• 1
  • 2
2017-12-12, 20:21
Medlem
För ca 3 månader sen så köpte jag ett par AirPods på Netonnet med deras trygghetsförsäkring. När jag skulle betala så frågade jag om försäkringen även gäller om jag skulle lyckas tappa ena hörluren. Kassörskan blev då osäker och ringde till sin chef som sa ja och att hon skulle skriva det på kvittot.

Så på mitt kvitto till mina AirPods och min trygghetsförsäkring står det klart och tydligt ”lovad vid förlust av 1 st”. Inte med bläck utan det är liksom inskrivet på datorn som skrev ut kvittot.

Förra veckan råkade jag tvätta hörlurarna i tvättmaskinen och åkte då till Netonnet för att få ett par nya. Sagt och gjort.

När jag hämtar ut dem med det nya kvittot så ser jag att ”lovad vid förlust av 1 st” inte står på det nya kvittot och då protesterar jag såklart. Jag har ju liksom blivit lovad det?
Då börjar kassörskan tjafsa om att det står klart och tydligt på försäkringen att det inte gäller vid förlust produkt och att det är ett par nya lurar så då gäller det där löftet inte längre.

Detta tycker jag låter helt banalt. Visst, det står att försäkringen inte täcker förlust, men nu står det på mitt kvitto att Netonnet har lovat mig att om jag tappar bort en så får jag ett par nya, så isf får Netonnet stå för ett par nya om inte försäkringen täcker det, eftersom det står klart och tydligt att de har lovat det, eller hur? Visst borde det också fortfarande gälla så länge jag har trygghetsförsäkringen? Känns väldigt konstigt om något sånt skulle försvinna efter en gång.

Finns det någon som kan hjälpa mig med detta eller slänga in en åsikt?

Lagershopens chef skulle ringa mig imorgon eftersom han inte var där idag och hon i kassan inte ville skriva samma text på det nya kvittot.

Snälla hjälp mig med detta
Citera
2017-12-12, 20:26
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Det bör vara samma villkor om du inte förnyar försäkringen tror jag.
Citera
2017-12-12, 20:29
Medlem
Fattar inte riktigt. Vilka varianter av kvittot finns det? Varför går du tillbaka med ett kvitto som saknar uppgifter som fanns på första kvittot?
Citera
2017-12-12, 20:39
Medlem
olasvenssons avatar
Siba äger Netonnet. Siba är skumma: Siba köpte Thorn som hyrde ut tv-apparater till ockerpriser.
Citera
2017-12-12, 20:41
Medlem
XaoqcHs avatar
Hur många par hörlurar tänkte du blåsa butiken på?
Senast redigerad av XaoqcH 2017-12-12 kl. 20:45.
Citera
2017-12-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Fattar inte riktigt. Vilka varianter av kvittot finns det? Varför går du tillbaka med ett kvitto som saknar uppgifter som fanns på första kvittot?

Ber om ursäkt om det blev lite luddigt.

Det finns två varianter av kvittot. Det första, originalet, med texten om löftet från Netonnet.

Det andra, som är på de utbytta AirPodsen där kassörskan inte ville skriva samma text igen i hennes namn. Eftersom det är fel, vilket jag håller med om men jag har som sagt blivit lovad.

Tog det här andra kvittot idag när jag hämtade ut de nya eftersom det är nya AirPods = nytt kvitto. Men jag tänker försöka få dem att skriva samma text igen på det nya kvittot eftersom det stod på det första.

Hänger du med?
Senast redigerad av lillescutt 2017-12-12 kl. 20:46.
Citera
2017-12-12, 20:45
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Det bör vara samma villkor om du inte förnyar försäkringen tror jag.

Det tror inte jag, den dag du får ersättning gäller inte det gamla avtalet längre...... då skulle du ju i prnicip kunna hämta nya varje dag tills den dag garantin gått ut.
Är inte helt säker men så va det förr.
Citera
2017-12-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Hur många hörlurar tänker du blåsa butiken på?

Haha! Tänker inte blåsa de på några hörlurar, men om man tappar bort sitt inköp för 2000 kr så är det najs att veta att jag kan få ett par nya
Citera
2017-12-12, 20:47
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillescutt
Haha! Tänker inte blåsa de på några hörlurar, men om man tappar bort sitt inköp för 2000 kr så är det najs att veta att jag kan få ett par nya

Du har redan fått nya, så varför skulle de fortsätta ge dig nya hela tiden?
Citera
2017-12-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Du har redan fått nya, så varför skulle de fortsätta ge dig nya hela tiden?

Eftersom jag köpte till en försäkring till AirPodsen där det sammanfattningsvis står att vid olycka (vattenskada, fallskada osv) så är jag berättigad till ett par nya med 0 kr i självrisk under ett års tid. Obegränsat många gånger.

Eller ja, egentligen står det att produkten skickas in för service/reparation men eftersom AirPods inte går att reparera på något sätt så blir det ett par nya istället.
Citera
2017-12-12, 21:17
Medlem
Blir det ord mot ord så får du väldigt svårt att hävda dig. Det kluddet som dom skrivit med penna på kvittot blir svårt att visa någon juridisk relevans med.
Citera
2017-12-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Blir det ord mot ord så får du väldigt svårt att hävda dig. Det kluddet som dom skrivit med penna på kvittot blir svårt att visa någon juridisk relevans med.

Som sagt, det är inte skrivet med penna på kvittot utan det är inskrivet i kvittot via datorn som dom skriver ut kvittot med. Hade det varit penna så hade det såklart inte varit samma sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in