Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 11:15
Medlem
Rufoss avatar
Jag vet inte riktigt i vilket forum jag ska placera detta, så jag provar här.

Nyheter24 har intervjuat teamet bakom den välkända Darknet-shoppen Flugsvamp.

https://nyheter24.se/natets-morka-si...handel-darknet

"Vår målsättning på kort och medellång sikt är att göra det enklare och säkrare för brukare av illegala substanser att få tag i sin narkotika. På längre sikt hoppas vi att vi med vårt goda exempel ska kunna påverka den svenska narkotikapolitiken i en mer liberal riktning"

Trevligt att få höra några kloka ord från dessa herrar (och damer?). Vad tror ni, kan deras strategi påverka på politiskt plan, eller är det önsketänkande?
2017-12-12, 11:30
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag ögade igenom artikeln lite fort och fastnade på nedan.

Eftersom nuvarande lagstiftning inte tillåter kontroll av inrikesposten går det därför inte heller att säga exakt hur mycket narkotika som säljs via darknet eller öppna nätet.

Stämmer detta?
2017-12-12, 11:34
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag ögade igenom artikeln lite fort och fastnade på nedan.

Eftersom nuvarande lagstiftning inte tillåter kontroll av inrikesposten går det därför inte heller att säga exakt hur mycket narkotika som säljs via darknet eller öppna nätet.

Stämmer detta?

Klart det gör, att öppna folks privata brev är ett allvarligt brott. Brytande av posthemlighet ger böter eller fängelse i högst två år.
Senast redigerad av Mackan52 2017-12-12 kl. 11:36.
2017-12-12, 11:51
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Klart det gör, att öppna folks privata brev är ett allvarligt brott. Brytande av posthemlighet ger böter eller fängelse i högst två år.

Tack för info! Det hade jag ingen aning om även fast det låter rimligt nu när jag fått det förklarat.
2017-12-12, 12:27
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Tack för info! Det hade jag ingen aning om även fast det låter rimligt nu när jag fått det förklarat.
Det slutar inte där. Personalen på posten får inte larma polisen, även om de misstänker / upptäcker att ett paket eller brev innehåller narkotika. Därför är inrikespost det absolut säkraste sättet att handla sitt godis.

Det finns dock myndighetsutövare som propagerar för en lagändring. Men förhoppningsvis rinner detta ut i sanden nu när de "drogliberala vindarna" blåser genom hela Svedala.

https://www.dagenssamhalle.se/debatt...m-droger-30632
Senast redigerad av Rufos 2017-12-12 kl. 12:29.
2017-12-12, 13:17
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Sen finns det flera fall där posten mot all förmodan har blivit öppnad och t.o.m. stulen av postens anställda :/

Vet dock inte om de har slutat nu, men nu när det är dags för julkort och pengar från farmor och morfar osv så börjar kleptomanerna jobba på posten igen..

Ett barns Julklappspengar är nog det minsta som blir stulet på posten, tänker på paketen med t.e.x. tjack, hasch, benzo osv osv
2017-12-12, 13:18
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Sen finns det flera fall där posten mot all förmodan har blivit öppnad och t.o.m. stulen av postens anställda :/

Vet dock inte om de har slutat nu, men nu när det är dags för julkort och pengar från farmor och morfar osv så börjar kleptomanerna jobba på posten igen..

Ett barns Julklappspengar är nog det minsta som blir stulet på posten, tänker på paketen med t.e.x. tjack, hasch, benzo osv osv

Det är därför jag aldrig använder posten.
2017-12-12, 13:23
Medlem
Flugsvamp borde fixa så deras forum fungerar igen
2017-12-12, 14:56
Medlem
idiotiskt att lägga ut en sån här intervju
2017-12-12, 16:56
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
idiotiskt att lägga ut en sån här intervju

Tycker heller inte det är så smart. Ju mindre uppmärksamhet sidan får i media desto bättre för både köpare och säljare.
2017-12-12, 18:10
Medlem
ja nu har dom säkert berättat vilka metoder och hur mkt dom tjänar vilket ökar pressen hos polisen
2017-12-12, 18:35
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
ja nu har dom säkert berättat vilka metoder och hur mkt dom tjänar vilket ökar pressen hos polisen
Jag är inget datasnille, men som jag har förstått det hela så är all aktivitet på Darkweb omöjlig att spåra. Polisen har redan tagit reda på allt de kan ta reda på.

Den här intervjun gör varken till eller från i det avseendet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in