2018-08-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu är jag förvisso Ängel, men överdriver du inte en aning? MFF tog sig trots allt till final i Europacupen? Östersund var ju en straffräddning från att slå ut Arsenal ur EL i våras. Åtvid gick väl långt i Cupvinnarcupen och slogs ut med bortamål mot Bayern?
Hur i helvete kan du ens jämföra Östersund med dom framgångar IFK har haft i Europa?
Det finns absolut inget lag som kan jämföra sig med IFK i Europa. IFK är klart nummer ett med MFFs final.
Men övriga lag är bara ett pinsamt jävla skit.

Vad har bögarna från Solna gjort i Europa, mer än tagit i mot i sina rövar?
2018-08-20, 00:08
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det diskuteras ofta om konstgräset vara eller icke vara. Så här säger Sveriges mest kände fotbollsspelare:

Zlatan Ibrahimovic avstår ytterligare en match i MLS med sitt Los Angeles Galaxy. Det är konstgräset som sätter stopp för 36-åringen i matchen mot Seattle Sounders.
Det är en skam att spela på konstgräs”, säger han enligt Corner Of The Galaxy.

Man må tycka vad man vill Zlatan men visst fasiken har han rätt i denna saken.

Ja, jag hatar verkligen att vi har plast här i Örebro. Så länge kommunen är ägare till arenan så kommer det att snackas om nyttjandegrad och dylikt så är vi förmodligen fast med skiten. I somras las det t.o.m en ny plastmatta här i stan utan ens en enda litet embryo till samtal om hybridsgräs.

Nu är man ju ÖSK-supporter och får dras med skiten då man ju knappast byter lag pga underlaget de spelar på men jag hatar't inte desto mindre för det.
2018-08-20, 00:34
Medlem
gunnarks avatar
Det är en sak som jag funderat på med Jonas Olsson totalsågning i halvtid!

Och här skulle jag i första hand höra med er som håller på Djurgården!

Att man totalsågar i halvtid och att det brinner till i skallen på en när man får en fråga som Jonas Fick där i halvtid,det är inget som är konstigt,för det är inte direkt så man är i det läget att man kan ge bra svar sådär direkt!

Och vem har inte älskat folk som går utanför ramen och skapar rubriker!

Men det som gör mig fundersam är det faktum att just detta som Jonas säger är nog inget man hittar där just och då,utan det känns tyvärr mer som att detta har han tänkt på ett tag
och då ställer jag mig frågan om han skulle ha spelat matchen?

för något säger mig att denna åsikt hade han med sig ifrån matchminut 1

Jag såg inte matchen,så jag har ingen aning om hur han var under matchen,så han kanske gjorde en grym match,så jag bara klippet där han sågar att gå på!
2018-08-20, 00:54
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Det är en sak som jag funderat på med Jonas Olsson totalsågning i halvtid!

Och här skulle jag i första hand höra med er som håller på Djurgården!

Att man totalsågar i halvtid och att det brinner till i skallen på en när man får en fråga som Jonas Fick där i halvtid,det är inget som är konstigt,för det är inte direkt så man är i det läget att man kan ge bra svar sådär direkt!

Och vem har inte älskat folk som går utanför ramen och skapar rubriker!

Men det som gör mig fundersam är det faktum att just detta som Jonas säger är nog inget man hittar där just och då,utan det känns tyvärr mer som att detta har han tänkt på ett tag
och då ställer jag mig frågan om han skulle ha spelat matchen?

för något säger mig att denna åsikt hade han med sig ifrån matchminut 1

Jag såg inte matchen,så jag har ingen aning om hur han var under matchen,så han kanske gjorde en grym match,så jag bara klippet där han sågar att gå på!

Tkr det är bra att han sa till. Såg inte matchen då jag sov men brorsan berättade att det var den sämsta matchen DIF gjort på många år. Helt sjukt att för två omgångar sedan så var vi med och slogs om Europa platser nu är det racet kört. Bosse ska hyllas för mkt som han gjort senaste åren, fixat stabil ekonomi och sålt för hundratals miljoner. Men att vi typ har 6 mittbackar och 1 renodlad forward som inte platsar som startspelare. Att man inte lyckas få in något bättre under fönstret när man sålde den spelare som gjort mest mål i laget i år är under all kritik. Nä Bosse det här får du ta på dig.. jävligt besviken är man tacka fan för att vi har tagit så många poäng vi tagit annars hade vi varit i bottenträsket
2018-08-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Ja, jag hatar verkligen att vi har plast här i Örebro. Så länge kommunen är ägare till arenan så kommer det att snackas om nyttjandegrad och dylikt så är vi förmodligen fast med skiten. I somras las det t.o.m en ny plastmatta här i stan utan ens en enda litet embryo till samtal om hybridsgräs.

