2017-12-15, 17:46
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Så länge personen visar ansiktet så ser jag inte problemet.

Det är nog ingen som påstår att detta är ett problem. Om vi vänder på steken och öronmärker en anställning till blåögda blonda svenskar, hur skulle detta se ut?
Citera
2017-12-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det är nog ingen som påstår att detta är ett problem. Om vi vänder på steken och öronmärker en anställning till blåögda blonda svenskar, hur skulle detta se ut?

Vilken skandal om detta skulle hända, kulturmarxisterna skulle gå bananas. Det är helt okej att låta alla andra än svenskar få fördelar i samhället. Svenskarna ska också betala för att bli diskriminerade.
Citera
2019-12-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag har åkt runt till varenda Apoteket AB i hela Stockholms län och uppmärksammat att det finns minst en slöjburen person i varje butik. Det här fenomenet är inte speciellt nytt, men ändå värt att diskutera varför statliga verksamheter gör sig sådant besvär att fylla sin kvot med slöjbärare.

Det är också i mitt tycke någon form av diskriminering om någon som är bättre lämpad inte fick jobbet på grund av att kvoten slöjbärare skulle uppfyllas. Ser det ut så här i alla statliag verksamheter? Kan det vara så att dessa tjänster har blivit inkvoterade?

Undrar också. Vart har den tidigare personalen tagit vägen?
Citera
2019-12-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen

Jag har problem med att det är tydligt markerad religion. Kvinnoförtryck NORMALISERAS.
Citera
2019-12-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nja det handlar snarare om att apotekare är ett väldigt populärt yrke för kvinnor i vissa muslimska grupper.
Det ses som ett feminint högstatusyrke och det är hyfsat lätt att klara av utbildningen.

Har all tidigare personal slutat?
Citera
2019-12-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Har all tidigare personal slutat?

Nej.
Citera
2025-05-17, 00:07
Medlem
Vet detta är en gammal tråd men ser fortfarande lika ut. Bor på en mindre ort och ser ut såhär på samtliga apotek. Ja det är ett problem att en extrem åsikt om speciellt strikta regler gällande enbart kvinnor påtvingas mig varje gång jag besöker ett apotek. Jag ska inte behöva tänka på en extrem ideologi och religion när jag besöker ett apotek. De ska representera apoteket först och främst inte sina extrema åsikter. En apotekare ska vara neutral. Jag önskar inte se religiösa symboler lika lite som jag vill se hakkors. Varför ska jag bli påtvingad detta ?? Och ja ekonomiskt är det svårt att välja bort om man vill ha vissa produkter. En del är även otrevliga med sin speciella attityd. Vad hände med neutral företagsklädsel ??! Endera får man väl representera Apoteket utan religiös klädsel eller söka sig nån annanstans.
Jag skulle inte förvänta mig just på ett apotek att jag skulle få gå runt i band t-shirt med uppånervända kors eller dyl. heller.

Tycker man har rätt som kund att slippa se extremister på apoteket oavsett riktning
Citera
2025-05-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Jag har problem med att det är tydligt markerad religion. Kvinnoförtryck NORMALISERAS.

Exakt. När gav vi efter för kvinnoförtryckande åsikter och tycker det är ok att skylta med detta. Oavsett val eller ej. Slöjan bränns inte för intet i Iran..
Citera
2025-05-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nja det handlar snarare om att apotekare är ett väldigt populärt yrke för kvinnor i vissa muslimska grupper.
Det ses som ett feminint högstatusyrke och det är hyfsat lätt att klara av utbildningen.
Stämmer bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in