2019-04-04, 16:21
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Hur lång tid tog det från förra domen tills det började brinna runt knutarna??
Ca 2 månader efter domen i HovR.

Edit.
Ska förtydliga lite. HovR-domen föll den 15 juni. Enligt stämningsansökan kom nya hot den 17 aug.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-04-04 kl. 16:33.
2019-04-04, 16:28
Medlem
Men så fruktansvärt skrämmande 😱 vet inte ens vart människan bor nu men jag hoppas det är Umeå för så bor hon i alla fall 13 mil bort... Denna människa är farlig på riktigt !
2019-04-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaGrodan
Men så fruktansvärt skrämmande 😱 vet inte ens vart människan bor nu men jag hoppas det är Umeå för så bor hon i alla fall 13 mil bort... Denna människa är farlig på riktigt !

Och dom värsta grejerna hon har gjort är hon ju inte ens dömd för. Menar såklart alla bränder.
2019-04-04, 16:52
Medlem
Bullgummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Hon jobbar stenhårt på det, för ett kommande nytt åtal alltså... Hon har väl inte fått fatt i vissas koder och lösenord ännu för att kunna slå till. Vi får vänta tålmodigt på nästa omgång.

Utifrån det som sades i vissa vittnesmål har det väl inte ens slutat? Undrar om det pågår något kring de grejerna.
2019-04-04, 16:57
Medlem
Alldeles för mild dom,Hon fattar ju inte vad hon pysslar med.Kommer ju att fortsätta hålla på,att hota folk till höger och vänster.
2019-04-04, 16:59
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullgumma
Utifrån det som sades i vissa vittnesmål har det väl inte ens slutat? Undrar om det pågår något kring de grejerna.
Jo, det var någon som sade det. Det beror ju på om h*n anmäler det och hur pass allvarligt det var. Jag tror inte att de drar igång en rättegång med något enstaka hot, det är ju en kostsam procedur med rättegång. Vi får väl se lite längre fram under våren/sommaren om och när folk börjar få hot.
2019-04-04, 17:57
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullgumma

Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Jo, det var någon som sade det. Det beror ju på om h*n anmäler det och hur pass allvarligt det var. Jag tror inte att de drar igång en rättegång med något enstaka hot, det är ju en kostsam procedur med rättegång. Vi får väl se lite längre fram under våren/sommaren om och när folk börjar få hot.

Det finns tecken på att hon inte slutat.. Knepig dom det där och domen avhjälper föga de problem som finns. Förr eller senare kommer hon att åka dit för mordbrand.
2019-04-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Å när kommer del 3 i soppan? Kan det ta ett år innan nästa åtal väcks? Eller snabbare?
Del tre börjar nog på allvar om eller när det börjar knaka i fogarna med nya kärleken.
2019-04-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Och dom värsta grejerna hon har gjort är hon ju inte ens dömd för. Menar såklart alla bränder.

Helt galet!
2019-04-04, 19:27
Medlem
Jag har följt den här tråden från start, mycket pga att jag har haft med T att göra för många, många år sedan. Min fundering är hur hon lyckades att inte åka dit för bränderna? It's obvious för alla här..
2019-04-04, 19:40
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwantyoubaby
Jag har följt den här tråden från start, mycket pga att jag har haft med T att göra för många, många år sedan. Min fundering är hur hon lyckades att inte åka dit för bränderna? It's obvious för alla här..

Har du någon smaskig historia från back in the days?

Anledningen till att hon inte åkte sit är för att det fattas teknisk bevisning som säger att det är Tessan! Men polisen förstår ju också att det är henne men det går inte att bevisa det!
2019-04-04, 19:49
Medlem
Anmäldes inte de hot som gjordes i "Jimmys" namn här för nån veka sen? de kan ju bli med i nytt åtal mot t/nån annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in