Citat:
Ursprungligen postat av
MissValerie
För att förtydliga, är det så att du menar att du har svårt för att ha sex innan du lärt känna en kvinna bra?
Vet du vad det är som gör att du hamnar i depressioner?
Personligen ser jag det iaf inte som något problem att dejta en man ett tag innan man har sex, och skulle heller inte ha något problem med att dejta en oskuld man som ibland är deprimerad.
Jag tror inte heller att någon förstående kvinna skulle ha något problem med det. Att du är oskuld skulle inte göra så mycket, visst skulle det kanske bli en själv som tog lite initiativ till sexet och visa vad man gillar och så i början, men så är det ju faktiskt med alla nya sexpartners att man gillar olika så det kan ta ett tag innan det blir bra.
Skulle du gå in i ett förhållande med någon så skulle ju tekniken övas upp rätt så fort eftersom man brukar ha mycket sex i början haha..
Och alla har vi våra psykiska besvär i perioder, ingår liksom i begreppet att vara människa. Så inget konstigt med den saken heller.
Mina tips för att må bättre: rutiner, sömn, bra mat, röra på sig, dagliga aktiviteter (behöver ej vara något avancerat), ovanståendes förslag med LSD är inte helt fel - det eller mushrooms (men då måste det vara under en dag som du faktiskt mår bra), har faktiskt hjälpt mig med vissa psykiska besvär, sen också sociala relationer eller social stimulans på något vis - via familj/vänner/jobb/plugg/förening/träning/bokklubb/internetkompisar whatever - bara det är något! Drick inte för mycket alkohol och försök att inte självmedicinera med droger (förutom mitt tips haha).
För att träffa kvinnor och öva upp dina skills med kvinnor (om du har problem med det?) - krogen/tinder/förening/vänners vänner/bokklubb/event/fester/matlagningskurs/etc
Citat:
Ursprungligen postat av
MissValerie
Och som någon skrev, är det så att du bara vill ha oskulden överstökad, träffa en eskort. Om det är i Sverige, satsa på en svensk tjej med lite högre timpenning, tror det är värt de extra pengarna för en kvalitativ stund som första gång. Och är det en svensk tjej så är det betydligt mindre risk att polisen vaktar lägenheten och att det rör sig om trafficking. Berätta att du är oskuld.
Är kvinna men har manliga vänner med erfarenhet haha :P
Tack så mycket för att du tog dig tid och svara. Härligt med så långa och utförliga svar.
Jag har nog haft det lite tufft ekonomiskt och så är jag stressad med både omskolning inom högre studier samtidigt som man jobbar. Detta är nog den största faktorn till att jag mår lite taskigt idag.
Orsakerna till min ångest bakåt i tiden bakåt beror nog mest på gamla tråkiga familjeförhållanden som fått mig att tippa över gränsen mot depression.
Tog ett tag för mig att "finna mig själv", att skola om mig samt bygga upp ett nytt liv. Därför får jag lite infall av ångest här och där. För information har jag aldrig gått på något antidepressivt eller liknande. Inte ens rökt eller snusat i hela mitt liv. Dock låter LSD:n lockande
Jag har haft otur med kvinnor, alternativt har man ofta själv fegat ur förhållanden. Har även blivit misstänkliggjord för att vara homosexuell för att man inte är som alla andra män.
Det känns betryggande att få höra om att kvinnor som dig inte skulle ha något problem med någon som mig. Initiativtagandet måste man bli bättre på dock som du nämner. Självfallet går man och har lite prestationsångest innan man ens utfört någon akt. Tack och lov har man ångest i perioder och inte permanent. Därför har man har energi nog att träna och gå ut väldigt sällan, men det är väl en början antar jag?
Beklagar att dina manliga vänner fick erfara det värsta, men dock så tackar jag dig och dina vänner för dessa ovärderliga tips