Citat:
Ursprungligen postat av
MissValerie
Så lite så!
Hmm förstår att det är stressande.. Jobbar själv samtidigt som jag pluggar, men jobbar bara extra natt på äldreboende - vilket gör att jag plugga en del samtidigt och på så vis spara tid. Om det blir för mycket så kanske det går att hitta någon liknande variant? Slit inte ut dig bara!
Ja det är en början! Allt kan inte göras över en natt, för att få förändringar att hålla tycker jag det görs bäst med små steg i taget och se till att vara snäll mot sig själv och vara stolt över de förbättringar man faktiskt gör och inte slå på en själv för att man inte fixar att förbättra allt samtidigt.
Men det låter som att mängdträning i att prata med/dejta kvinnor är något som skulle vara bra! Och om det görs på krogen så tror jag att det viktigaste är att inte ta det personligt om du blir nobbad - för det kommer du bli, och det många gånger.. Tråkigt men sant. Men jag har märkt - återigen på killkompisar - att de som lyckas bäst med respons är de som bara fortsätter och fortsätter hur många gånger de än blir nobbade.
Jorrå jobbar också natt. Utbildningen som jag har är bara väldigt krävande så mycket av energin går åt på dagen. På så sätt har man knappt ork med att öppna ögonen under nattpassen.
Det här med träningen och försök till att skapa en social krets känns som babysteg som funkar. Känns
som man kan gå med lite rakare rygg under dagen.
Är inte mycket av en krogmänniska, men kan väl kanske ta och bege mig ut en kväll och se hur det känns. Man har märkt att folk är lite väl formella under arbetstid, så samtliga närmanden har inte funkat än.

Trial-and-error låter annars bra på krogen!