Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 22:51
  #1
Medlem
Hej, är det bara jag som fått för mig att svenska ID-kort och körkort inte fungerar på coinbase? Mitt fungerade inte men vet inte om det är för att systemet var överbelastat eller för att det var svenskt. Någon som vet?
Citera
2017-12-12, 22:52
  #2
Medlem
Överbelastat. Coinbase har massa problem just nu. Vet inte om det är värt att satsa på.
Citera
2017-12-12, 22:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaktkurva
Överbelastat. Coinbase har massa problem just nu. Vet inte om det är värt att satsa på.

Vad finns det för liknande sett där man helst kan förvara pengarna samt köpa flera olika valutor?
Citera
2017-12-12, 23:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Vad finns det för liknande sett där man helst kan förvara pengarna samt köpa flera olika valutor?
Coinbase är dyrt i avgift, säljer få valutor, samt det är riskabelt att förvara sina kryptovalutor hos en handlare. En hackad site och du kan förlora hela ditt BTC-kapital. Finns flertalet exempel, allt från svenska kapiton till stora mtgox. (dessa är alltså föredetta handels-siter som har gått under på olika sätt och folk som har haft coins där har förlorat dessa).

Personligen kör jag yobit för tillfället för kryptovalutor. (låga avgifter, krånglig + prestanda krävande site, många valutor, 3 stegs verifiering). Rekommenderas ej för nybörjaren.
Citera
2017-12-13, 02:03
  #5
Medlem
Brunbeverns avatar
Lånar tråden lite angående ID. Jag har länge varit skeptisk till att ladda upp mitt ID online och vill inte börja göra det nu heller. Har märkt däremot att det allt oftare krävs att man har ID uppladdat nu på alla dessa sidor såsom Coinbase och Localbitcons.

Kollade upp skälet till detta och såg att skälet till ID-kravet är för att någon inte ska lura en tredje part att skicka pengar till ens konto, för då kan de tydligen dra tillbaka betalningen. Borde inte detta vara väldigt lätt att lösa dock? Man ber personen skicka meddelandet "I'm a scammer" eller liknande som notering på betalningen. Ingen människa skulle göra en sån betalning om de inte själva var med på noterna innan. En ovetande tredjepart skulle inte vilja göra en sån betalning.

Citat:
Ursprungligen postat av host.
Vad finns det för liknande sett där man helst kan förvara pengarna samt köpa flera olika valutor?

Folk verkar väldigt obeslutsamma om vad som rekommenderas. Ena sekunden är något bra, sedan suger det. Väldigt svårt för folk att få en uppfattning om vilka tjänster som är värda att använda.
Citera
2017-12-13, 03:33
  #6
Medlem
Om Coinbase, vid jämförande med andra siter så är dom ganska dyra. Känns lite som att dom redan agerar som en bank. Och då kan man ju undra varför detta skulle vara bättre än vad banker erbjuder.

Bor inte i Sverige, men det skulle vara intressant att höra vad det finns för siter i Sverige och som man lätt kan länka till ett Svenskt bank konto.

...och en sista fråga. En av dom riktigt bra grejerna med Cryptocurrencies är att man kan skicka pengar vart man vill för nästan ingenting om man jämför med en bank, och till skillnad från banken så är det ingen valuta kurs differens (det är där banker verkligen agerar som tjuvar). Finns det Svenska banker som erbjuder Euro konto som man kan länka till en Crypto site? Jag reser mellan Kanada och Europa, och dom tar en satans massa pengar bara for att växla. För att få ut 200 Euro kostar det nästan 30 dollar. Ganska trött på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback