2006-01-18, 17:14
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Jag håller inte med om att den ska heta så. Om användarna har något att klaga på, gör de så klart det, oavsett om tråden heter "såga [...]" eller "recensera [...]". Jag tycker det kan vara intressant att veta vad folk tycker är bra med sina telefoner också, för även om det finns många professionella recensenter där ute, är det ju trevligt att ha en bunt samlade från vanliga användare, där både för- och nackdelar skrivs.
Det jag menar är att det känns väldigt onödigt med en recension där någon rabblar upp de olika finesserna och säger "den här är skitbra!" ungefär. Då kan man nästan lika gärna läsa reklambladen från SIBA, men fortsätt gärna med detta per PM så slipper vi kladda i tråden i onödan.
Citera
2006-01-18, 19:02
Medlem
LG U8120
Kostnad: Cirka 3500:- men har fått ringa för det mesta i drygt ett år.
Påstått värde då: 5000:- Värde ett år senare: En tiondel kanske.

En hyfsat käck och duglig telefon när den kom. Förutom detta:
Jag hade dock aldrig köpt den om jag ens kunnat fantisera om att någon ingenjör skulle kunna vara så jävla dum i huvudet så man måste ha telefonen påslagen för att alarmet ska gå igång.

Sedan är det en dyslektisk analfabet till schimpans som översatt menyerna.
Har gärna engelsk meny, men då måste jag byta till svensk T9-ordlista varje jävla gång jag vill skriva sms eller vad det nu må vara.

Micken pajar gärna om man ofta slår igen luckan annat än försiktigt också.
Hörlurarna has aslåg volym.

Men det värsta av allt är att den har djävulens märke instansat på sig.
"3" - Det enda företaget jag hatar så till den milda grad att jag seriöst skulle vilja fysiskt misshandla en del inom den koncernen för den rent kriminella inkompetens och nonchalans de utsatt mig för.

Bara en månads pina kvar, sedan blir det en obrandad SE...
Citera
2006-01-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. G
LG U8120

En hyfsat käck och duglig telefon när den kom. Förutom detta:
Jag hade dock aldrig köpt den om jag ens kunnat fantisera om att någon ingenjör skulle kunna vara så jävla dum i huvudet så man måste ha telefonen påslagen för att alarmet ska gå igång.

Sedan är det en dyslektisk analfabet till schimpans som översatt menyerna.
Har gärna engelsk meny, men då måste jag byta till svensk T9-ordlista varje jävla gång jag vill skriva sms eller vad det nu må vara.

Micken pajar gärna om man ofta slår igen luckan annat än försiktigt också.
Hörlurarna has aslåg volym.

Men det värsta av allt är att den har djävulens märke instansat på sig.
"3" - Det enda företaget jag hatar så till den milda grad att jag seriöst skulle vilja fysiskt misshandla en del inom den koncernen för den rent kriminella inkompetens och nonchalans de utsatt mig för.

Bara en månads pina kvar, sedan blir det en obrandad SE...

LG8120 har jag med haft. Kvaliteten är lika grym som på prylar man får i Kellogs cornflakespaketen.
Microfonen gick sönder 2 gånger, efter andra gången sket jag i att lämna in den och körde med handsfreen
hela tiden men nu känner den inte av om man stoppar i handsfreen längre så den är så gott som obrukbar eftersom det inte finns någon microfon att prata i....:shoot2: Ingen mer LG för min del.

EDIT: glömde att skriva det värsta med den där snea jävla koreantelefonen.
Det var att en gång i somras när jag klippte gräset så kom det en kraftig hagelskur.
*PLUPP* en hagelkula kom på mina jeans och jag tar ut min mobil från fickan och ser att hagelkulan hade krossat glaset som sitter för den lilla displayen. Ni skulle bara veta hur förbannad den telefonen gjorde mig.
Tror knappast de hade trott på min historia att en hagelkula från himlen hade flugit ner och krossat displayglaset på mobilen som låg i min jeansficka. :shoot2:

Dock var LG8120 rätt bra när den kom förutom att mjukvaran var lite buggig och telefonen hängde sig ibland.

