2018-05-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Tänk på att vi har Rikard ”handbromsen” Norling vid rodret.. Att vara nöjd med 0-0 mot ellos säger en hel del.
Du har en poäng där. Men Hammarby kommer rasa samman snart. Så vem ska då ta deras roll?
Nej, jag kan inte se något annat lag än AIK vinna guld. Som möjlig utmanare ser jag IFK Göteborg om man får igång Ingebgitsen och Georgien plus om man kan få in nå spelare i sommar. Plus att Mix stannar.
2018-05-07, 23:51
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Vinner inte gnaget guld nu när MFF totalt sjabblat bort sig så vet jag inte vad...

Räknar varken bort Bajen eller Örebro dock. Men sett till truppbredd är AIK ändå favoriter.
Wesström visar ju även han god form i år så förhoppningsvis sätter han även sommarfönstret. Bahoui, Dimitriadis lär han ju försöka lösa, så får vi nog också tillbaka Taylor och Eero. Sebastian Larsson lär ju vilja ansluta också.

Frågan är ju om det kommer bud på Olsson man inte kan tacka nej till?
2018-05-07, 23:52
Medlem
Astrorbits avatar
Grattis till guldet aik, vart firas det? Café Opera?
2018-05-08, 00:00
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du har en poäng där. Men Hammarby kommer rasa samman snart. Så vem ska då ta deras roll?
Nej, jag kan inte se något annat lag än AIK vinna guld. Som möjlig utmanare ser jag IFK Göteborg om man får igång Ingebgitsen och Georgien plus om man kan få in nå spelare i sommar. Plus att Mix stannar.

Men hur bra är Giorgi egentligen? Känns som att det var en riktig chansvärvning.
2018-05-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Men hur bra är Giorgi egentligen? Känns som att det var en riktig chansvärvning.
Det var någon som gav en bra redogörelse tidigare i tråden om han.
Men känns helt klart som en chans. Men IFK lånar han med köp option. Så det är en fördel i detta fll skulle jag säga.
2018-05-08, 00:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Tänk på att vi har Rikard ”handbromsen” Norling vid rodret.. Att vara nöjd med 0-0 mot ellos säger en hel del.

Ditt Norling-hat är jävligt tröttsamt.
2018-05-08, 00:40
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Wesström visar ju även han god form i år så förhoppningsvis sätter han även sommarfönstret. Bahoui, Dimitriadis lär han ju försöka lösa, så får vi nog också tillbaka Taylor och Eero. Sebastian Larsson lär ju vilja ansluta också.

Frågan är ju om det kommer bud på Olsson man inte kan tacka nej till?
Tvekpuck på att man säljer av Olsson innan vinterfönstret, känns smått dumt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ditt Norling-hat är jävligt tröttsamt.
Sitt och var nöjd med prestationen mot ett rekordsämst Malmö och ett mediokert ellos. Man vinner inte allsvenskan med kryss.
2018-05-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Den grandiosa självbilden MP har är fascinerande ändå. Förra året vann MFF guld trots MP som tränare. I år verkar flytet med många sena avgöranden vara borta och spelet haltar betänkligt, särskilt utan Bachirou som är deras bästa spelare. Strandberg är inget geni på planen men en jäkla råstyrka så det borde man ju utnyttja bättre än att försöka slå inlägg på honom.

Också intressant hur bra Örebro ser ut utan Axén, för det är ju samma lag som förra året i princip? Där har vi väl vinnaren av serien kanske. Men då måste man få behålla Besara. Hoppas givetvis på AIK men vi har Europaspel och en smalare trupp än i februari. Hammarby har gjort det bra med men tror inte backlinjen håller hela vägen.

Kul ändå att Allsvenskan är tillbaka i sin ovisshet om vem som vinner till slut.

Kalmar lurar i vassen. Har vunnit förr. Har spelare som vunnit förr. Har en Rasmus Elm som vid vittring kan bära laget till guld. Minns var ni läste det först
2018-05-08, 03:55
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Fast ribbträffen och Hyséns chans kom ju när Malmö flyttade upp laget på slutet och försökte pressa för en kvittering. Sen var ju Götets första mål ett slumpmål som kom som en gåva från ovan. Det gick in precis mellan Dahlin och stolpen också.

Men visst, Malmö hade inte många farliga chanser trots bollinnehavet. Står dock fast vid att oavgjort hade varit rättvist.

Bättre om den gått in mitt i mål menar du?
2018-05-08, 07:07
Medlem
Keldons avatar
Förra året vid ungefär denna tidpunkten så var det 37% kryss i de allsvenska matcherna. I år är det bara 21% kryss. Så för att hänga med i toppen i år är det nog svårare att kryssa sig fram obesegrad, än att vinna två och förlora en.
2018-05-08, 07:28
Medlem
Citat:
Tvekpuck på att man säljer av Olsson innan vinterfönstret, känns smått dumt.

Sitt och var nöjd med prestationen mot ett rekordsämst Malmö och ett mediokert ellos. Man vinner inte allsvenskan med kryss.

2.25 i poängsnitt lär ju räcka till Guld

Vinner man hemma och kryssar borta får man 60 poäng. Räcker till topp 3. Nu har ju AIK kryddad med en seger borta så ser ok ut
2018-05-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nisse ersatte vi med Milosevic, Nyholm med Robin Jansson, Lindkvist, Goitom, Tarik och Sundgren är inte ens skadade och Silva är på g tillbaka. Måste ärligt talat fråga hur fan du tänker? Du slänger ur dig namn som inte ens är på skadelistan eller blivit ersätta och på detta glömmer du Lundström?

Ekstrand tänker jag inte ens bemöta, ungefär lika framstående som Brwa Nouri i DIF.
Vad jag i grunden vänder mig emot är påståendet att vi har en sådan bred trupp och alla är tillgängliga för 90 min fit for fight. (sen blandar jag ihop Rasmus L och Robert L).

Jag skrev även småskadade, inte att de är borta för säsongen. Jag får en känsla av att framgången första åtta ofta beskrivs som om den är spelardriven. Jag vågar mig på att den snarare är lag/tränardriven.

Ta vår match Elfsborg. En bra allsvensk startelva men på bänken. Linnér (Oscsrs lillebrorsa), Hussein, Hauksson (frysbox?), Brolin, Yasin, Tarik (småskadad), Avdic (iskall).

Min bild av Malmö förra året var att de hade en bred trupp och kanske var mer spelardriven än tränardriven. När vi mötte dem på Friends hade den klart vassare allsvensk startelva än vår dåvarande. På bänken och tillgängliga för spel; Wolf-Eikrem, Jeremejeff , Nielsen, Vindheim, Svanberg, Hadzikadunic.

Vilken trupp har en bredd med spelartyper och kvalité?

Sedan är vi inte Sirius.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in