Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 18:14
  #3361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Såklart alla bittra bajare i tråden ska hitta något att skylla på när Hammarby nyss åkt på sin första förlust för i år. Trodde ni Bajen skulle gå rent hela säsongen eller?
Finns ingenting att skylla på idag annat än vår egen insats. Även utan straffen var det AIK som skapade mest.

Kompakt försvarsspel som är i princip felfritt matchen igenom. Vi klarar inte att spela oss förbi när vi har Mats Solheim på vänsterbacken. Ingenting han ska lastas för, alla vet vilka kvaliteter och brister han har och där måste vi få in en vettigare ersättare i framtiden när Borges inte kan lira. Men man kan inte bara hänga honom. Dock påminde mycket om förra året då motståndarna styrde oss mot vänsterkanten då de visste att vi inte kunde hota ordentligt.

AIKs spel passar derbyn väldigt bra. Vårt spel passar bättre i övriga matcher, i synnerhet när man förväntas vara det spelförande laget. Vi kommer säkert att förlora fler matcher än AIK i år men det skulle inte alls förvåna mig om vi ändå lyckas ta fler poäng i slutändan. Två segrar och en torsk är värd mer än en seger och två kryss. Bara det faktum att vi fortfarande är serieledare med tre poängs marginal bevisar det.
2018-05-20, 18:16
  #3362
Medlem
Även om det är tröttsamt att diskutera straffen så anser jag att den är felaktig. Nu vet ni det.

https://twitter.com/Jiloan/status/998234072844562439
2018-05-20, 18:20
  #3363
Medlem
mark.corrigans avatar
Fy fan vilka griniga kommentarer från Hammarbyspelare efter matchen. Delvis om straffsituationen, men främst de direkt pinsamma kommentarerna om att AIK inte spelar exakt som Hammarby vill.
2018-05-20, 18:21
  #3364
Moderator
feldgraus avatar
Kan någon förklara varför straffen skulle vara felaktig? Jag tyckte att den var rätt solklar.

/feldgrau
2018-05-20, 18:21
  #3365
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Fy fan vilka griniga kommentarer från Hammarbyspelare efter matchen. Delvis om straffsituationen, men främst de direkt pinsamma kommentarerna om att AIK inte spelar exakt som Hammarby vill.

Gör segern så jävla mycket skönare.
Vad var det för skönlir bajen bjöd på som de tycker ska hyllas?
Långbollar på Dibba? Parkera en mittback på topp?
2018-05-20, 18:23
  #3366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Även om det är tröttsamt att diskutera straffen så anser jag att den är felaktig. Nu vet ni det.

https://twitter.com/Jiloan/status/998234072844562439
Jag kan hålla med om att den är hårt dömd. Det är ju kontakt men Sundgren förstärker situationen som jag ser det. Dock skulle jag inte kalla det filmning.
2018-05-20, 18:23
  #3367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Gör segern så jävla mycket skönare.
Vad var det för skönlir bajen bjöd på som de tycker ska hyllas?
Långbollar på Dibba? Parkera en mittback på topp?
Resultatet av att ni ligger kompakt med 10 man i försvar. Men det är klart man gör allt för att vinna. Det lyckades ni med idag.

Grattis till segern.
2018-05-20, 18:24
  #3368
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Gör segern så jävla mycket skönare.
Vad var det för skönlir bajen bjöd på som de tycker ska hyllas?
Långbollar på Dibba? Parkera en mittback på topp?

Självinsikt är inte något bajensupportrar är särskilt bra på. Fast det är väl inte något lags supportrar, egentligen. Samma sak när de gråter om straffen (eller ännu värre det bortdömda målet). Har de redan glömt Örebro?
2018-05-20, 18:26
  #3369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan hålla med om att den är hårt dömd. Det är ju kontakt men Sundgren förstärker situationen som jag ser det. Dock skulle jag inte kalla det filmning.
Nej det är en knepig situation för domaren. Vi har fått liknande domslut med oss under säsongen, nu fick vi ett emot oss. Det jämnar nog ut sig över 30 matcher. Trist givetvis att det fäller avgörandet, dock ska det ju sägas att AIK hade två riktigt heta målchanser dessförinnan som mycket väl kunde blivit mål. Syftar på Elyounoussis läge i första halvlek sen hörnan som cykelsparkades bort på mållinjen i andra. Vi hade bara halvchanser.

Surt som fan men känslan är förvånansvärt god ändå. Har fullt förtroende för att vi åker ned till Kalmar på söndag och gör en riktigt bra insats.
2018-05-20, 18:31
  #3370
Medlem
erikp121s avatar
En sak är säker. Man behöver inte skriva ett långt inlägg i supportertråden där man halar av hela insatsen eller läggas in på psyket. Vi leder ju trots allt serien.

Hurdan skall en derbytorsk smaka? Såhär...
2018-05-20, 18:32
  #3371
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Såklart alla bittra bajare i tråden ska hitta något att skylla på när Hammarby nyss åkt på sin första förlust för i år. Trodde ni Bajen skulle gå rent hela säsongen eller?
Du menar som alla motståndarlagssupportrar har gjort när vi vunnit över deras lag? Låt oss klaga lite, det verkar höra till när man förlorar, inte minst i derbyn.
__________________
Senast redigerad av Marqueso 2018-05-20 kl. 18:35.
2018-05-20, 18:35
  #3372
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Kan någon förklara varför straffen skulle vara felaktig? Jag tyckte att den var rätt solklar.

/feldgrau

Sundgren puttar en bollförande Hamad som ramlar och drar ner honom i fallet. Ingen avsikt finns, men kanske inte är avgörande.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback