2018-11-08, 21:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Gud förbjude

Det är väl rätt troligt. NA är alltid upptagen den tiden på året.
2018-11-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det är väl rätt troligt. NA är alltid upptagen den tiden på året.
Till och med ruttna Solna kommun prioriterar Monster Trucks och Stockholm Horse Show över råttorna.
2018-11-09, 00:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Till och med ruttna Solna kommun prioriterar Monster Trucks och Stockholm Horse Show över råttorna.
Ptja, har man bokat evenemang nåt år i förväg är det ganska svårt å flytta på det för att AIK ska spela där precis då för lottningen föll på det datumet. Bajare som du är så har jag förståelse för att du inte vet detta men Europa League kvalet lottas med relativt kort varsel och då kan inte Friends Arena eller Tele2 ändra datum för att några andra hyresvärdar ska prioriteras, tråkigt som fan men är man hyresgäst på en multievenemangsarena har man inte mycket att säga till om.

Vi är garanterade att spela femton allsvenska matcher där varje år, mer än så har vi faktiskt ingen rätt att kräva, vilket gör det svårt att känna sig hemma när ACDC, Justin Timberlake, Jehovas Vittnen eller Nordiska Motståndsrörelsen kan stänga ute en från ens "hemmaplan".

Sen har jag för mig att Solna kommun sålde sin del av ägarskap i Friends Arena men kan ha fel.

Ska man säga något ord inför söndagen? Ångest.
2018-11-09, 01:53
Medlem
TimTebows avatar
Jag tycker inte att det är någon "choke" eller vad ni vill kalla det om AIK missar guldet. Man har spelat stabilt men har haft lite stolpe ut på slutet bara. Men ni som anser att gnaget chokear om de inte vinner guld vad gör då Bajen om de missar Europaplats och låter ett MFF som låg en mil bakom för ett tag sen gå om?
2018-11-09, 06:31
Medlem
Neurons avatar
Jag tror AIK tar det rätt komfortabelt på söndag. Dels är KFF usla på att göra mål samtidigt som AIK är väldigt duktiga på att hålla tätt. Sen har väl KFF bara vunnit en av sina 11 senaste. Samtidigt ska Peking slå Häcken borta. Peking har varit mediokra på bortaplan senaste matcherna, och det mot storheter som Sirius, KFF och BP. Helt sjukt att dom vinner mot framförallt BP. Årets rån. Häcken har en offensiv på en helt annan nivå än dessa lag och om Peking ser skakiga ut defensivt mot BP hur ska dom då kunna stå emot Häcken? Det skulle vara om luften helt gått ur.

Nu är dom piskade att vinna borta mot Häcken samtidigt som AIK då ska förlora borta mot KFF. Nä, jag ser det inte hända. Då krävs det maxflyt några nivåer över gångna söndag. Men än är det inte klart, bollen är rund och allt det där.

Skulle AIK inte ta det till slut skulle jag säga att det är det största fiaskot under min tid som AIK-supporter (säsongskort i 20 år). Blir svårt att smälta.
2018-11-09, 08:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Jag tycker inte att det är någon "choke" eller vad ni vill kalla det om AIK missar guldet. Man har spelat stabilt men har haft lite stolpe ut på slutet bara. Men ni som anser att gnaget chokear om de inte vinner guld vad gör då Bajen om de missar Europaplats och låter ett MFF som låg en mil bakom för ett tag sen gå om?

Det skulle inte heller vara någon ”choke”. Bajen landar i så fall på minst 57 poäng, vilket jag killgissar borde ha räckt till en andraplats vilket annat år som helst. 24 poäng under en höst är knappast ”pinsamma” siffror som du vill få det till.

Det är mff som gör en överjävlig höst snarare. Detsamma med Häcken som det ju var så givet ”skulle komma förbi” Bajen. Vad har mff för stats sen Rösler tog över? Sen serien vände?

Vi är dessutom ”första reserv” till Europa om vi nu skulle bli fyra, och jag känner mig väldigt övertygad om att någon av aik, Peking och mff tar cupguldet om inte vi själva gör det.

Det skulle såklart vara mer choke att tappa 10 poäng (efter att Linnér grejade straffen mot ösk) på de sju (?) sista omgångarna än att seriens egentligen bästa trupp äter upp ett avstånd man själva tillåtit bli pinsamt stort.

MFFs vår kommer fortfarande vara mer pinsam än Bajens höst, det förstår vem som helst.
2018-11-09, 08:23
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuron
Jag tror AIK tar det rätt komfortabelt på söndag. Dels är KFF usla på att göra mål samtidigt som AIK är väldigt duktiga på att hålla tätt. Sen har väl KFF bara vunnit en av sina 11 senaste. Samtidigt ska Peking slå Häcken borta. Peking har varit mediokra på bortaplan senaste matcherna, och det mot storheter som Sirius, KFF och BP. Helt sjukt att dom vinner mot framförallt BP. Årets rån. Häcken har en offensiv på en helt annan nivå än dessa lag och om Peking ser skakiga ut defensivt mot BP hur ska dom då kunna stå emot Häcken? Det skulle vara om luften helt gått ur.

Nu är dom piskade att vinna borta mot Häcken samtidigt som AIK då ska förlora borta mot KFF. Nä, jag ser det inte hända. Då krävs det maxflyt några nivåer över gångna söndag. Men än är det inte klart, bollen är rund och allt det där.

Skulle AIK inte ta det till slut skulle jag säga att det är det största fiaskot under min tid som AIK-supporter (säsongskort i 20 år). Blir svårt att smälta.

Jag kan inte heller se det hända att aik sumpar det. Du summerade och sammanfattade det bra. Det är bara om du lyckas fucka upp det själva som gör att detta kan bli spännande
2018-11-09, 08:47
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det är mff som gör en överjävlig höst snarare. Detsamma med Häcken som det ju var så givet ”skulle komma förbi” Bajen. Vad har mff för stats sen Rösler tog över? Sen serien vände?
Det var någon som räknade ut att om MFF haft samma poängsnitt över hela säsongen som vi haft sedan Rösler tog vid hade guldet varit säkrat i omgång 29 och man hade redan slagit allsvenskt poängrekord. Och då har vi ändå slarvat bort två ganska självklara segrar i form av GIF hemma och AIK borta.
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
MFFs vår kommer fortfarande vara mer pinsam än Bajens höst, det förstår vem som helst.
Den var verkligen gräslig att genomlida. Från cupfinalörlust till hemmaförlust mot IFK (när fan hände DET senaste?!?) till bortaförlust mot nyuppflyttade lillebror Trelleborg. Lägg till pågående rättegång kring Sarfo, ett skadehelvete utan dess like i truppen och en jävla nolla till tränare som medvetet (?) placerar en av allsvenskans bästa poängspelare på fel kant och sedan har mage att påstå att matcherna borde ha vunnits för att "statistiken säger det".

Herregud, man släpade sig verkligen till Stadion.
2018-11-09, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det var någon som räknade ut att om MFF haft samma poängsnitt över hela säsongen som vi haft sedan Rösler tog vid hade guldet varit säkrat i omgång 29 och man hade redan slagit allsvenskt poängrekord. Och då har vi ändå slarvat bort två ganska självklara segrar i form av GIF hemma och AIK borta.

Den var verkligen gräslig att genomlida. Från cupfinalörlust till hemmaförlust mot IFK (när fan hände DET senaste?!?) till bortaförlust mot nyuppflyttade lillebror Trelleborg. Lägg till pågående rättegång kring Sarfo, ett skadehelvete utan dess like i truppen och en jävla nolla till tränare som medvetet (?) placerar en av allsvenskans bästa poängspelare på fel kant och sedan har mage att påstå att matcherna borde ha vunnits för att "statistiken säger det".

Så jävla fantastiska är inte Nöff-Nöff. Klarar ju inte ens av att besegra ett norskt (!!!!!!!) lag över två matcher. Alla vet ju att norrbaggar är klappkassa på allt vad lagsporter som ishockey och fotboll heter.
2018-11-09, 09:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Och inbakat i cupförlusten finns också en ytterligare förlust mot dif med 3-0. Har fan glömt hur illa det faktiskt var för er under våren...vilken jävla show MP bjöd oss motståndare på ändå

Väldigt klarsynt inlägg i övrigt får jag säga
2018-11-09, 09:08
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Så jävla fantastiska är inte Nöff-Nöff. Klarar ju inte ens av att besegra ett norskt (!!!!!!!) lag över två matcher. Alla vet ju att norrbaggar är klappkassa på allt vad lagsporter som ishockey och fotboll heter.
OT i en tråd om allsvenskan, men vi dammade av Besiktas relativt enkelt för bara ett par veckor sedan. Säger det något om MFF som lag under en hel säsong? Nej.

Du kan så klart titta på enskilda matcher om du vill, men statistiken ljuger inte. Om poängsnittet under Rösler hade gällt under hela säsongen hade allsvenskan varit en ganska ospännande affär. Men vi får väl se hur det går nästa säsong när han har hela året till sitt förfogande.
Senast redigerad av johnny_vicious 2018-11-09 kl. 09:12.
2018-11-09, 09:30
Medlem
Citat:
OT i en tråd om allsvenskan, men vi dammade av Besiktas relativt enkelt för bara ett par veckor sedan. Säger det något om MFF som lag under en hel säsong? Nej.

Du kan så klart titta på enskilda matcher om du vill, men statistiken ljuger inte. Om poängsnittet under Rösler hade gällt under hela säsongen hade allsvenskan varit en ganska ospännande affär. Men vi får väl se hur det går nästa säsong när han har hela året till sitt förfogande.

Rösler är kraftigt överskattad. Vem som helst kan dansa en sommar. Det kommer nog alla nöff-nöff-supportrar snart att bli varse också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in