LG8120 betyg: 1,5/5

Gick och köpte mig en nokia n70 istället och den känns grymt mycket stabilare, älskar symbian. Fungerar hur bra som helst det enda jag saknar är autofocus.
Citera
2006-01-18, 19:40
Medlem
Solstolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Jag håller inte med om att den ska heta så. Om användarna har något att klaga på, gör de så klart det, oavsett om tråden heter "såga [...]" eller "recensera [...]". Jag tycker det kan vara intressant att veta vad folk tycker är bra med sina telefoner också, för även om det finns många professionella recensenter där ute, är det ju trevligt att ha en bunt samlade från vanliga användare, där både för- och nackdelar skrivs.
Jag håller med med 20Q helt och hållet, är det någon nackdel med telefonen man har så är det ju klart man tar med den!

För att förenkla det hela skulle trådskaparen om kunna specifera allting en aning. Där man ska förklara lite om till exempel, Display, Knappsats och så vidare. Göra den "Egna info" lite mer utförligare helt enkelt.
Citera
2006-01-19, 17:11
Medlem
Modell: K750i

Ska inte skriva allt bra, utan allt negativt.
först av allt så håller jag med om att det är irriterande med det lösa och knarrande skalet. Liten smågrej som irriterar. Sen är det fel på min mjukvara skulle jag tro, för kameran startar inte när man öppnar kameraluckan. Sen går allt väldigt sakta när man ska gå in i bildmappen, det tar kanske 5 sek innan man kommer in i mappen.
MEN, i övrigt är det nog bland de bästa mobilerna jag har stött på, och den anses ju vara bland de bästa också.
Citera
2006-01-19, 23:21
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejmar

Ska inte skriva allt bra, utan allt negativt.
först av allt så håller jag med om att det är irriterande med det lösa och knarrande skalet. Liten smågrej som irriterar. Sen är det fel på min mjukvara skulle jag tro, för kameran startar inte när man öppnar kameraluckan. Sen går allt väldigt sakta när man ska gå in i bildmappen, det tar kanske 5 sek innan man kommer in i mappen.
MEN, i övrigt är det nog bland de bästa mobilerna jag har stött på, och den anses ju vara bland de bästa också.

De där sakerna är garantibundna, så det är bara att ta den till din återförsäljare för att få det åtgärdat.
Citera
2006-01-20, 00:17
Bannlyst
Nokia N70

Modell: Nokia N70

Ja vad ska man säga, haft den i 2 veckor snart och den e helt FULL med buggar.
PRECIS som min 6680 var när jag hade den.
Chefen har en likadan och hans e också full med buggar, VA FAN! Hur kan de komma sig?
Ångrar SÅ MKT att jag sålde min w800
Men men de finns ju jätte mkt program och annat till den. Men de är ju en fördel om den funkar.
Dessutom glappar Lins skyddet......
Så fruktansvärt besviken, trodde verkligen på den här modellen, men icke.
Kommer ALDRIG MER rekomendera en nokia, iaf inte dem med Symbian S60.
Dom andra e säkert ok.......

Betyg 2/5 Den funkade ju trots allt i 2-3 dagar...
Citera
2006-01-20, 00:45
Medlem
siemens sl45, Piratbatteriet passar inte precis, ngt för stort så det liksom böjs ut. Annars är den så tråkig eftersom den är svår att gnälla på.
Citera
2006-01-20, 07:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikro
Modell:
Siemens c55

Pris vid inköp:
1200kr eller i den regionen.

