon som själv besökt en.

Frun har varit hos 3 st olika under en 10-årsperiod, och två av dem var bra (den första och tredje), den ena (nr 2) ville bara sälja massa dyr utrustning för hemmabruk.
Citera
2022-09-13, 10:23
  #18
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nba
Så den hoppar inte ur då och då? Utövar du någon idrott eller motionerar, typ gym, slalom, cyklar?

Till mig sa dem att det är lättare att få artros när höften varit ur led.
Nä, den sitter där den sitter och har gjort det i fyra år. Åker skidor, springer lyfter på gymmet. Jag klarar mig bra. Har inte gjort någon rehab alls. Dock så kanske jag tänker mig för lite, känns inte smart att springa flera mil varje dag utan vila.
Citera
2022-09-13, 11:14
  #19
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Nä det går inte, det har gått för lång tid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback