2018-08-19, 09:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag tar alla chanser jag får att slå ner de som kallar öfk-gif för derby, det är inte ens något riktigt rivalmöte, många giffare vill ju att det ska gå bra för öfk och inte fan vill man det om sin antagonist.

Fint.
Vilka är respektive klubbs rivaler enligt dig? Det finns väl inga direkt sådana kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag hävdar fortfarande att Östersund kommer vinna serien.

Sex pinnar efter bara men fy sjutton, inte ett plastgäng som vinnare. Iofs är inte alternativen dom roligaste heller. Det ger, av dom vettiga alternativen till guld,å andra sidan bara AIK som alternativ.

Träningssamling idag för att peppa gubbarna inför matchen under måndagskvällen. Fjolårets sådan samling gav seger i följande match, då var det iofs Kalmar som stod för motståndet, nu är det betydligt tuffare.
2018-08-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fint.
Vilka är respektive klubbs rivaler enligt dig? Det finns väl inga direkt sådana kanske?

Sex pinnar efter bara men fy sjutton, inte ett plastgäng som vinnare. Iofs är inte alternativen dom roligaste heller. Det ger, av dom vettiga alternativen till guld,å andra sidan bara AIK som alternativ.

Träningssamling idag för att peppa gubbarna inför matchen under måndagskvällen. Fjolårets sådan samling gav seger i följande match, då var det iofs Kalmar som stod för motståndet, nu är det betydligt tuffare.

IFK Sundsvall är rivalmöte. Har inte hänt på bra många år
2018-08-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Trodde alla i svensk fotboll ville att det skulle gå bra för ÖFK?

Skulle gärna se hela föreningen rasa samman likt ett korthus.

Men det stämmer allt för många i denna stad är glad för Östersund. Inte en jävel av det packet går på en hemma match i Sundsvall. Jävla drägg är det.
2018-08-19, 11:29
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
IFK Sundsvall är rivalmöte. Har inte hänt på bra många år

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fint.
Som ovan Ifk Sundsvall som numera ligger sist i div 4 men en gång i tiden var de högt upp i seriesystemet.

Öfk har Ifk Östersund som rivaler som jag förstått det, Ifk spelar i div 2.
2018-08-19, 16:21
Medlem
simonvps avatar
Kevin Pyzdrowski Ellegaard.

Ni som hajar, ni hajar. Och jag lider med er väldigt mycket.
2018-08-19, 16:41
Medlem
Borde inte Thelin få sparken nu? Eller vågar inte Taco ta över i det här läget? Elfsborg har en trupp för övre halvan men som det ser ut nu så kommer man få kvala för att behålla kontraktet.
2018-08-19, 17:12
Medlem
junkbords avatar
Är det femte matchen i rad som ellos inte gör mål. Måste vara ngt rekord.
2018-08-19, 17:21
Medlem
Frewibs avatar
Elfsborg har allstå varken vunnit eller gjort ett mål sedan början av juli.
6 matcher, 540 minuter utan att få in en enda boll
Stackars er som hejar på Elfsborg, hur mår ni?
(Seriös fråga)
2018-08-19, 17:24
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Är det femte matchen i rad som ellos inte gör mål. Måste vara ngt rekord.
Sjätte matchen utan mål till och med.
Vad är det som inte funkar för dem?
De har ju en trupp som inte ska behöva kvala egentligen.
2018-08-19, 17:32
Medlem
junazs avatar
Och nån försökte häromveckan argumentera för att Elfsborg kanske inte var så dåliga trots allt efter förlusten mot AIK.

De är totalt under isen, och det ser inte ut att bli någon ljusning om ingenting görs. Thelin måste ju få gå nu?
2018-08-19, 18:15
Medlem
Ovcharkas avatar
I alla intervjuer med Super-Bo kommenterar han Özcan med ett ständigt "men".

Vi är nöjda, men...
Vi har våra mål, men...
Özcan har gjort det bra, men...

Men om vi inte kommer topp 4 (Egentligen topp 3), så kommer han (Özcan) få gå.

Man är insatta i att han spelar ett lättläst 4-4-2, men ger honom kontraktet ut att visa vad som är så bra med just 4-4-2.

Bosse sitter säker. På tok för insyltad i styrelsen och var viktig persons familj. Vi kallade sånna kackerlackor. Ser dom inte, de går inte döda, de lever vidare och gör sin grej. Ingen vill ta i dem.

Men med tiden kan de orsaka mer än irritation. Ren skada.

Nåväl, blir det inte topp 4 så får Özcan gå. Bosse säker så länge alla hans ryggdunkare är omkring.

Vidare sägs att man tittar på både Kalmars och Sundsvalls mittfältare. Kan bli billig försäljning av Karlström. Mrabti går om ej förlängning.

Anfallare solklart att man letar, men just det där kreativa som kan luckra upp verkar intressant. Därav att man gick hårt in på Bärkroth.
2018-08-19, 18:33
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Sjätte matchen utan mål till och med.
Vad är det som inte funkar för dem?
De har ju en trupp som inte ska behöva kvala egentligen.
Mina tankar rör sig mot de mer brottsliga hållet tyvärr. Nu hoppas jag inte att de är så farligt men man vet aldrig. Superettan har varit infiltrerad varför skulle Allsvenskan inte kunna bli de?

Kolla Norrköpings mål idag och återkom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in