Egen info:
Gammal telefon med två färger (svart och orange.), batteritiden ligger på ungefär 10 dagar vid nyköp, men ungefär 1,5 efter 3 års tid. Den har såna där äckliga polyfoniska ringsignaler, och även förmågan att spela in röstmeddelanden (inte för mycket sånt dock, utrymmet i telefonen ligger på 650 kb.) Den är långsam eftersom den är javabaserad, och segar ner sig ännu mer om den blir kall.

Däremot tål den här lilla rackaren otroligt mycket stryk. Jag har tappat den mot nästan alla typer underlag på denna planet, kastat den i väggar, vattenpölar, haft den i munnen, åkt moppe med den i en ytterficka i flera minusgrader och en hel del annat destruktivt.

Det går att ringa med den, gprs, sms, egna ringsignaler, miniräknare och annat sånt trams finns också, men inte till den grad som det finns i dagens lite mordernare telefoner.

Kort och gott: en billig telefon med det mest nödvändiga, och bara lite trams.

Betyg:
3, för att den duger och håller.

åh.. en sån har jag också.. funkar att ringa och sms:a med, larmet funkar som det ska.. ungefär vad jag kräver av en mobiltelefon.. nu verkar det inte funka att gprsa från den av nån anledning, det funkar i andra telefoner..

hur som hest så vill jag inte ha massa skit i min telefon, jag har en digitalkamera som är kass men ändå tar bättre bilder än en kameramobil och en mp3-spelare som måhända kräver att jag byter batteri då och då men å andra sidan så kan jag ringa även om jag inte kan lyssna på musik..

är det verkligen för att den är javabaserad som den är så seg? alla siemens jag har kommit över från c55 och fram till de som är nåt år gamla är skitsega ju..
Citera
2006-01-20, 12:58
Medlem
Pris vid inköp: 3000:-
Egen info: Jag har haft den här mobilen i 3-4 månader nu och jag är fortfarande väldigt nöjd över den! MP3-spelaren fungerar perfekt, köpte till ett par SE-hörlurar som är underbara! Har slängt min gamla JOS.
Kameran är över förväntan, dock så blir bilderna aningen grumliga, och det är synd att det inte finns optisk zoom.
Jag har inte haft några problem med att skalet skulle glappa, men rutan har blivit väldigt repig (möjligen för att jag har tappat den ett antal gånger), vilket är synd.
Det har krånglat en del med programvaran, ett tag så försvann alla genvägar och det inte att lägga till nya, vilket var ganska störande - men det funkar nu. Bildmappen är, som sagt, seg, men det kan ju bero på att det ligger runt 300 bilder i den... När jag stänger av och sätter på mobilen så är det helt svart i 1-2 minuter och den segar ganska länge efter det.
Jag har heller inte kunnat uppdatera programvaran. Har försökt på alla vis men ej fått det att fungera. Får väl lämna in den till service så får dem fixa det istället.
Men allt detta överses lätt då det är så mycket positivt som överväger!
Betyg: 5/5
Citera
2006-01-20, 13:04
Medlem
Carradines avatar
Modell: Sony Ericsson T100
Pris vid inköp: 0kr - Fick den gratis av en polare.
Egen info: Liten och behändig, inget onödigt tjafs som kameror och skit.
Betyg: 2.5 av 5

Medelmåttig telefon som passar oss som rycker på axlarna åt dagens överflödiga funktioner och finesser i mobiltelefoner, det går att ringa, SMS:a och WAP:a men inte så mycket mer.
Citera
2006-01-20, 13:38
Medlem
Jimis avatar
Modell: Qtek 9100 http://www.qtek.se/sweden/produkter/9100.aspx
Pris vid inköp: 6000?
Egen info: En telefon som har det mesta, Wlan, Windows mobile 5, Powerpiont, MS Word, kamera. Den har det mesta. Men en stor nackdel är att telefonen hänger sig ibland. Annars är det en grym telefon med mycket bar funktioner. Köper man till ett minnerskort finns det en djungel av roliga program och spel till den.
Betyg: 4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in