Nu är man ju ÖSK-supporter och får dras med skiten då man ju knappast byter lag pga underlaget de spelar på men jag hatar't inte desto mindre för det.

Är inte det där med nyttjandegrad ett dödfött argument? Rätta mig om jag har fel, men GU är väl den fotbollsplan som det spelas mest fotboll på, GAIS, ÖIS, IFK och damlandslaget och kvalitén på planen är det absolut inga som helst problem med, snarare tvärtom, planen är bland de bättre i landet.
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur mycket betyder den titeln i praktiken? Ni slapp åka på en resa mot typ FC Fårknull på Färöarna och fick istället möta Tractor Tjernobyl en omgång senare. Åkte på däng direkt iallafall.
Erat sommarfönster är bland det märkligaste som skett inom svensk fotboll. ALLA ser att ni behöver en anfallare. Blottaren har lyckats med sjuka försäljningar och inbringat typ 100 mille det senaste året. Ändå ingenting trots att topp-3 var inom räckhåll.

Helt rätt.
Medlem
ZlatanManias avatar
BP brukar vi ha enkelt för och så även igår. Goitom fortsätter att leverera så frågan är om han får förlängt? I dagsläget skulle man inte säga nej till två år till då hans spetskvalité mestadels baseras på spelintelligens och den försämras inte med åren som vissa andra egenskaper.

BP är ingen bra värdemätare men tre poäng är alltid tre poäng och nu sätter vi lite press på Hammarby. Nu börjar man faktiskt ha drömmar av guld
2018-08-20, 01:06
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur mycket betyder den titeln i praktiken? Ni slapp åka på en resa mot typ FC Fårknull på Färöarna och fick istället möta Tractor Tjernobyl en omgång senare. Åkte på däng direkt iallafall.
Erat sommarfönster är bland det märkligaste som skett inom svensk fotboll. ALLA ser att ni behöver en anfallare. Blottaren har lyckats med sjuka försäljningar och inbringat typ 100 mille det senaste året. Ändå ingenting trots att topp-3 var inom räckhåll.
I praktiken är den ju negativ. Hade hellre haft en runda till om vi vunnit den och fått uppleva en jävla vinst ute i europa. Men som tur är så ju cupen sen dom ändrade upplägget kul att vinna.

Så alltid något.
2018-08-20, 01:21
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
BP brukar vi ha enkelt för och så även igår. Goitom fortsätter att leverera så frågan är om han får förlängt? I dagsläget skulle man inte säga nej till två år till då hans spetskvalité mestadels baseras på spelintelligens och den försämras inte med åren som vissa andra egenskaper.

BP är ingen bra värdemätare men tre poäng är alltid tre poäng och nu sätter vi lite press på Hammarby. Nu börjar man faktiskt ha drömmar av guld

Visst fan har ni inte torskat än?
2018-08-20, 01:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Visst fan har ni inte torskat än?
I år nej. 12-6-0 är vårt facit efter 18 omgångar vilket är vår bästa förlustfria svit på en säsong någonsin.

Senaste torsken inträffa mot Göteborg förra året (2-1) men visst fan skulle det va 2-2 om inte Goitoms mål helt horribelt dömdes bort..
2018-08-20, 01:29
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
I år nej. 12-6-0 är vårt facit efter 18 omgångar vilket är vår bästa förlustfria svit på en säsong någonsin.

Senaste torsken inträffa mot Göteborg förra året (2-1) men visst fan skulle det va 2-2 om inte Goitoms mål helt horribelt dömdes bort..

Imponerande. Tror tyvärr ni tar det. Kört för DIF så man får hoppas på Peking.
2018-08-20, 01:33
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
I praktiken är den ju negativ. Hade hellre haft en runda till om vi vunnit den och fått uppleva en jävla vinst ute i europa. Men som tur är så ju cupen sen dom ändrade upplägget kul att vinna.

Så alltid något.
Gött med en titel tycker jag, sen känns Europa mer som en bonus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in