Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 02:27
  #1
Medlem
Hej jag går civilingenjör tekniks fysik, jag har klarat 5 st av 10 st tentor hitils och pluggar knappt alls längre, jag tycker kurserna är ointressanta men känner ändå att jag kommit tillräckligt lånngt i studierna för att inte hoppa av, vad tycker ni, värt att byta även om man inte får tillgodoräknad till annat program? och om jag får det vad säger att jag kommer vara motiverad då, tog inte sabbatsår mellan gymnasiet och högskola och känner mig extremt skoltrött. Ni som tagit sabbatsår hjälper det verkligen så mycket för att få tillbaks motivationen? inte bara 1 månad utan 4 år? är det verkligen möjligt, det känns som att skulle jag göra nått annat ett par år skulle jag bara inte orka gå tillbaks till studierna och ta livet av mig för att känns så meningslöst
Citera
2017-12-15, 14:17
  #2
Medlem
Det låter som att du har pluggat ett år eller mindre. Det är inte jättelång tid att ha ”slösat”. Fundera över vad du vill arbeta med i framtiden. Är det något relaterat till teknisk fysik? Om det är så, kanske det blir lättare att hitta motivation till studierna. Om inte, kanske du ska byta utbildning. Mål är en viktig källa till motivation och vet du inte vad du har för mål, blir väldigt mycket irrelevant och meningslöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback