2018-04-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDizel
Nu är jag ju personligen överygad att T är skyldig till allt hon blivit dömd för men kolla under "nya" sidan Pernil*a nylundnylund där finns en bild på en kille och denna text under

Gör slut med dig otrogna jävla idiot försvin ur mitt liv vill aldrig veta. Av dig

Finns ju en viss person som skriver. mitt i meningarna
Sen om man kolla tb på Joels konto har "hackaren" skrivit att jag måste till Phyket (psyket) förmodligen och samma sak har denna Pernilla skrivt ..Behöver in på hjälp....

Ganska avslöjande tycker jag

Jag tror att dom flesta av oss är helt övertygade om att det är Tessan som ligger bakom Pernillakontot.
Men det verkar ju hennes "sana vänner" också vara säkra på.

Undra när nästa rättegång blir...
2018-04-02, 21:34
Medlem
Bymyselfs avatar
Tror det ploppar upp fler anmälningar och nästa rättegång blir kanske något tuffare än den förra pga att hon inte tagit någon lärdom från det dom hon fått. Att hon släcker ner internet tror jag beror på att hon åter ertappats med fingrarna i kakburken och då väljer hon strutsvarianten, syns jag inte finns jag inte och då kan jag inte vara skyldig till något heller. Ett barn i en kvinnokropp, ett jäkligt elakt och ont barn 🤔😏!
2018-04-03, 10:24
Medlem
Flera har anmält henne till polisen för det här sista påhittet och det med all rätt. Jag tycker riktigt synd om dem som hon låtsas vara och öppnar upp konton i. Bedrövligt!! Till T om du läser detta så vill jag bara säga det att hade jag varit din mamma så hade jag läxat upp dig för länge sedan. Fy skäms på dig! Att du ens har några vänner kvar efter vad du har gjort och fortfarande håller på med är förvånande...
2018-04-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cajwar
Flera har anmält henne till polisen för det här sista påhittet och det med all rätt. Jag tycker riktigt synd om dem som hon låtsas vara och öppnar upp konton i. Bedrövligt!! Till T om du läser detta så vill jag bara säga det att hade jag varit din mamma så hade jag läxat upp dig för länge sedan. Fy skäms på dig! Att du ens har några vänner kvar efter vad du har gjort och fortfarande håller på med är förvånande...
Bra det om man verkligen har anmält de falska kontona. Den här människan behöver mer än bara en samtalskontakt varannan månad, eller hur ofta det nu var.

Ha det någonsin utdömts slutenvård eller kontraktsvård för denna typ av brott?
2018-04-03, 21:37
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajwar

Kanske just det som hon behöver, en uppläxning från någon närstående som inte är en vän utan förälder, man, mormor etc etc. Hon slänger ju sina vänner på hög så fort dom inte håller med henne till punkt och prickar! Är hon beredd att göra det samma med familj?
Sen undrar jag hur det kommer gå med de nya anmälningarna, om det blir rättegång på det så blir det kanske ett hårdare straff. Vad kan ett sådan här återfall ge för straff tror ni?
2018-04-04, 12:52
Medlem
Ni måste ta i beaktande, att den här ärendet följs av väldigt många människor.
Möjligheten att det är någon filur från denna tråd, som har skapat det nya hot-kontot kan inte bortses.

Vem som helst kan skapa ett konto och sedan härma T's sätt att skriva, för att skapa lite action i tråden och i T's liv, för sitt eget nöje.
2018-04-04, 20:00
Medlem
T verkar vara tillbaka på Facebook men den senaste profilen som hotade (bland annat) T verkar vara borta istället.
2018-04-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannotTrustSyrup
Ni måste ta i beaktande, att den här ärendet följs av väldigt många människor.
Möjligheten att det är någon filur från denna tråd, som har skapat det nya hot-kontot kan inte bortses.

Vem som helst kan skapa ett konto och sedan härma T's sätt att skriva, för att skapa lite action i tråden och i T's liv, för sitt eget nöje.

Ingen kan härma hennes sätt att skriva, det är memtalt omöjligt.
2018-04-04, 20:49
Medlem
Det höll alltså från den 1:a april till den 4: april så var hon tillbaka igen.

Att det nyreggade hat- och hot-kontot för P är borta kanske undanröjer bevis, om ingen samlat på sig dessa i skärmdumpar redan?
2018-04-04, 21:25
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det höll alltså från den 1:a april till den 4: april så var hon tillbaka igen.

Att det nyreggade hat- och hot-kontot för P är borta kanske undanröjer bevis, om ingen samlat på sig dessa i skärmdumpar redan?

Att Pernilla-kontot är borta tycker jag styrker änne mer att det är Terese, detta med motiveringen att om det skulle vara så som terese säger att det är någon som gör dessa för att jävlas med terese (man ska tro att det är hon som ligger bakom). Varför i hela friden skulle man ta bort det då?
2018-04-05, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Att Pernilla-kontot är borta tycker jag styrker änne mer att det är Terese, detta med motiveringen att om det skulle vara så som terese säger att det är någon som gör dessa för att jävlas med terese (man ska tro att det är hon som ligger bakom). Varför i hela friden skulle man ta bort det då?

De flesta vänner runt Terese verkar ha någon form av begåvningshandikapp och är därför extra sårbara och utsatta.Tack och lov så verkar många av vännerna ha närstående som agerar och polisanmäler och även får bort vissa fejkade konton.Tycker det är mycket märkligt att stackars Joels fejkade konton inte tagits bort av vare sig polis eller anhöriga.

Tror att Terese kanske fick stora "skälvan" häromdagen när hon skrev att hon skulle upphöra med facebook.Antagligen har hon varit på förhör hos polisen om både nya fejkkonton/hot och alla bränder som av en händelse sker i hennes närhet.

Ja,hon kör med en dåres försvarstal och vägrar erkänna sina kriminella handlingar som hon är dömd för,och nekar till de nya brotten som hon utreds för.
Polisen kommer naturligtvis att lätt spåra varifrån fejkkontona kommer.
Riktigt allvarligt är det med bränderna som skett runt Terese.
Anlägger man en liten brand i t ex en papperskorg i källaren på ett hus så klassificeras det som mordbrand, och blir man fälld för det så är det flera års fängelse.

Nu vet vi inte ännu hur det förhåller sig med bränderna runt Terese,men mycket märkligt är det att hon råkar vara den första som blir varse och larmar.
2018-04-05, 14:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning

Kan också vara Facebook som tagit bort kontot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in